راهنمای ددلاین دانشگاه‌های کانادا

اگر قصد دارید برای ترم پاییز اقدام کنید و پذیرش سپتامبر را دریافت کنید، ددلاین ارائه درخواست شما در بازه زمانی فوریه تا آوریل است
پنجشنبه، 13 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
راهنمای ددلاین دانشگاه‌های کانادا
کانادا میزبانی فوق العاده برای دانشجویان بین المللی محسوب می‌شود که باعث شده آن را در لیست برترین مراکز آموزشی و دانشگاهی در رنکینگ دنیا قرار دهد. فاکتورهای مهمی نظیر سیستم آموزشی مدرن و هزینه تحصیلی و زندگی مناسب، در رتبه فعلی کانادا نقش دارند و رقابت سنگینی بین متقاضیان در سراسر دنیا برای تحصیل در کانادا و دریافت پذیرش در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد.

در این میان توجه به ددلاین دانشگاه های کانادا، بسیار حائز اهمیت است و نباید نسبت به این موضوع بی توجه باشید. در این مقاله قصد داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

ددلاین دانشگاه‌های کانادا

موضوع ددلاین اپلای دانشگاه‌های کانادا یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید توسط متقاضی مدیریت شود و مورد بررسی قرار بگیرد. تأخیر در هر قدم، می‌تواند شما را از مسیر مهاجرت تحصیلی دور کند بنابراین نیازمند داشتن اطلاعات دقیق و جامعی هستید که فرآیند کار را برای شما تسهیل کند.

این اطلاعات می‌تواند در خصوص مراحل ارائه درخواست و ددلاین دانشگاه‌های کانادا باشد. توجه داشته باشید که این ددلاین دانشگاهی برای تحصیل در کانادا، در ترم‌های پاییز، زمستان و بهار انجام می‌شود.

اجازه دهید واضح‌تر بیان کنیم: اگر قصد دارید برای ترم پاییز اقدام کنید و پذیرش سپتامبر را دریافت کنید، ددلاین ارائه درخواست شما در بازه زمانی فوریه تا آوریل می‌باشد. اگر ترم زمستان را انتخاب می‌کنید و تصمیم دارید برای ژانویه پذیرش صورت گیرد، ددلاین ارائه درخواست شما بین بازه زمانی آگوست تا سپتامبر خواهد بود و در نهایت اگر متقاضی پذیرش ماه مه یا ترم بهار هستید توجه داشته باشید که ددلاین ارائه درخواست شما بین ژانویه تا فوریه خواهد بود.

بد نیست با ویژگی‌های هر کدام از این ترم‌های آموزشی نیز آشنا شوید.

1 . ویژگی‌های ترم پاییز تحصیل در کانادا: امتیازات و ویژگی‌های متعدد ترم پاییز باعث شده که بسیاری از دانشجویان خود را با ددلاین ترم پاییز هماهنگ و سازگار کنند. نکته قابل توجه در این ترم این است که دانشگاه‌های کانادا برنامه‌های بیشتری را در مقایسه با دو ترم دیگر یعنی بهار و زمستان به دانشجو ارائه می‌دهند.

اگر سرعت عمل در زمینه تحصیلی برایتان اهمیت دارد بهتر است ترم پاییز را انتخاب کنید چرا که دانشجویانی که در این ترم پذیرفته می‌شوند، یک ترم از سایر دانشجویان جلوتر خواهند بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های ترم پاییز در سازگاری دانشجو با شرایط آب و هوایی کانادا است؛ در واقع متقاضیان با توجه به اینکه زمان بیشتری برای سازگاری با شرایط آب و هوایی و اقلیم کانادا دارند، انعطاف پذیری بیشتری با محیط پیدا می‌کنند. اگر متقاضی دریافت بورسیه هستید، نتایج تایید و یا عدم آن در ترم پاییز مشخص می‌شود. البته با توجه به امتیازاتی که این ترم دارد در صورتی که در اپلای کردن سرعت عمل به خرج ندهید، ممکن است این ترم را از دست بدهید. تحت هیچ شرایطی از برنامه زمان بندی عقب نمانید.

طبق برنامه زمانبندی پاییز برای تحصیل در کانادا: زمان درخواست برای دوره‌های تحقیقاتی و دانشگاهی بین آگوست تا اکتبر سال قبل، ارائه درخواست دسامبر سال قبل، بررسی شرایط دوره ژانویه سال ارائه درخواست،

درخواست برای ویزای دانشجویی بین فوریه و آگوست سال ارائه درخواست، بررسی استانداردهای رعایت شده ماه آوریل سال ارائه درخواست، ارائه مدارک تکمیلی ماه مه تا ژانویه سال ارائه درخواست، آخرین مهلت درخواست ماه آگوست تا اکتبر در نظر گرفته می‌شود که دانشجو موظف است طبق این برنامه زمانبندی مدارک را ارائه و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.


2 . ویژگی‌های ترم زمستان تحصیل در کانادا: از امتیازات ترم زمستان این است که فرصت بیشتری برای جمع آوری مدارک در اختیار دارید. اگر بنا به هر دلیلی ترم پاییز را از دست دادید، با شروع ترم زمستان قابل جبران است. در صورتی که موفق به کسب نمره خوبی در آزمون‌های GRE یا GMAT نشدید، با توجه به زمان پیش رو، امکان شرکت مجدد در دوره را خواهید داشت.

سطح رقابت در ترم زمستان پایین است و همین موضوع شانس پذیرش شما را بالا می‌برد. تغییر ناگهانی شرایط جوی هم ممکن است تا حدودی شرایط را برای حضور شما سخت کند.

بد نیست بدانید ددلاین دانشگاه‌های این کشور متفاوت است به عنوان مثال ددلاین دانشگاه تورنتو 13 ژانویه، دانشگاه مک گیل 15 ژانویه، مونترال 1 سپتامبر، بریتیش کلمبیا 15 ژانویه، دانشگاه آلبرتا 1 نوامبر است و دانشجو بر اساس آن باید برنامه زمانبندی را پیش ببرد.

3 . ویژگی‌های ترم بهار تحصیل در کانادا: از امتیازات این ترم افزایش سطح آمادگی است و بسیاری از دانشجویان ترم بهار را برای دوره‌های زبان و برنامه‌های کوتاه مدت در نظر می‌گیرند.

تعداد کمی از دانشگاه‌ها در این ترم پذیرش دانشجو انجام می‌دهند. با توجه به کوتاه بودن این ترم بسیاری از دانشجویان برای ترم پاییز اقدام می‌کنند اما این ترم برای گذراندن دوره‌های تخصصی پیشنهاد می‌شود.

ددلاین دانشگاه‌های این کشور متفاوت است به عنوان مثال ددلاین دانشگاه تورنتو 15 مارس، دانشگاه مک گیل 1 آوریل، مونترال 15 ژانویه، بریتیش کلمبیا 1 فوریه، دانشگاه آلبرتا 1 مارس است و دانشجو بر اساس آن باید برنامه زمانبندی را پیش ببرد.


 
راهنمای ددلاین دانشگاه‌های کانادا


موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی
اگر قصد دارید از یکی از این ترم‌های تحصیلی عقب نمانید و تحت هر شرایطی برنامه زمانبندی ددلاین دانشگاه‌ها را تحت کنترل داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید و با همکاری و مدیریت مشاوران و متخصصان آن مجموعه به هدف دلخواه خود برسید.

 در این مسیر پر از استرس تحصیل در کانادا می‌توانید روی کمک مشاوران و متخصصان موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی حساب کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما