طرز تهیه کاپ کیک چای لاته

ما در این مطلب قصد داریم تا یکی از خاص ترین کاپ کیک های موجود در دنیا را به شما عزیزان آموزش دهیم.
سه‌شنبه، 16 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کاپ کیک چای لاته

مواد لازم برای تهیه مخلوط ادویه چای

مواد غذایی مقدار
دارچین آسیاب شده دو و نیم قاشق چای خوری
زنجبیل آسیاب شده یک و یک چهارم قاشق چای خوری
هل آسیاب شده یک و یک چهارم قاشق چای خوری
فلفل دلمه ای آسیاب شده یک دوم قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه مایه کاپ کیک

مواد غذایی مقدار
چای کیسه ای یک عدد
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
آرد کیک (الک شده شده) یک و سه چهارم پیمانه (207 گرم)
مخلوط ادویه چای سه و یک دوم قاشق چای خوری
بیکینگ پودر سه چهارم قاشق چای خوری
جوش شیرین یک چهارم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک دوم پیمانه (115 گرم)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ به دمای اتاق رسیده سه عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
خامه ترش یا ماست ساده، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 گرم)


مواد لازم برای تهیه باترکریم چای

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و نیم پیمانه (345 گرم)
شکر قنادی پنج و نیم  تا شش پیمانه (660 تا 720 گرم)
مخلوط ادویه چای، تقسیم شده دو قاشق چای خوری
خامه غلیظ یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
نمک کمی
اختیاری برای تزئین: چوب دارچین + باقی مانده مخلوط ادویه چای به مقدار لازم


طرز تهیه کاپ کیک چای لاته

کاپ کیک یا کیک فنجانی یکی از نوآوری های کیک است که تاریخچه آن برمی گردد به قرن نوزدهم و امروزه این کیک ها بیشتر در کافه ها و کافی شاپ‌ها به جای کیک کلاسیک استفاده می‌شود. کاپ کیک انواع مختلفی دارد و با طعم های مختلفی در شیرینی فروشی ها و کافه ها وجود دارد که شما می‌ توانید سفارش دهید و سرو کنید، کاپ کیکی که در اینجا آموزش می دهیم کاپ کیک چای لاته است.
بله کاپ کیک چای لاته با طعم و عطر بی نظیری که دارد می تواند هوش از سر هر کسی برباید. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و با درست کردن این کاپ کیک بی نظیر باعث خوشحالی خود و خانواد و دوستان و آشنایانتان شوید.

برای تهیه این کاپ کیک ها در کل به سه ساعت و چهل دقیقه زمان نیاز داریم که چهل دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن ان ها صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم چهارده عدد کاپ کیک تهیه کنیم.

مرحله اول: آماده کردن مخلوط ادویه چای
دو و نیم قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده، یک و یک چهارم قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده، یک و یک چهارم قاشق چای خوری هل آسیاب شده و یک دوم قاشق چای خوری فلفل دلمه ای آسیاب شده را در یک کاسه کوچک باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.
نکته: شما باید پنج و یک دوم قاشق چای خوری برای تهیه مایه کاپ کیک، باترکریم و تزئین استفاده کنید.

طرز تهیه کاپ کیک چای لاته

مرحله دوم: دم کردن شیر چای
برای دم کردن چای لاته ابتدا یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) شیر را می جوشانیم یا به مدت یک تا دو دقیقه در مایکروویو حرارت می دهیم.
در ادامه شیر جوشیده را روی چای کیسه ای می ریزیم و اجازه می دهیم 20 تا 30 دقیقه بماند تا دم شود.
نکته اول: این شیر چای همان شیری است که در مایه کاپ کیک استفاده می کنید.
نکته دوم: این کار را می توان ازیک روز قبل انجام داد و یک شب در یخچال قرار داد.
نکته سوم: قبل از اضافه کردن به مایه کیک، اطمینان حاصل کنید که شیر چای به دمای اتاق رسیده است.

طرز تهیه کاپ کیک چای لاته

مرحله سوم: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
سپس یک قالب مافین 12 فنجانی را با کپسول مخصوص کاپ کیک می پوشانیم همچنین قالب دوم را با 2 تا 3 کپسول می پوشانیم و کنار می گذاریم.
نکته: همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره شد این دستور 14 تا 15 عدد کاپ کیک درست می کند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک
در این مرحله یک و سه چهارم پیمانه (207 گرم) آرد کیک، سه و نیم قاشق چای خوری مخلوط ادویه چای، سه چهارم قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک چهارم قاشق چای خوری نمک رادر یک کاسه متوسط می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک دوم پیمانه (115 گرم) کره و یک پیمانه (200 گرم) شکر را با سرعت بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.
در ادامه سه عدد سفیده تخم مرغ را با سرعت زیاد حدود دو دقیقه هم می زنیم تا مخلوط شوند. سپس یک دوم پیمانه (120 گرم) خامه ترش و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را هم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شوند. مجددا کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و در حد نیاز هم می زنیم.

مرحله ششم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک (درست کردن مایه کاپ کیک)
در این مرحله همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و مواد خشک الک شده را به آرامی با مواد تر مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.
در حالی که همزن هنوز روشن است، شیر چای را به آرامی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا ترکیب شود.
نکته: مواد را بیش از حد مخلوط نکنید.
نکته: مایه کاپ کیک کمی غلیظ خواهد بود و بوی باورنکردنی دارد.

طرز تهیه کاپ کیک چای لاته

مرحله هفتم: ریختن مایه کاپ کیک در قالب
مایه به دست آمده را با استفاده از یک قاشق داخل قالبی که از قبل با کپسول مخصوص کاپ کیک پوشانده ایم می ریزیم و فقط دو سوم آن ها را پر می کنیم تا از سر ریز شدن آن ها هنگام پخت جلوگیری کنیم.

مرحله هشتم: پختن کاپ کیک ها
قالب را داخل فر می گذاریم و کاپ کیک ها را به مدت 20 تا 22 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید می پزیم.
نکته: با این مقدار مایه کیک حدود 35 عدد مینی کاپ کیک می توان تهیه کرد، که با همان دمای فر حدود 11تا 13 دقیقه می پزیم.

مرحله نهم: خنک کردن کاپ کیک ها
بعد از گذشت زمان مقرر کاپ کیک ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی در قالبشان بمانند و خنک شوند. سپس آن ها را از قالب بیرون می آوریم و روی توری سیمی می چینیم تا قبل از فراست کردن، کاملا خنک شوند.

مرحله دهم: آماده کردن فراستینگ
برای آماده کردن فراستینگ با یک همزن دستی یا برقی، یک و نیم پیمانه (345 گرم) کره را با سرعت متوسط ​​حدود دو دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود.
در ادامه همزن را متوقف می کنیم و پنج و نیم پیمانه (660 گرم) شکر قنادی، یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) خامه غلیظ، یک و سه چهارم قاشق چای خوری مخلوط ادویه چای، دو قاشق چای خوری عصاره وانیل و کمی نمک را اضافه می کنیم و سی ثانیه با سرعت پایین هم می زنیم سپس سرعت همزن را بالا می بریم و دو دقیقه دیگر مخلوط می کنیم.
نکته: اگر فراستینگ رقیق یا چرب به نظر می رسد، بهتر است شکر شیرینی پزی بیشتری اضافه کنید. تا نصف پیمانه (60 گرم) می توانید شکر شیرینی پزی اضافه کنید. اگر فراستینگ برای پایپ کردن یا پخش شدن خیلی غلیظ به نظر می رسد، یک قاشق غذا خوری (15 میلی لیتر) خامه بریزید. در آخر فراستینگ را بچشید و اگر خیلی شیرین است، کمی نمک اضافه کنید.

طرز تهیه کاپ کیک چای لاته

مرحله یازدهم: مونتاژ کاپ کیک ها
فراستینگ را داخل قیف با ماسوره Wilton 8B می ریزیم و روی کاپ کیک های خنک شده پایپ می کنیم و با یک عدد چوب دارچین و مخلوطی از ادویه چای باقی مانده و کمی شکر دانه ‌ریز آن ها را تزئین می کنیم.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کاپ کیک ها
کاپ کیک های مونتاژ شده را در یک ظرف مناسب می چینیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده آن ها را می پوشانیم و می توانیم تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل های آماده کردن کاپ کیک از قبل: یک راه آسان برای شروع این است که مخلوط ادویه چای را آماده کنید و شیرچای را از یک روز قبل دم کنید (مرحله 1 و 2). کاپ کیک ها را می توانید از یک روز قبل درست کنید، روی آن را بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید. فراستینگ را نیز می توانید از یک روز قبل تهیه کنید، روی آن را بپوشانید و تا زمان استفاده در یخچال نگهداری کنید.

دستورالعمل های انجماد: کاپ کیک های روکش شده یا بدون فراست را می توانید ۲ تا ۳ ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: میکسر دستی یا برقی | لیوان اندازه گیری مدرج | چای | کپسول کاپ کیک | قالب کاپ کیک | توری خنک کننده | ماسوره Wilton #8B | قیف قابل استفاده مجدد یا یکبار مصرف | پایه کیک چوبی

مرحله 2: یک عدد چای کیسه ای را در نصف پیمانه شیر داغ بیاندازید تا در مایه کاپ کیک استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید دومین چای کیسه ‌ای را با خامه غلیظ خیس کنید و در تهیه فراستینگ استفاده کنید. هنگام دم کردن، مطمئن شوید که داغ است، سپس هنگام اضافه کردن آن به باترکریم اجازه دهید به اندازه دمای اتاق خنک شود.
آرد کیک: آرد کیک واقعی بهترین آرد برای این دستور پخت است. با این حال، اگر نمی توانید آرد کیک تهیه کنید، به جای آن از آرد کیک خانگی استفاده کنید. در ادامه دستور تهیه آن را بیان می کنیم.

مواد لازم برای تهیه آرد کیک خانگی
چهارده قاشق غذا خوری (110 گرم) آرد همه منظوره (الک شده)
دو قاشق غذا خوری (16 گرم) نشاسته ذرت

تجهیزات مورد نیاز
الک مشبک ریز

طرز تهیه آرد کیک خانگی
چهارده قاشق غذا خوری (110 گرم) آرد و دو قاشق غذا خوری (16 گرم) نشاسته ذرت را باهم در یک کاسه بزرگ الک کمی نیم و این کار را مجددا تکرار می کنیم تا خوب باهم مخلوط شوند. الک کردن نه تنها دو ماده را به درستی باهم مخلوط می کند، بلکه مخلوط را هواگیری می کند تا قوام آن شبیه آرد کیک واقعی باشد.
اکنون یک پیمانه آرد کیک داریم که می توانیم در هر دستور العملی که به آرد کیک نیاز دارد استفاده کنیم.
نکته: الک کردن باعث می شود حجم کیک زیاد شود زیرا هوا اضافه می کند.
در این دستور چون به یک و سه چهارم پیمانه آرد نیاز داریم، این کار را مجددا انجام می دهیم تا دو پیمانه آرد حاصل شود. سپس یک چهارم پیمانه از آن جدا می کنیم.
 
چرا همه چیز باید به دمای اتاق برسد؟ همه اقلام یخچال باید به دمای اتاق برسند تا به راحتی باهم مخلوط شوند و مایه کیک یکنواختی را تولید کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.