طرز تهیه کاپ کیک وانیلی ساده

در این مطلب قصد داریم یک مدل کاپ کیک وانیلی خوشمزه و لذیذ را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.
جمعه، 12 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کاپ کیک وانیلی ساده

مواد لازم برای تهیه مایه کاپ کیک وانیلی

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) یک و سه چهارم پیمانه (207 گرم)
بیکینگ پودر سه چهارم قاشق چای خوری
جوش شیرین یک چهارم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک دوم پیمانه (115 گرم)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده سه عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
دانه های خراشیده شده لوبیا وانیل (اختیاری) نصف یک عدد
خامه ترش پر چرب به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 گرم)
شیر کامل به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه باتر کریم وانیلی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر قنادی چهار تا پنج پیمانه (480 تا 600 گرم)
خامه غلیظ، نصف و نیم یا شیر کامل، به دمای اتاق رسیده یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
نمک برای طعم دادن به مقدار لازم


مواد لازم برای تزئین کاپ کیک ها

مواد غذایی مقدار
باتر کریم وانیلی به مقدار لازم
ترافل رنگی برای تزئین به مقدار لازم


طرز تهیه کاپ کیک وانیلی ساده

کاپ کیک ها شیرینی های خوشمزه ای هستند که جزئی از مافین ها به شمار می روند این مینی کیک های  خوشمزه با طعم های متفاوتی تهیه می شوند کاپ کیک هایی که در اینجا باهم درست می کنیم کاپ کیک وانیلی ساده است برای کسانی که طعم و مزه ساده و وانیلی را دوست دارند. اگر شما هم از دوستداران طعم وانیل هستید همراه ما باشید.

برای تهیه این کاپ کیک ها در کل به سه ساعت زمان نیاز داریم که بیست و پنج دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن  و تزئین کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم چهارده عدد کاپ کیک تهیه کنیم.

مرحله اول: روشن کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
در ادامه یک قالب مافین 12 فنجانی را با کپسول کاپ کیک می پوشانیم و کنار می گذاریم.
نکته: قالب دوم را با 2 کپسول بپوشانید. چون همانطور که گفته شد این دستور حدود 14 عدد کاپ کیک تولید می کند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
در این مرحله یک و سه چهارم پیمانه (207 گرم) آرد کیک، سه چهارم قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک دوم پیمانه (115 گرم) کره را با سرعت بالا حدود یک دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود.
سپس یک پیمانه (200 گرم) شکر را اضافه می کنیم و با دور تند دو دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.
در ادامه سه عدد سفیده تخم مرغ، دو قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک دوم لوبیا وانیل را اضافه کرده  و با سرعت متوسط حدود دو دقیقه ​​هم می زنیم تا یکدست شوند. مجددا کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و سپس یک دوم پیمانه (120 گرم) خامه ترش را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک (درست کردن مایه کاپ کیک)
در این مرحله همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و مواد خشک الک شده را به مواد تر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در حالی که همزن هنوز روشن است، یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) شیر را به آرامی در آن می ریزیم تا مخلوط شود.
نکته: مواد را بیش از حد مخلوط نکنید.
نکته: ممکن است لازم باشد همه مواد را با دست هم بزنید تا مطمئن شوید که ته کاسه آرد گلوله شده ای وجود ندارد.
نکته: مایه کیک کمی غلیظ خواهد شد نگران نباشید.

طرز تهیه کاپ کیک وانیلی ساده

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب
مایه کیک به دست آمده را با استفاده از یک قاشق داخل قالبی که با کپسول پوشانده ایم می ریزیم و فقط دو سوم ظرفیت آن ها را پر می کنیم تا از سر ریز شدن هنگام پخت جلوگیری کنیم.

مرحله ششم: پختن کاپ کیک ها
قالب را داخل فر می گذاریم و به مدت 19 تا 22 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید می پزیم.
نکته: با این مایه حدود 30 تا 36 عدد مینی کاپ کیک می توانید درست کنید، آن ها را حدود 11 تا 13 دقیقه با همان دمای فر بپزید.

طرز تهیه کاپ کیک وانیلی ساده

مرحله هفتم: خنک کردن کاپ کیک ها
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت، کاپ کیک ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی در قالبشان بمانند و خنک شوند سپس آن ها را از قالب بیرون می آوریم  و روی توری سیمی می چینیم تا قبل از فراست کردن کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم: درست کردن باتر کریم وانیلی
در یک کاسه متوسط و با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را حدود 2 دقیقه با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا کرم رنگ شود. سپس چهار و نیم پیمانه شکر قنادی، یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) خامه غلیظ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم می زنیم و سپس سرعت را افزایش داده و به سرعت متوسط ​​رو به بالا می رسانیم و 2 دقیقه کامل می زنیم.
نکته: فراستینگ را بچشید اگر خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید. من همیشه یک هشتم قاشق چای خوری نمک اضافه می کنم.
نکته: می‌ توانید قوام فراستینگ را کنترل کنید به این صورت که اگر فراست خیلی رقیق است تا نصف پیمانه شکر شیرینی‌ پزی اضافه کنید و اگر فراست خیلی غلیظ است خامه غلیظ ‌تر اضافه کنید (هر بار فقط ۱ قاشق غذا خوری اضافه کنید و هم بزنید. بعد میل کنید و در صورت تمایل مقدار بیشتری اضافه کنید).

حالا فراست ما آماده است می توانیم بلا فاصله از آن استفاده کنیم یا آن را در یک ظرف در دار بریزیم و درب آن را محکم ببندیم و تا یک هفته در یخچال یا تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنیم.
نکته: بعد از یخ زدن، برای یخ زدایی کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و سپس چند ثانیه با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا دوباره کرم رنگ شود. اگر در اثر گذاشتن در یخچال سفت شده می توانید کمی خامه غلیظ یا شیر اضافه کنید و هم بزنید تا رقیق شود.
نکته: این دستور برای فراست کردن 12 تا 16 عدد کاپ کیک کافی است.
نکته: اگر شکر قنادی شما هم گلوله شده است، توصیه می کنم قبل از اندازه گیری و استفاده آن را 1 تا 2 بار الک کنید.

طرز تهیه کاپ کیک وانیلی ساده

مرحله نهم: مونتاژ کردن کاپ کیک ها
در این مرحله می توانیم کاپ کیک های خنک شده را به وسیله چاقو یا پالت خامه کشی فراست کنیم و با مقداری ترافل رنگی تزئین کنیم، یا اینکه فراستینگ را داخل قیف با ماسوره Wilton 1M  بریزیم و روی کاپ کیک ها پایپ کنیم و با ترافل تزئین کنیم.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کاپ کیک ها
کاپ کیک های تزئین شده را در یک ظرف مناسب جمع می کنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده آن ها را می توانیم به مدت 3 روز در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌های آماده کردن کاپ کیک ها: کیک‌های کوچک را می‌توانید از یک روز قبل درست کنید، روی آن ها را بپوشانید و در دمای اتاق نگهداری کنید.

دستورالعمل انجماد: کاپ کیک های روکش شده یا بدون فراست را می توانید ۲ تا ۳ ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال نگهدارید.

مقدار مایه کیک: این دستور پخت بین 3 تا 4 پیمانه مایه کیک تولید می کند.

آرد کیک: آرد کیک تنها آرد ایده آل برای این دستور پخت است. می توانید آرد کیک از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.

وانیل: برای داشتن بهترین طعم، عصاره وانیل خالص به شدت توصیه می شود. اگر به  دانه لوبیا وانیل دسترسی ندارید، می توانید آن را حذف کنید یا با نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص جایگزین کنید. اگر می خواهید به جای عصاره وانیل و دانه لوبیا وانیل از خمیر لوبیا وانیل استفاده کنید، از دو قاشق چای خوری رب لوبیا وانیل استفاده کنید.

شیر کامل و خامه ترش: شیر کامل و خامه ترش برای داشتن بهترین طعم و بافت به شدت توصیه می شود. به جای آن می توانید از ماست ساده پرچرب هم استفاده کنید، اگرچه ممکن است بافت کیک ها سبک نباشد. در صورت نیاز می توانید شیر کامل و خامه ترش را با دوغ (یک پیمانه؛ 240 میلی لیتر) جایگزین کنید.

چرا باید مواد تشکیل دهنده به دمای اتاق برسند: در این صورت مواد به راحتی باهم مخلوط می شوند و مایه کیک یکنواختی را تولید می کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.