طرز تهیه کاپ کیک قهوه

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کاپ کیک قهوه آشنا کنیم که مطمئنا از عطر و بوی آن سیر نخواهید شد.
شنبه، 13 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کاپ کیک قهوه

مواد لازم برای تهیه مایه کاپ کیک

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) یک و سه چهارم پیمانه (207 گرم)
پودر اسپرسو دو قاشق چای خوری
بیکینگ پودر سه چهارم قاشق چای خوری
جوش شیرین یک چهارم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک دوم پیمانه (115 گرم)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ به دمای اتاق رسیده سه عدد
عصاره وانیل خالص یک و نیم قاشق چای خوری
خامه ترش یا ماست ساده، به دمای اتاق رسیده یک سوم پیمانه (80 گرم)
قهوه سیاه دم شده، خنک شده در دمای اتاق یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) به علاوه هفت قاشق غذاخوری


مواد لازم برای تهیه باترکریم قهوه

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر قنادی چهار پیمانه (480 گرم)
پودر اسپرسو (اختیاری) یک دوم قاشق چای خوری
قهوه سیاه دم شده، خنک شده در دمای اتاق چهار تا پنج قاشق غذا خوری به علاوه یک و نیم قاشق غذا خوری
نمک کمی
اختیاری برای تزئین: ترافل شکلاتی به مقدار لازم


طرز تهیه کاپ کیک قهوه

کاپ کیک‌ها میان وعده ای دوست ‌داشتنی هستند و با ظاهر جذابی که دارند از همه رده‌های سنی طرفدارهای زیادی پیدا کرده اند. یکی از کاپ کیک های پیشنهادی ما به شما کاپ کیک قهوه است. این کاپ کیک های قهوه از کاپ کیک های وانیلی اقتباس شده اند و از قهوه سیاه و کمی پودر اسپرسو تهیه می شوند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با دستور پخت این کیک های کوچک خوشمزه آشنا شوید.

برای تهیه این کاپ کیک ها در کل به سه ساعت زمان نیاز داریم که سی دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین آن ها استفاده می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم چهارده عدد کاپ کیک تهیه کنیم.

در همین ابتدا نیاز است به نکته ای اشاره کنم و آن اینکه یادداشت ها، مقدار مواد اولیه و نکته ها را قبل از شروع  خوب بخوانید و مرور کنید.

مرحله اول: گرم کردن فر وآماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
در ادامه یک قالب مافین 12 فنجانی را با کپسول کاپ کیک می پوشانیم. قالب دوم را هم با 2 کپسول می پوشانیم و کنار می گذاریم.
نکته: همانطور که پیشتر هم اشاره شده این دستور حدود 14 عدد کاپ کیک تولید می کند، لذا به قالب دوم هم نیاز داریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
در این مرحله یک و سه چهارم پیمانه (207 گرم) آرد کیک، دو قاشق چای خوری پودر اسپرسو، سه چهارم قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک دوم پیمانه (115 گرم) کره را با سرعت بالا حدود یک دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود. سپس یک پیمانه (200 گرم) شکر را به آن اضافه می کنیم و با دور تند دو دقیقه دیگر هم می زنیم تا کرم رنگ شود. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.
در ادامه سه عدد سفیده تخم مرغ و یک و نیم قاشق چای خوری عصاره وانیل را به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم و با سرعت متوسط رو ​​به بالا هم می زنیم تا یکدست شوند. سپس یک سوم پیمانه (80 گرم) خامه ترش را نیز به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. مجددا کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و در حد نیاز هم می زنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک (درست کردن مایه کاپ کیک)
در این مرحله همزن را روشن می کنیم و روی سرعت کم قرار می دهیم سپس مواد خشک الک شده را به آرامی به مواد تر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در حالی که همزن هنوز روشن است، یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) به علاوه هفت قاشق غذا خوری قهوه دم شده را به آرامی داخل آن می ریزیم و آنقدر هم می زنیم تا تمام مواد ترکیب شوند.
نکته: بیش از حد مواد را مخلوط نکنید. ممکن است لازم باشد همه مواد را با دست هم بزنید تا مطمئن شوید که ته کاسه آرد گلوله شده ای باقی نمانده است.

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب
مایه کیک به دست آمده را با استفاده از یک قاشق داخل قالب هایی که از قبل با کپسول پوشانده ایم  می ریزیم و فقط دو سوم ظرفیت آن ها را پر می کنیم تا هنگام پخت سر ریز نشوند.

طرز تهیه کاپ کیک قهوه

مرحله ششم: پخت کاپ کیک ها
قالب را داخل فر می گذاریم و کاپ کیک ها را به مدت 19 تا 22 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید می پزیم.
نکته: با این مقدار مایه کیک حدود 30 تا 36 عدد مینی کاپ کیک می توان تهیه کرد، آن ها را با همان دمای فر حدود 11 تا 13 دقیقه می پزیم.

مرحله هفتم: خنک کردن کاپ کیک ها
بعد از گذشت مدت زمان پخت، کاپ کیک ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی در قالبشان بمانند و خنک شوند. بعد کاپ کیک ها را از قالب بیرون می آوریم و روی توری سیمی می چینیم تا قبل از فراست کردن کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم: آماده کردن فراستینگ قهوه
برای درست کردن فراستینگ با همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را با سرعت متوسط حدود دو دقیقه ​​هم می زنیم تا کرم رنگ شود.
سپس چهار پیمانه (480 گرم) شکر قنادی، یک دوم قاشق چای خوری پودر اسپرسو (در صورت استفاده)، چهار تا پنج قاشق غذا خوری به علاوه و یک و نیم قاشق غذا خوری قهوه را اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت سی ثانیه هم می زنیم و بعد سرعت همزن را به سرعت متوسط رو به بالا تغییر می دهیم و دو دقیقه دیگر کامل مخلوط می کنیم.
نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق است می توانید تا یک دوم پیمانه شکر شیرینی پزی اضافه کنید و اگر فراستینگ خیلی غلیظ است می توانید یک قاشق غذا خوری دیگر قهوه اضافه کنید.
پیشنهاد: فراستینگ را بچشید اگر خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید. (من یک هشتم قاشق چای خوری نمک اضافه می کنم و توصیه می کنم که شما هم اضافه کنید.)

طرز تهیه کاپ کیک قهوه

مرحله نهم: مونتاژ کردن کاپ کیک ها
فراستینگ را به دو روش می توانید روی کاپ کیک های خنک شده بریزید. اول اینکه فراستینگ را به کمک چاقو یا پالت خامه کشی روی کاپ کیک ها بریزید و روی آن ها را با ترافل های شکلاتی تزئین کنید. دوم اینکه فراستینگ را داخل یف با ماسوره Ateco 808 بریزید و روی کاپ کیک های خنک شده پایپ کنید و در آخر با ترافل شکلاتی آن ها را تزئین کنید. بسته به سلیقه شما می توانید یک روش را انتخاب کنید.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کاپ کیک ها
کاپ کیک های خامه کشی شده را در یک ظرف مناسب می چینیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده کاپ کیک ها را می پوشانیم و می توانیم آن ها را تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

طرز تهیه کاپ کیک قهوه

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل تهیه کاپ کیک ها از قبل: کاپ کیک ها را می توانید از یک روز قبل تهیه کنید و روی آن ها را بپوشانید و در دمای اتاق یا در یخچال نگهداری کنید. فراستینگ را نیز می توانید از یک روز قبل تهیه کنید و روی آن را بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید و حتما قبل از استفاده به دمای اتاق برسانید. اگر فراستینگ خیلی غلیظ شده است، یک قاشق غذا خوری قهوه سیاه به دمای اتاق رسیده را اضافه کنید و بزنید تا رقیق شود.

دستورالعمل انجماد: کاپ کیک های روکش شده یا بدون فراست را می توانید ۲ تا ۳ ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال بماند.

ابزارهای مورد نیاز برای دستور پخت: میکسر برقی یا دستی | کاسه مخلوط کن شیشه ای | قالب مافین 12 عدفنجانیدی | کپسول کاپ کیک | قیف یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد | ماسوره Ateco 808 |

آرد کیک: آرد کیک واقعی بهترین آرد برای این دستور پخت است. با این حال، اگر نمی توانید آرد کیک تهیه کنید، به جای آن از آرد کیک خانگی استفاده کنید. در ادامه دستور تهیه آن را بیان می کنیم.

مواد لازم برای تهیه آرد کیک خانگی
چهارده قاشق غذا خوری (110 گرم) آرد همه منظوره (الک شده)
دو قاشق غذا خوری (16 گرم) نشاسته ذرت

تجهیزات مورد نیاز
الک مشبک ریز

طرز تهیه آرد کیک خانگی
چهارده قاشق غذا خوری (110 گرم) آرد و دو قاشق غذا خوری (16 گرم) نشاسته ذرت را باهم در یک کاسه بزرگ الک کمی نیم و این کار را مجددا تکرار می کنیم تا خوب باهم مخلوط شوند. الک کردن نه تنها دو ماده را به درستی باهم مخلوط می کند، بلکه مخلوط را هواگیری می کند تا قوام آن شبیه آرد کیک واقعی باشد.
اکنون یک پیمانه آرد کیک داریم که می توانیم در هر دستور العملی که به آرد کیک نیاز دارد استفاده کنیم.
نکته: الک کردن باعث می شود حجم کیک زیاد شود زیرا هوا اضافه می کند.
در این دستور چون به یک و سه چهارم پیمانه آرد نیاز داریم، این کار را مجددا انجام می دهیم تا دو پیمانه آرد حاصل شود. سپس یک چهارم پیمانه از آن جدا می کنیم.

کیک لایه ای 9 اینچی: برای تهیه یک کیک لایه 9 اینچی، شکر را به یک و نیم پیمانه (300 گرم) افزایش دهید و یک قاشق غذا خوری پودر اسپرسو را به مواد خشک اضافه کنید. به جای یک پیمانه شیر، از سه چهارم پیمانه قهوه غلیظ دم شده به دمای اتاق رسیده  و یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) شیر کامل استفاده کنید. این مقدار فراست باید برای کیک کافی می باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.