معماری در متاورس و نحوه کسب درآمد در این حوزه

در این مطلب هر آنچه درباره‌ی انقلاب معماری و متاورس لازم است بدانید، بررسی شده است.
يکشنبه، 31 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
معماری در متاورس و نحوه کسب درآمد در این حوزه
توسعه و پیشرفت‌های واقعیت افزوده و مجازی در سال‌های اخیر بسیاری از صنایع را متحول کرده است. ساخت و ساز و معماری نیز از این قافله عقب نمانده است، در واقع در معرفی معماری در متاورس،  تغییرات قابل توجهی در طراحی، مدل‌سازی و ساخت دیده می‌شود. معرفی آن‌ها دارای مزایایی در وظایفی است که در کل فرآیند کار درگیر هستند، به ویژه در نحوه ارائه یک طرح.

این به مشتریان و معماران کمک می‌کند تا قبل از شروع ساخت، تغییراتی ایجاد کنند و هزینه‌ها، زمان و خطاها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. تنها در ایالات متحده، بیشتر شرکت‌های معماری از VR، AR یا MR در فرآیندهای خود استفاده می‌کنند، که این امر باعث رونق کار در سطح جهانی خواهد شد. در این مطلب هر آنچه درباره‌ی انقلاب معماری و متاورس لازم است بدانید، بررسی شده است.

 
معماری در متاورس و نحوه کسب درآمد در این حوزه

متاورس و معماری

صرف نظر از اینکه یک طراح چقدر با استعداد است، VR برای معماری و طراحی برای جذب مشتریان بیشتر حیاتی است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در صنایعی مانند معماری، متقاعد کردن مشتریان به این است که نسخه تکمیل‌شده یک طرح یا پروژه شبیه به نسخه دو بعدی یا سه بعدی آن خواهد بود. اینجاست که متاورس وارد می‌شود.

در دنیای متاورس، معماری به عنوان یکی از عناصر ضروری که به کاربران اجازه می‌دهد در اطراف حرکت کنند و با یکدیگر معاشرت کنند. در طراحی معماری و متاورس، معماران از فناوری دیجیتال و نرم افزار کامپیوتری برای تنظیم ساختمان‌ها، ساختن کل خیابان‌ها یا حتی شهرها، ارائه فعالیت‌ها از طریق تصاویر مجازی و نمایش مشتریان خود استفاده می‌کنند.

بنابراین، مفهوم معماری پلت فرم متاورس به طور قابل توجهی تغییر خواهد یافت. معماران موجود ساختمان‌های فیزیکی،  نه تنها تمرکز خود را به طراحی ساختمان‌های مجازی معطوف خواهند کرد، بلکه با چندین مشتری، مشاور، پیمانکار، مهندس، طراح بازی، مقامات دولتی و برنامه نویسان برای تکمیل یک پروژه همکاری خواهند کرد.

ظهور متاورس به بخشی جدایی‌ناپذیر از ارائه پروژه‌های معماری تبدیل می‌شود، اما در ساده‌سازی فرآیند طراحی نیز ضروری است. اگرچه متاورس ابزاری خواهد بود، اما نمی‌تواند جایگزین تعامل انسانی، پروژه‌های سنتی و تعامل با مشتری شود. معماری و متاورس بیشتر یک ابزار در حال پیشرفت یا اشکال زدایی است.


 
معماری در متاورس و نحوه کسب درآمد در این حوزه
 

پروژه‌های طراحی معماری در متاورس

مشتریان می‌توانند فضاهایی را برای طراحی پروژه‌های خود داشته باشند و یک طراح را برای نظارت یا ارائه بازخورد با متاورس استخدام کنند. سپس، با استفاده از پلتفرم اجتماعی VR ترجیحی خود، مشتریان می‌توانند یک طرح کاملاً جدید بسازند یا قبل از اینکه آن را در دنیای فیزیکی زنده کنند، یک دوقلو دیجیتال ایجاد کنند.

خانه مریخ اولین خانه دیجیتالی کامل شده است که توسط کریستا کیم طراحی شده است و اخیراً به عنوان یک فایل دیجیتال به قیمت 500000 دلار فروخته شده است. سازندگان مبلمان شیشه‌ای ایتالیایی که در طول موج اول کووید-19 طراحی شده‌اند، می‌توانند این خانه مجازی شفاف را در زندگی واقعی بسازند،

زمانی که مالک تصمیم بگیرد آن را از متاورس به «زندگی واقعی» منتقل کند. به همین ترتیب، مشتریان می‌توانند از توسعه تعاملی فناوری تجسم سه بعدی و متاورس برای امکان‌پذیر ساختن چنین فناوری معماری استفاده کامل کنند.


 
معماری در متاورس و نحوه کسب درآمد در این حوزه

چرا واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای معماری و متاورس مهم است؟

صنعت ساخت و ساز بسیاری از رشته‌های منفرد را که روی یک پروژه با هم کار می‌کنند، متحد می‌کند و آن را به یک صنعت بسیار پراکنده تبدیل می‌کند. این عدم تمرکز به این معنی است که ارتباط بین همه طرف‌ها فرآیند را بسیار طولانی‌تر از حد لازم می‌کند و حتی زمانی که پروژه‌ها به صورت سه بعدی طراحی می‌شوند به تصاویر دو بعدی محدود می‌شود.

معرفی فناوری‌هایی مانند AR و VR انقلابی در این شیوه ارتباط اطلاعات معماری ایجاد کرده و به سمت یک مدل همه جانبه و کاملا سه بعدی حرکت می‌کند که در آن مهندسان، شرکت‌های ساختمانی، شرکت‌های املاک و مستغلات و مشتریان به اطلاعات ساختاری، مکانیکی یا الکتریکی دسترسی پیدا می‌کنند.

علاوه بر این، این مدل‌ها نقشه‌های کاغذی را حذف می‌کنند، در منابع صرفه‌جویی می‌کنند و برنامه‌ها را زنده می‌کنند. این یک تجربه منحصربه‌فرد و پیشرفت را برای هر پروژه فراهم می‌کند و امکان تعامل با مدل‌ها و پیشنهادهایی برای تغییرات قبل از شروع ساخت را فراهم می‌کند.
 

معماری برای طراحی یک متاورس بهتر

چشم‌انداز دیگر متاورس، ابزارهای دیجیتال، حسگرها و داده‌ها را برای تمرکز بر ایجاد محیط‌های غوطه‌وری که هیچ شباهتی به واقعیت ندارند، به نظر می‌رسد. جنسک می‌گوید: «فرار از گرانش زمین فقط برای بازسازی آن در ساختمان‌های مجازی عجیب است. «اگر ما یک استادیوم فقط دیجیتالی طراحی می‌کردیم که در آن بالای زمین شناور بودید و افرادی در اطراف شما در هر جهت بودند: بالا، پایین، چپ، راست و همه جا؟ آیا می‌خواهید به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کنید؟

یا مالک NFT یک قلعه مجازی در یک قطعه زمین مجازی در کوه های آلپ سوئیس هستید؟ ما حتی بزها را نیز شامل خواهیم شد! همانطور که کسی در واقعیت لنگر انداخته است. اما یکی از نقش‌های معماری و متاورس می‌تواند طراحی این محیط‌های خارق‌العاده باشد.»
 

از بین رفتن چالش‌ در ترکیب معماری و متاورس

چالش معمارانی که عادت به غلبه بر محدودیت‌ها دارند، آزاد کردن تصورات خود برای تفکر در سطح فانتزی ممکن در دنیای مجازی است. سنگابی می‌گوید: «هیچ قانونی برای ساختمان‌ها در بازی‌های ویدیویی وجود ندارد. معماران می‌توانند از آنچه طراحان بازی‌های ویدیویی برای خلق تجارب فانتزی و فریبنده انجام داده‌اند بهره ببرند. شاید بیشتر معماران برای این کار نیاز به یادگیری کدنویسی داشته باشیم.»
 
سان که از قبل می‌داند چگونه کدنویسی کند، اضافه می‌کند: "هر طراح طرح‌های شگفت‌انگیزی دارد که در هارد دیسک‌های خود خوابیده‌اند." ما می‌توانیم آن‌ها را در متاورژن احیا کنیم، جایی که فرصت‌های بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خلاقیت خود با جهان داریم.»

 معماران چه ارزشی می توانند برای متاورس به همراه داشته باشند؟

بحران هویت معماران در اقتصاد دیجیتال:

در دنیای جدید معماری و متاورس معماران  با بحران هویت در دنیای فیزیکی مواجه خواهند بود.
«معماری حرفه‌ای است که زمان زیادی می برد. کمترین تلاش معماری حداقل چهار یا پنج یا شش سال طول می کشد و این سرعت برای انقلاب‌هایی که در حال وقوع هستند واقعاً بسیار کند است. به گفته رم کولهاس، معمار هلندی برنده جایزه پریتزکر، به کاستی این حرفه اشاره کرد که چگونه می‌تواند خود را با شرایط اجتماعی و فنی در حال تغییر امروز وفق دهد.

از صنعت به دانشگاه، باید تغییر کنیم تا سازگار معماری و متاورس دنیای امروز شویم. متاورس زمین بازی جدیدی است که معماران می‌توانند همراه با سایر سهامداران در آن شرکت کنند.سوألی که معماران باید از خود بپرسند این است که:  اگر در حال رقابت با طراحان یا توسعه دهندگان بازی هستیم، چه ارزش اضافی می‌توانیم برای بازی بیاوریم؟
 

معماری به عنوان پل بین دنیای فیزیکی و مجازی

برای قرن‌ها، معماران در ساخت جهان‌های فیزیکی رهبری کرده‌اند. معماران به عنوان مدیر پروژه برای همکاری با همه رشته‌ها برای تحویل پروژه‌ها به کاربران نهایی، درک جامعی از پروژه‌ها داریم، در حالی که سایر مشاوران احتمالاً تنها با بخشی از تصویر کامل آشنا هستند.

کاربردهای جالب زیادی در متاورس وجود خواهد داشت که میزبانی دوقلوهای دیجیتال یا اسکن داده‌هایی مانند ابرهای نقطه‌ای و فتوگرامتری مکان‌های واقعی است. فقط خلاق باشید تا از دارایی ها استفاده کنید و تجربیات و تعاملات را برای هر دو حوزه مدیریت کنید.
 

مسئولیت اجتماعی در دنیای مجازی معماری و متاورس

معماران شنوندگان و ارتباطات‌گیرندگان خوبی هستند. معماران با گوش دادن و آنالیز شروع به‌کار می‌کنند تا بفهمند مشتریان چه می‌خواهند و جوامع چه چیزی نیاز دارند. علاوه بر خدمات‌رسانی به مشتریان، معماران تمایل دارند در ابتدا تأثیر اجتماعی و مسئولیت را برای خدمت به یک جامعه به عنوان یک کل قرار دهند.

معماری تجلی و بیان فرهنگ است. ما سعی می‌کنیم یک محیط فرهنگی خاص را که شامل زبان‌ها، حافظه مکان و سبک زندگی قبل از طراحی مفهومی است، درک کنیم. در حالی که متاورس خاص مکان نیست و کاربران از پس زمینه‌های فرهنگی متفاوتی می‌آیند، در نتیجه معماران می‌توانند متاورس‌های «بومی» را طراحی کنند که پر از تنوع فرهنگی است.
 

ارزش معماری

تاریخ مانند آینه‌ای است که وقتی به آن نگاه می‌کنیم هر بار انعکاس‌های جدیدی می‌بینیم. "ارزش‌های معماری" در طول تاریخ متفاوت است. از «ثبات، سودمندی، زیبایی» در زمان روم، تا «هفت لامپ معماری (فداکاری، حقیقت، قدرت، زیبایی، زندگی، اطاعت، و حافظه)» اثر راسکین در قرن 19.

از «به سوی یک معماری» لوکوربوزیه که معماری‌های مدرن را در قرن بیستم آشکار کرد تا دکور را کنار بگذارد و فرم ناب را به عنوان روح جدید عصر صنعتی بپذیرد، تا «زبان الگوی» کریستوفر الکساندر که به شدت تأثیرگذار بود. انتقال تاریخ و انگیزهای انسان در طول تاریخ به معماری و متاورس فرصتی برای معماران است.
 

تغییر مدل کسب و کار معماری و متاورس: از مشاور به سازنده محتوا



 
معماری در متاورس و نحوه کسب درآمد در این حوزه


معماران همیشه شکایت دارند که پیدا کردن مشتریان خوبی که به طور کامل از ایده‌های خلاقانه آن‌ها حمایت می‌کنند و صورتحساب‌ها را به موقع پرداخت می‌کنند دشوار است. بیشتر طرح‌ها برای همیشه روی کاغذ می‌مانند، ممکن است به دلایل مختلف رد شوند، و«معماری کاغذ» بی‌ارزش است زیرا توسط مشتری تشخیص داده نمی‌شود.

حتی طراحی شما به اندازه کافی خوش شانس است که ساخته شود، ساخت و ساز بسیار گران، وقت گیر و پر از عدم اطمینان است. فرصت‌های زیادی برای شما وجود دارد که در صورت خراب شدن پروژه مورد شکایت قرار بگیرید.

متاسفم برای واقعیت تلخ، علاوه بر همه اینها، معماران دیگر سازنده اصلی در جامعه مدرن نیستند. معماران به عنوان مدیران پروژه برای همکاری با سایر مشاوران، مهندسان، پیمانکاران، مشتریان، مقامات دولتی برای تحقق یک پروژه عمل می‌کنند و مانند سایر متخصصان که خدمات ارائه می‌دهند، ما با نرخ ساعتی حقوق دریافت می‌کنیم.

همان‌طور که ناوال سرمایه گذار گفت، "شما هرگز با اجاره دادن وقت خود ثروتمند نخواهید شد." به جای ارائه خدمات یک به یک، معماران می‌توانند مدل کسب و کار را دوباره اختراع کنند تا محصولات/خدماتی را ارائه دهند که می‌توانند مقیاس شوند، راه حل‌هایی که می توانند مجددا استفاده شوند و می توانند برای میلیون‌ها کاربر، نه فقط یک مشتری، سودمند باشند.

 نیازهای کاربران در معماری و متاورس

متاورس برای سرگرم کردن کاربران به محتوای عظیم نیاز دارد. ما به تجربیاتی مانند شهربازی‌های مجازی، سینماهای مجازی، کنسرت‌های مجازی، کازینوهای مجازی، مدارس مجازی، کنفرانس‌های مجازی، هر چیزی که بتوانید نام ببرید نیاز داریم. برای معماران، متاورس یک قلمرو بکر و پر از امکانات و یک مدینه فاضله بدون محدودیت‌های دنیای فیزیکی است.

معماران می‌توانند طرح‌های منحصربه‌فردی با پشتوانه NFT برای افرادی که دوست دارند دارایی‌های بی‌نظیر را جمع‌آوری کنند، ایجاد کنند. معماران همچنین می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی مانند شهرها، ساختمان‌ها، مبلمان، مجسمه‌ها، ابرهای نقطه‌ای، بافت‌ها و غیره را بسازند و چندین بار آن‌ها را به دنیای مجازی، بازی‌ها و فیلم‌ها بفروشند.

این بسیار شبیه به محیط کاری است که هنرمندان برای یک بازی یا یک فیلم انجام می‌دهند. در حالی که معماری نسبتاً یک تجارت محلی است، شما می‌توانید محصولات/خدمات دیجیتالی را در سراسر جهان ارائه دهید. پیدا کردن مشتریانی که برای طراحی شما از منطقه شما ارزش قائل هستند، ممکن است دشوار باشد، اما یافتن کاربرانی که از سلیقه شما در سراسر جهان قدردانی می‌کنند، بسیار ساده‌تر است.

مزایای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در حضور صنعت معماری در متاورس


معماری در متاورس و نحوه کسب درآمد در این حوزه

۱ـ در معماری در متاورس پروسه‌های کاری ساده‌تر خواهند بود

به لطف واقعیت افزوده، معماران حرفه‌ای‌ می‌توانند ببینند که طرح‌هایشان در یک مدل دقیق چگونه خواهد بود، و ویژگی‌های معماری در متاورس به معماران اجازه می‌دهد تا بتوانند تغییرات را مطابق با نیاز مشتری انجام دهند.

این موضوع پیامدهای مثبت زیادی به همراه دارد، تصمیم‌گیری را تسهیل می‌کند و امکان ارائه طرح‌های بسیار مؤثرتر و واقعی‌تر از آنچه را که قرار است ایجاد شود، به معماران می‌دهد.



نظارت بر تجهیزات در معماری و متاورس

در هر پروژه ساختمانی، انواع مختلفی از تجهیزات نیاز به بازرسی دقیق دارند تا اطمینان حاصل شود که هر مرحله از پروژه بدون مشکل است. RM به نظارت بر عملکرد مناسب هر قطعه از تجهیزات کمک می‌کند، دستورالعمل‌های سنتی را با دستورالعمل‌های مستند در محیط‌های واقعی جایگزین می‌کند و با هر مورد سازگار می‌شود، و به دنبال آن عناصر سه بعدی که امکان کاوش مجازی هر عنصر را فراهم می‌کند.
 

افزایش امنیت

آموزش ایمنی کارکنان برای اطمینان از محافظت از کارکنان در طول فرآیند پروژه بسیار مهم است. به لطف فناوری، امکان ارائه پشتیبانی از راه دور وجود دارد که کارشناسان را با کارگران در زمان واقعی متصل می‌کند. به لطف آموزش‌های ارزشمند و عملی که آن‌ها را در این زمینه توانمند می‌کند و از مشکلات قابل توجه جلوگیری می‌کند، ارتباطات بین هر دو طرف بهبود می‌یابد و روند در زمان واقعی چالش‌های کمتری خواهد داشت.



ارتباط با مشتری در معماری و متاورس بهبود یافته است

ارتباط مؤثر بین همه طرفین در کل فرآیند یک پروژه حیاتی است. از این گذشته، برای مشتریان نهایی ساخته شده است، بنابراین برآوردن نیازهای آن‌ها از ابتدا برای موفقیت نهایی ضروری است. پشتیبانی از راه دور مبتنی بر واقعیت افزوده یا مجازی امکان ارتباط نزدیک‌تر بین معمار و مشتری را فراهم می‌کند، جایی که مدل‌های سه‌بعدی پروژه‌ها را می‌توان مورد بحث قرار داد و به لطف یک تصویر کامل و واقعی، با نیازهای هر مورد تنظیم کرد.


افزایش فروش مستقیم در معماری و متاورس

بر اساس مطالعات، فروش ملک با مشاهده پلان‌های طبقه افزایش می‌یابد و کلیک‌ها تا 52 درصد افزایش می‌یابد. اگر امکان نمایش آن را در زمان واقعی به یک پلان طبقه سنتی اضافه کنیم، این اعداد با واقعیت افزوده به طور تصاعدی رشد می‌کنند. این فرآیند را ساده می‌کند، زمان را سرعت می‌بخشد و سودآوری را افزایش می‌دهد.


استقبال از خلاقیت در معماری و متاورس

متاورس اگرچه هنوز در ابتدایی‌ترین مرحله خود است و راه درازی در پیش دارد، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در معماری اجازه می‌دهد تا از طرح‌های هیجان انگیزتر و بدیع‌تری بهره برداری شود.

پیش از این، آزمایش ایده‌های جسورانه پیچیده‌تر بود، زیرا معماران نمی‌توانستند ببینند که آیا آن‌ها کار می کنند یا خیر. اکنون، آن‌ها می‌توانند خلاقیت خود را بدون محدودیت بیان کنند، ببینند در زندگی واقعی چگونه به نظر می‌رسد، و اگر پس از صرف زمان بسیار کمتر، این ایده کارساز نشد، آن را کنار بگذارند.

فن‌آوری‌های VR، AR و MR صنعت را به گونه‌ای متحول می‌کنند که نمی‌توان یک دهه پیش تصور کرد، که فکر کردن در مورد چگونگی گسترش آن در سال‌های آینده را هیجان‌انگیزتر می‌کند. آنچه مسلم است فرصت عظیمی است که صنعت معماری و ساخت و ساز چه در نحوه طراحی و چه در ساخت و ساز در دنیای فیزیکی پیش روی خود دارد.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چگونه در معماری و متاورس استفاده می شود؟

ایجاد نمونه اولیه

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در معماری، تبدیل مدل‌های CAD را به رندرهای فوتورئالیستی و صحنه‌های واقعیت افزوده ممکن می‌سازد. این برای معماران بسیار مفید است و به آن‌ها اجازه می‌دهد مدل‌های ساختمان‌های سه‌بعدی را از روی صفحه نمایش و در زمان بی‌سابقه وارد دنیای واقعی کنند.

زمان‌های چرخش تسریع می‌شوند و فرآیند طراحی ساده‌تر می‌شود، زیرا همه اعضای پروژه می‌توانند فوراً به مدل‌های مجازی دسترسی داشته باشند.


تجسم پروژه در زمان واقعی

واقعیت افزوده به ما این امکان را می‌دهد که دید دقیقی از آنچه در آینده ساخته می‌شود داشته باشیم و به خریداران بالقوه چشم انداز دقیق پروژه خود را در یک محیط واقعی نشان دهیم.

مدل‌ها را می‌توان از چندین زوایای مشاهده کرد، حتی در حالت ایستاده در سایت واقعی. شما فقط به یک گوشی هوشمند، تبلت یا عینک واقعیت ترکیبی برای نمایش یک مدل در مقیاس کامل در زمانی که پایه ها در جای خود نیستند نیاز دارید.


مدل‌های پایدار در معماری و متاورس

تمرکز بر مدل‌های پایدارتر یکی از رایج‌ترین کاربردهای واقعیت مجازی و افزوده در معماری است. معماران به شدت نگران شرایط محیطی هستند و طرح‌های آن‌ها باید به تأثیرات تغییرات آب و هوایی بپردازد. VR  طراحی‌های پایدار را تجسم می‌کند، تجزیه و تحلیل محیطی و بهبود فرآیندها را در هر مرحله یا انتشار کربن امکان پذیر می‌کند.


این یک فرصت منحصر به فرد برای تجسم نحوه زندگی نسل‌های آینده و دیدن نمای بیرونی یک خانه با کد رنگی مانند یک نقشه حرارتی است. این به ما امکان می‌دهد تا میزان عایق حرارتی و سطح کارایی انرژی آن را شناسایی کنیم.
 

تورهای مجازی

در صورتی که نتوانیم به محل ساخت و ساز سفر کنیم، تورهای مجازی امکان دیگری است که توسط واقعیت افزوده و مجازی ارائه می‌شود. معماران می‌توانند به سرعت یک تور راهنما ایجاد کنند که به مشتریان امکان ناوبری ساده و شخصی را می‌دهد. این برای شرکت‌های املاک و مستغلات که می‌خواهند طرحی را نشان دهند و مطابق با بازخورد مشتری سفارشی کنند، ایده آل است.

برای کمک به فروش ملک می‌توان از مدل‌های سه بعدی یا تجربیات غوطه ور استفاده کرد. همچنین برای گالری‌ها، مکان‌های توریستی، نمایش و... گزینه‌ای عالی است. این تنها چند نمونه است زیرا امکانات معماری و متاورس بی پایان است و مزایای استفاده این نوع فناوری همه جانبه بسیار ارزشمند است.

آیا قوانینی در طراحی معماری و متاورس وجود دارد؟

نه نیازی به مجوز برنامه‌ریزی است و نه مقامات برنامه‌ریزی که بتوانند طرح‌ها را رد کنند. اما برای همه رایگان نیست. شما فقط می‌توانید تا 20 متر در یک قطعه 16 متر مربعی بسازید که بسته به تعداد زمین‌های شما افزایش می‌یابد.

این به این دلیل است که محدودیت در فناوری موجود به این معنی است که بدون محدودیت در اندازه فایل دیجیتال، متاورس برای بارگیری با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین به همین دلیل است که برای کسانی که از رندرهای فوق واقعی استفاده می‌کنند، تصاویر متاورس پیکسلی به نظر می‌رسند.
 

آیا معماران باید تبلیغات معماری و متاورس را باور کنند؟

بسیاری از مردم تردید دارند که دنیای مجازی به عنوان یک دنیای مجازی به هم پیوسته وجود داشته باشد. و بدون شک یک علامت سوال بزرگ وجود دارد که آیا مردم واقعاً مایلاند وقت خود را در دنیای مجازی بگذرانند، به خصوص اگر شامل استفاده از عینک باشد.

همچنین نگرانی در مورد نوع جامعه‌ای که متاورس ممکن است ایجاد کند، چقدر ایمن خواهد بود و نقش شرکت‌های بزرگ فناوری بحث‌برانگیز مانند فیسبوک وجود دارد. اما رشد واقعیت مجازی و سایر فناوری‌ها غیرقابل انکار است و پس از همه‌گیری، کاربرد آن در دنیای واقعی کمتر دور از ذهن به نظر می‌رسد.

فارغ‌التحصیلان معماری مدت‌هاست که توسط شرکت‌های بازی شکار می‌شوند، و اکنون به نظر می‌رسد که بیشتر ممکن است به دعوت متاورس پاسخ دهد. همان‌طور که آریگو می گوید: "شما به اجازه کسی نیاز ندارید. شما نیازی به درخواست هیچ مجوزی ندارید. شما می‌توانید تمام انرژی خلاق خود را پیدا کنید و آن را در متاورس رها کنید.
 

آیا می توانیم کسب و کار معماری خود را در متاورس راه اندازی کنم؟

بله، هر کسب و کاری می‌تواند حضور خود را به صورت مجازی تثبیت کند. با این حال، کسب و کار باید زمین مجازی بخرد و یک طراح سه بعدی را استخدام کند تا فضایی سفارشی در فضای دیجیتال خود راه اندازی کند. سپس کسب و کار می‌تواند اقلام مجازی و فیزیکی را بفروشد تا شروع به درآمدزایی کند.
 

سخن آخر در باب معماری و متاورس

معماری و متاورس مزایای زیادی را در پروسه‌ی ساخت یک پرو‌ژه‌ی معماری به همراه داشته است. از آنجایی که فضاهای داخلی متاورس به مواد فیزیکی نیاز ندارند، هزینه‌های ساخت و زمان تولید را هم برای مصرف کنندگان و هم برای طراحان حذف می‌کنند. این امر باعث تسریع در شخصی سازی محصولات و فضاهای طراحی شده می شود.

به عنوان مثال، اگر یک مشتری بالقوه به جای چوب ماهون، تخت دیجیتالی از پلاستیک قرمز را بخواهد، تغییر بافت مواد چند دقیقه طول می‌کشد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.