شهید حجاب و ماجرای قتل او در آلمان

خانم مسلمان 32 ساله آبستنی که به علت با حجاب بودن مورد توهین جوان بی‌ادبی قرار گرفته بود
شنبه، 20 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
شهید حجاب و ماجرای قتل او در آلمان

پرسش:

«شهید حجاب» کیست؟ و ماجرای قتل او در آلمان چیست؟

 
پاسخ:
«مروه الشربینی» بانوی با حجاب مصری در تیرماه 1388 با هجده ضربه چاقو به طرز فجیعی به قتل رسید. وی که از سوی رسانه‌های مصر «شهید حجاب» خوانده شد مورد توجه جهانیان قرار گرفت به گونه‌ای که تشییع پیکر او در قاهره به تظاهرات سیاسی علیه آلمان و اروپای به اصطلاح متمدن تبدیل شد.

در ایران نیز تمبر یادبودی برای بزرگداشت این بانوی متعهد و خداجو عرضه گردید.

این زن مصری در دادگاه، مورد حمله یک آلمانی روسی الاصل 28 ساله به نام «آلیکس دبلیو» قرار گرفت و کشته شد و در تشییع جنازه او که هزاران نفر از مردم و چند تن از وزیران دولت مصر شرکت داشتند، مردم شعارهای مرگ بر آلمان سر دادند که با دخالت پلیس، تشییع کنندگان پراکنده شدند.
 
یکی از شاهدان ماجرا را این گونه روایت کرده که:
من در شهر درسدن در آلمان زندگی می‌کنم. چهار روز پیش در این شهر اتفاقی افتاد که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد، ولی متأسفانه، این خبر درست و آن گونه که شایسته بود، بازتاب داده نشد.

خانم مسلمان 32 ساله آبستنی که به علت با حجاب بودن مورد توهین جوان بی‌ادبی قرار گرفته بود و به همراه همسر و پسر خردسالش برای شکایت در دادگاه حاضر شده بود، مورد حمله متهم قرار گرفت و جلوی چشم فرزند خردسالش، همسر، قاضی پرونده و دیگر کارکنان دادگاه به طرز فجیعی با چاقو به قتل رسید.

متأسفانه، همسر وی نیز که به دفاع از او برخاسته بود، مورد شلیک پلیس قرار گرفته و اکنون در شرایطی بحرانی در بیمارستان است. همچنین بچه خردسالش که شاهد این ماجرای فجیع بوده، برای معالجه تحت نظر روانشناس است.

روزنامه «الاخبار» هم در این باره نوشت:

«تنها گناه این هموطن، حجاب او بود و اینکه نتوانسته بود، متلک‌های این جوان نژادپرست جانی را تحمل کند و با او درگیر شده بود.»

«مروه»، همسر وابسته فرهنگی مصر در یکی از دانشگاه‌های آلمان بود و در یک دادگاه درجه دو در ایالت درسن آلمان در حال پاسخگویی به قاضی بود که مورد حمله آلیکس قرار گرفته و با هجده ضربه چاقو در دم جان باخت.

«الاخبار» می‌افزاید:

«این خانواده مسلمان اهل مصر هستند و برای انجام تز دکترای خود به آلمان آمده بودند و تنها گناه وی با روسری بودن این خواهر مسلمان بوده است.»(1)
 
پی‌نوشت‌:
1. www.bornanews.com
 
منبع: چگونه فرزندان ما باحجاب می شوند؟، حجت الاسلام دکتر احمد لقمانی، ناشر: بهشت بینش، چاپ یکم، 1389.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.