بهترین و جدیدترین توکن های متاورسی

بهترین توکن های متاورسی، انواعی هستند که در طول زمان بازدهی چشمگیری برای سرمایه‌گذاران داشته‌اند و به همین دلیل در این حوزه بیشترین مصرف را دارند
شنبه، 30 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
بهترین و جدیدترین توکن های متاورسی
متاورس به‌عنوان یک چشم‌انداز به‌هم‌پیوسته از جهان‌های دیجیتال تعریف می‌شود که معمولاً از آخرین فناوری‌های بلاک‌چین برای تعامل با افراد و محتوا استفاده می‌کند. اگرچه این جهان‌ها به‌طور قابل توجهی از نظر دامنه و عملکرد متفاوت هستند، اما اکثر آنها یک توکن دیجیتالی مرتبط دارند که اقتصاد داخلی آنها را تقویت می‌کند.

بهترین توکن های متاورسی، انواعی هستند که در طول زمان بازدهی چشمگیری برای سرمایه‌گذاران داشته‌اند و به همین دلیل برای خرید و فروش‌های انجام گرفته در این حوزه بیشترین مصرف را دارند.

با در نظر گرفتن این موضوع، نگاهی به برخی از بهترین توکن های متاورسی در سال 2023 و پس از آن می‌اندازیم.


 
بهترین و جدیدترین توکن های متاورسی
بهترین توکن های متاورسی
 


بهترین توکن های متاورسی در سال 2023

اگر بخواهیم در یک مرور سریع بهترین توکن های متاورسی در سال 2023 را بررسی کنیم، می‌توانیم لیست زیر را ارائه دهیم:
 
  1. Fight Out ($FGHT(
  2. RobotEra (TARO)
  3. Calvaria $)eRIA(
  4. ApeCoin (APE)
  5. The Sandbox) SAND(
  6. Decentraland (MANA)
  7. Highstreet (HIGH)
  8. Metahero (HERO)
  9. Tamadoge (TAMA)
  10. Battle Infinity (IBAT)
 

نگاهی دقیق‌تر به بهترین توکن های متاورسی برای سرمایه گذاری

امروزه، بیش از 20 متاورس در حال توسعه هستند و حداقل ده‌ها عدد دیگر در حال شکل‌گیری می‌باشند. اگرچه برخی از این متاورس‌ها در مراحل اولیه تکامل هستند، تعدادی دیگر به یک موفقیت جهانی تبدیل شده‌اند. خرید و فروش‌هایی که در این متاورس‌ها انجام می‌شود، به وسیله ارز دیجیتال است.

توکن‌هایی که به عنوان بهترین توکن های متاورسی در این مقاله انتخاب شده‌اند بر اساس پتانسیل طولانی‌مدت و ویژگی‌های عملکردی خود برگزیده شده‌اند و به نظر می‌رسد در آینده بتوانند بهترین عملکرد را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه بیاورند. بیایید این بهترین توکن های متاورسی را یک به یک بررسی کنیم.
 
 

1. Fight Out ($FGHT)

سکه اصلی Fight Out، با نام $FGHT، بازیکنان را قادر می‌سازد لوازم آرایشی بخرند و یک آواتار منحصر به‌فرد با مدل مو، خالکوبی و لباس مورد نظر بسازند. این سکه متاورس گزینه بسیار خوبی برای کسب درآمد است و با ارائه آپشن‌های مختلف به وسیله آن، می‌توان به بازیکنان این امکان را داد که اندیشه و سلیقه خود را به آواتارشان منتقل کنند. این سکه یکی از بهترین توکن های متاورسی است.

شبیه بازی‌های رایانه‌ای، بازیکنان پس از تکمیل چالش‌ها، جوایزی را به شکل ارز درون برنامه‌ای REPS دریافت می‌کنند. اگر REPS کافی به دست نیاورده‌ باشند، می‌توانند با سکه‌های FGHT چیزهایی را که می‌خواهند بخرند.

هنگامی که آواتار بازیکن به‌اندازه کافی قوی شد، وارد متاورس می‌شود و با بازیکنان دیگر مبارزه می‌کند. آواتار برای کسب سکه‌های بیشتر در مسابقات و لیگ‌ها رقابت می‌کند.

بازیکنان می‌توانند از سکه‌های خود برای مبادله آن‌ها با کالاهای Fight Out، جلسات آموزشی از راه دور و حتی برای عضویت در باشگاه‌های Fight Out استفاده کنند.

این سکه متاورس که یکی از بهترین توکن های متاورسی محسوب می‌شود، در حال حاضر در پیش فروش موجود است. Fight Out آن را 0.0238 دلار ارزش گذاری کرده است و 13.5٪ از کل عرضه را در این دوره ارائه می‌دهد.

 
بهترین و جدیدترین توکن های متاورسی
Fight Out
 
 

2. RobotEra (TARO)

گزارشات حاکی از این است که متاورس پتانسیل تبدیل شدن به یک صنعت 5 تریلیون دلاری را تا سال 2030 دارد.

یکی از رمزارزهای نوظهور جدید در این فضا، TARO - رمز بومی RobotEra - است که در مرحله 1 پیش فروش است و تاکنون بیش از 930000 دلار فروخته شده است. TARO یکی از بهترین توکن های متاورسی است.

هدف این پروژه، ساخت یک چندجهانی (multiverse) مشترک از طریق متاورس سیاره‌مانند خود است که مالکیت NFT، پویایی بازی برای کسب درآمد و جهان‌سازی متاورس را ادغام می‌کند و همچنین تصمیم‌گیری غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد.

TARO را می‌توان در سیاره تارو، که محیط مجازی ایجاد شده توسط RobotEra است، استفاده کرد. TARO برای خرید ربات‌ها استفاده می‌شود که شخصیت‌های سه‌بعدی NFT هستند که به بازیکنان در بازسازی سیاره کمک می‌کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند زمین‌های متاورس را با این توکن بخرند.
 
 

3. Calvaria ($eRIA)

Calvaria یک اکوسیستم جدید ارز دیجیتال بازی برای کسب درآمد (P2E) است. در اکوسیستم Calvaria، بازیکنان می‌توانند با استفاده از کارت‌های نبرد در مسابقات چند نفره، دو نفره و مسابقات تک نفره بازی کنند.

کارت‌های نبرد، NFTهایی هستند که به‌عنوان قراردادهای هوشمند ERC 721 در شبکه Polygon منعقد شده‌اند. این کارت‌ها را می‌توان با $eRIA - ارز درون بازی Calvaria - خریداری کرد.

از این توکن‌ها می‌توان به عنوان یکی از بهترین توکن های متاورسی برای خرید و ارتقاء کارت‌های نبرد استفاده کرد که به بازیکنان امکان می‌دهد شانس خود را برای برنده شدن در مسابقات افزایش دهند.
 

4. ApeCoin  (APE)

APE به‌عنوان توکن ERC-20 شناخته می‌شود، به این معنی که در بلاک چین اتریوم وجود دارد. به‌عنوان یکی از بهترین توکن های متاورسی، این رمز ارز به دارندگان اجازه می‌دهد تا در اداره اکوسیستم Ape شرکت کنند و به آنها امکان دسترسی به بازی‌ها و سایر محصولات و خدماتی را می‌دهد که فقط برای دارندگان apecoin در دسترس هستند.

Apecoin توکن بومی Otherside است. Otherside  در حقیقت یک بازی متاورس آینده از Yuga Labs است که توکن‌های غیر قابل تعویض Bored Ape Yacht Club را که بسیار محبوب هستند تولید کرده است.
 

5. The Sandbox (SAND)

پروژه کریپتو متاورس با عنوان The Sandbox عملکرد چشمگیری از خود نشان داده است. نماد اصلی این پلتفرم، ارز دیجیتال SAND، در طول سال 2021 به طور مداوم در حال رشد بود و در نهایت در سه ماهه آخر سال 2021 از مرز 1 دلار عبور کرد و روند صعودی خود را تا 8.40 دلار در نوامبر سال گذشته ادامه داد.

با این حال، مانند اکثر ارزهای دیجیتال، قیمت آن در گذشت زمان کاهش یافته است و در حال حاضر به 0.53 دلار رسیده است.

Sandbox در اصل یک بازی است و از حمایت برندهای بازی مانند Atari برخوردار است. این پلتفرم،  بر اساس ایجاد و تجارت NFTها است. بازیکنان می‌توانند NFTها را با استفاده از توکن‌هایSAND  ایجاد کنند.

مانند تعداد بی‌شماری پروژه‌های ارز دیجیتال، این پروژه نیز بر پایه اتریوم است. اخیراً فصل 3 آلفا این پروژه راه‌اندازی شده است که انتظار می‌رود نیم میلیون کاربر را جذب کند.
 
 

6. Decentraland (MANA)

از نظر محبوبیت، Decentraland یکی از پروژه‌های متاورس ارزهای دیجیتال است که در اخبار درباره آن زیاد شنیده‌اید. دلیل آن هم تا حدودی رشد NFT می‌باشد که منجر به دستاوردهای قابل توجهی برای توکن اصلی این پلتفرم، MANA شده است. در حال حاضر MANA یکی از بهترین توکن‌های متاورسی است.

بسیاری از دارندگان NFT شروع به استفاده از این پلتفرم برای نشان دادن NFTهای خود کردند. اما NFT ها تنها مورد ارائه شده در این پلتفرم متاورس نیستند؛ بلکه شما می‌توانید زمین مجازی بخرید، بازی‌های مجازی انجام دهید و سایر دارایی‌های دیجیتالی را بسازید.

برای مطرح کردن MANA به عنوان یکی از بهترین توکن‌های متاورسی همین بس که «ساتبیز»، دلال کالاهای لوکس و هنر، یک قطعه زمین در دسنترالند خرید و از آن برای ساختن کپی از دفاتر لندن استفاده کرد. این اقدام نشان می‌دهد که حتی شرکت‌های بزرگ و مشهور نیز به پروژه‌های متاورس امیدوار هستند و از آنها بهره می‌برند.

Decentraland یکی از پروژه‌های قدیمی است که در سال 2017 ایجاد شده است. اگرچه عملکرد MANA به عنوان یکی از بهترین توکن‌های متاورسی چیزی نیست که نیاز به اثبات داشته باشد، اما خوب است بدانید ارزش بازار آن تا 9 مارس به 952.32 میلیون دلار رسیده است که آن را به سومین توکن برتر متاورس از نظر ارزش بازار تبدیل کرده است.

 
بهترین و جدیدترین توکن های متاورسی
Decentraland
 

7. Highstreet  (HIGH)

Highstreet یک پروژه متاورس جالب است که از واقعیت مجازی پشتیبانی کرده و از نظر کاربردهای متاورس پتانسیل بالایی دارد. شما می‌توانید با استفاده از واحد پول HIGH، هرچه را می‌خواهید در داخل این جهان مجازی بخرید. برخی از فروشگاه‌های Shopify در حال حاضر در این پلتفرم حضور دارند که در تبدیل HIGH به یکی از بهترین توکن‌های متاورسی بی‌تاثیر نبوده‌اند.

Highstreet دارای بازی است و NFTها را نیز ارائه می‌دهد، بنابراین به‌نظر می‌رسد که موقعیت خوبی برای رشد دارد. علاوه بر این، HIGH اکنون در Coinbase، PancakeSwap و Uniswap (V2) در دسترس است.
 
 

8. Metahero (HERO)

Metahero یک پروژه متاورس جدید است که موضوع آن ایجاد آواتارهای با کیفیت بالا از اشیاء و افراد دنیای واقعی با استفاده از اسکن سه بعدی است. این شرکت حتی یک محفظه اسکن در دوحه نصب کرده است. او با استفاده از این دستگاه، اشیا را اسکن کرده و نمونه‌های سه بعدی مجازی آن را تولید می‌کند.

Metahero برای این منظور با Wolf Studio همکاری دارد. ارزش بازار ارز دیجیتال HERO، که توکن اصلی این پلتفرم و یکی از بهترین توکن های متاورسی محسوب می‌شود، 21.95 میلیون دلار است. دلیل کم بودن ارزش این پروژه جدیدبودن آن است.
 

9. Tamadoge  (TAMA)

Meme کوین‌ها، بازی‌هایی که برای کسب درآمد هستند (play-to-earn gaming) و متاورس، به‌خاطر توانایی آن‌ها در ترغیب تعداد زیادی از کاربران معمول برای استفاده از فناوری بلاک چین، به‌طور گسترده‌ای به عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین سوله‌های رمزنگاری در سال‌های آینده در نظر گرفته می‌شوند.

Tamadoge، یک پروژه جدید متاورس مبتنی بر حیوانات خانگی NFT، همه این مضامین را در یک اکوسیستم جدید با انواع بازی‌های آرکید ارزشمند، موجودات NFT، بازار حیوانات خانگی و یک برنامه واقعیت افزوده قدرتمند ترکیب می‌کند. TAMA رمز ارز مورد استفاده در این پلتفرم است که یکی از بهترین توکن‌ های متاورسی محسوب می‌شود.

Tamadoge یکی از بهترین پیش‌فروش‌های رمزنگاری سال را پس از جمع آوری 19 میلیون دلار در تنها هشت هفته داشت.

علاوه بر پیش فروش، Tamadoge یک جایزه پرسود TAMA را نیز ارائه می‌دهد که به کاربران این فرصت را می‌دهد تا با اشتراک‌گذاری پروژه در رسانه‌های اجتماعی، 100 هزار دلار TAMA برنده شوند. این موضوع نیز می‌تواند در رشد این رمز ارز و مطرح شدن آن به‌عنوان یکی از بهترین توکن های متاورسی موثر باشد.


 
بهترین و جدیدترین توکن های متاورسی
 
نمایی از متاورس
 

10. Battle Infinity  (IBAT)

Battle Infinity در ماه ژوئیه پس از آن که این پروژه تنها در 25 روز از طریق پیش فروش خود، 16500 BNB (حدود 5 میلیون دلار) را به دست آورد، بازار را تحت تأثیر قرار داد.
 
از آن زمان، ارزش توکن IBAT در مقایسه با قیمت پیش فروش آن بیش از دو برابر شده است و بازدهی قوی برای شرکت کنندگان ایجاد کرده است. این بازدهی آن را به یکی از بهترین توکن های متاورسی برای خرید تبدیل کرده است.

Battle Infinity با ویژگی‌هایی مانند صرافی غیرمتمرکز Battle Swap، PvP Battle Arena، و مجموعه‌ای از بازی‌های داخلی و شخص ثالث، تبدیل به یک فراگرد گسترده از محصولات دارای NFT شده است و عجیب نیست که توکن آن یکی از بهترین توکن های متاورسی باشد.

درک اینکه چرا این پلتفرم به‌سرعت ارتقا یافته و توکن آن یکی از بهترین توکن های متاورسی شده است، چندان سخت نیست. به نظر می‌رسد Battle Infinity به‌عنوان اکوسیستمی از بازی‌ها و محصولات بازی، بازی‌های بلاک چین را بازتعریف کرده و آن را به مخاطبان بیشتری ارائه کرده است.

اولین بازی ای که در فروشگاه Battle Games راه اندازی شد، IBAT Premier League، یک بازی ورزشی فانتزی NFT بود که به بازیکنان اجازه می‌داد تیم فانتزی خود را بسازند و بجنگند تا جوایزی کسب کنند.

توکن IBAT برای معامله در PancakeSwap و LBank با ارزش بازار 40 میلیون دلاری در دسترس است و انتظار می‌رود در آینده به‌عنوان یکی از بهترین توکن های متاورسی رشد بیشتری داشته باشد.
 

سخن آخر

متاورس دنیای مجازی است که فرصت‌های بی‌شماری را برای سرمایه‌گذاران و افراد عادی فراهم می‌کند تا با استفاده از ارزهای دیجیتال و فروش امکانات مجازی به کسب درآمد بپردازند.

در حال حاضر تعداد زیادی متاورس موجود است. هر کدام از پلتفرم‌های این متاورس‌ها از رمزارز خاصی برای مبادلات خود استفاده می‌کنند. در حقیقت اقتصاد متاورس بر رمزارز استوار است و با توجه به این‌که تعداد رمزارزها بسیار زیاد است، برخ از آنها توانسته‌اند در دنیای متاورس جایگاهی کسب کنند و اعتماد و نظر عمومی افراد و سرمایه گذاران را به خود جلب نمایند. به عبارت دیگر، رمزارز هر پلتفرمی که در این دنیای مجازی بیشتر از سایرین کاربرد داشته و توسعه پیدا کند، رونق بیشتری کسب کرده و از جمله بهترین توکن های متاورسی محسوب می‌شود.

در این مقاله تعدادی از این پلتفرم‌ها و توکن‌های آنها را معرفی کردیم و کاربرد آنها را برشمردیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.