معرفی محصولات جدید ایران خودرو و سایپا

اکنون ایران خودرو و سایپا در حال توسعه و ارتقا کیفیت محصولات داخلی هستند و در این راستا، خودروهای جدیدی را نیز معرفی کردند که به زودی وارد بازار خواهند شد.
شنبه، 13 خرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
معرفی محصولات جدید ایران خودرو و سایپا
ایران خودرو و سایپا، بخش مهمی از بازار خودرو کشور را به خود اختصاص داده‌اند. قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو طوری تعیین می‌شوند تا اقتصادی و مناسب شرایط باشند و به همین خاطر مشتریان زیادی را جذب می‌کنند. این دو خودروساز بزرگ، علاوه بر تولید محصولات داخلی، خودروهای شرکت‌های خارجی را نیز مونتاژ می‌کنند.

هر دو خودروساز، شریک‌های دیرینه‌ای داشته‌اند که به کمک آن‌ها توانستند رشد و پیشرفت کنند. پژو فرانسه سال‌ها با ایران خودرو همکاری کرد و محصولات مشتری‌پسندی را به ایران آورد. پژو 206 یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو بوده که هنوز هم پس از گذشت بیش از 20 سال، روی خط تولید این خودروساز است.

سایپا نیز تجربه همکاری با شرکت سیتروئن را در کارنامه‌اش ثبت کرده است. آخرین محصول این شرکت که در سایپا مونتاژ شد، سیتروئن C3 بود که روند تولید آن با اعمال تحریم‌ها مواجه شد. تحریم‌های سنگین علیه ایران باعث شد تا هر دو خودروساز شرکای فرانسوی خود را از دست بدهند و مونتاژ محصولات پایان یابد.

اما ایران خودرو و سایپا راه جدیدی را برای پیشرفت و تنوع محصولات خود پیدا کردند؛ آن‌ها تصمیم گرفتند تا با خودروسازان چینی همکاری کنند. در حال حاضر این دو شرکت علاوه بر ارائه محصولات داخلی و اقتصادی، خودروهای چینی را نیز مونتاژ می‌کنند.

این کار علاوه بر کنترل بازار و تنوع محصولات، سبب می‌شود تا خودروسازان داخلی در بخش تولید ملی نیز پیشرفت کنند و خودروهای داخلی ارتقا یابند. قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا همیشه اقتصادی بوده، اما محصولات مونتاژی قیمت بالاتری دارند.

اکنون ایران خودرو و سایپا در حال توسعه و ارتقا کیفیت محصولات داخلی هستند و در این راستا، خودروهای جدیدی را نیز معرفی کردند که به زودی وارد بازار خواهند شد.

ایران خودرو ری‌ را

ری‌ را نام کراس‌اور جدید ایران خودروست که در سال 1401 رونمایی شد. این محصول هنوز در مرحله مفهومی است و تولید آن آغاز نشده است؛ بنابراین ممکن است نسخه تولیدی آن با نسخه رونمایی شده تفاوت‌هایی داشته باشد. البته ایران خودرو وعده داده که این کراس‌اور ملی در سال 1402 به تولید انبوه خواهد رسید.

این محصول در واقع جایگزین ایرانی پژو 2008 خواهد شد؛ اما هنوز مشخصات دقیق فنی آن در دسترس نیست. گفته می‌شود که ری‌ را به نسخه پلاس موتور EF7 مجهز خواهد شد که 160 اسب‌بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

ایران خودرو لیست امکانات و تجهیزات ری‌ را منتشر کرده که عبارتند از ترمز پارک برقی، کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور عقب، ترمزهای دیسکی، ایربگ‌های جانبی، کنترل سرعت در سراشیبی، کمک حرکت در سربالایی، دریچه تهویه عقب، نمایشگر 10 اینچی لمسی، فرمان برقی، کی‌لس استارتر، سانروف، روکش چرم و پارچه صندلی‌ها، نمایشگر دیجیتال صفحه کیلومتر و ... .

 
معرفی محصولات جدید ایران خودرو و سایپا

این امکانات همگی استاندارد هستند و در نسخه پایه ری‌ را دیده می‌شوند. نسخه فول ری‌ را امکانات بیش‌تری مانند آینه الکتروکرومیک، سنسور جلو، ایربگ‌های پرده‌ای، هشدار نقاط کور، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ، چراغ خوش‌آمدگویی، سانروف پانورامیک و روکش تمام چرم صندلی‌ها، دارد.

ری‌ را اولین خودرو ایرانی است که آینه‌های هوشمند و رادار نقطه کور (در نسخه فول) دارد و نمای 360 درجه را به راننده نشان می‌دهد. علاوه بر آن، این کراس‌اور توانسته استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را از مراکز معتبر اروپایی دریافت کند.
 

ایران خودرو TF21

یکی دیگر از محصولات جدید ایران خودرو که در سال 1401 معرفی و رونمایی شد، پروژه TF21 است. ایران خودرو تاکید کرده که این محصول جایگزینی برای خودرو پژو 206 تیپ 2 خواهد بود. بنابراین باید در رده قیمتی پایینی قرار گیرد.

تمامی قطعات موجود در این محصول، داخلی بوده و موتور آن نیز تیوفایو پلاس است. تی‌اف21 در دو نسخه اتوماتیک و دستی به بازار عرضه خواهد شد.

امکانات این خودرو داخلی عبارتند از کنترل پایداری الکترونیکی، راهنمای تعویض دنده، سنسور نور و باران، رینگ آلومینیومی 15 اینچی، فرمان چرمی با دکمه‌های کنترلی، فرمان برقی، مالتی مدیا، نمایشگر 7 اینچی و کی‌لس.

سایپا اطلس

اطلس یک هاچ‌بک بلندقامت از شرکت سایپا بوده که ادامه دهنده راه کوییک است. نمای جلویی این محصول با الهام از پوزه کوسه طراحی شده و ظاهر متفاوتی دارد.

اطلس دو تیپ 1 و 2 دارد. هر دو تیپ به موتور M15 یورو5 مجهز شده‌اند؛ اما تفاوت‌هایی در امکانات دارند. علاوه بر آن، گیربکس دستی و یا CVT برای هر دو تیپ دردسترس است و بنابراین می‌توان گفت که اطلس چهار نسخه متفاوت دارد.

امکانات استاندارد این خودرو که هر چهار تیپ دارند، شامل کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، باربند اسپرت، فرمان دی کات، سنسور عقب، تهویه نیمه اتوماتیک و ... است.

امکاناتی مانند صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران و رادار نقطه کور، تنها در نسخه فول با گیربکس CVT یافت می‌شود. این محصول نیز قرار است در سال جاری وارد بازارشود.

 
معرفی محصولات جدید ایران خودرو و سایپا
 

سایپا کادیلا (پروژه P90)

سایپا کادیلا را می‌توان به عنوان ال90 ایرانی شناخت. زیرا این محصول طبق پلتفرم رنو ال90 ساخته شده است و به ساندرو شباهت دارد. این محصول اولین بار در سال 1402 رونمایی شد. موتور کادیلا نیز نسخه ارتقایافته همان پیشرانه رنو ال90 است که راندمان بیش‌تر و بهتری خواهد داشت.

سایپا قصد دارد تا کادیلا را به یک محصول صادراتی برای بازار روسیه تبدیل کند. پس از عرضه اولیه آن، نسخه اتوماتیک کادیلا نیز تولید خواهد شد که گیربکسی مشابه گیربکس اتوماتیک شاهین دارد. پیشرانه و گیربکس سایپا کادیلا، در شرکت مگاموتور تولید می‌شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما