وکیل طلاق توافقی کیست و چه کاری انجام می دهد؟

وکیل طلاق توافقی کسی‌ست که روند طلاق توافقی را برای شما بسیار آسان می‌کند
يکشنبه، 28 خرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
وکیل طلاق توافقی کیست و چه کاری انجام می دهد؟
زمانی که زوجین، تصمیم بر جدایی می گیرند می بایست یکسری مراحل طولانی مانند شرکت در جلسات مشاوره بهزیستی، جلسات دادگاه و ... را طی کنند تا دادگاه خانواده به آنها اجازه طلاق بدهد.

حتی اگر در خصوص همه موارد مانند مهریه، حضانت فرزند و ... توافق شود باز هم مراحل دیگری می بایست طی شود تا دادگاه، حکم قطعی عدم امکان سازش را صادر نماید تا زوجین با مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق، بتوانند طلاق خود را ثبت نمایند!

همانطور که گفته شد یک پروسه بسیار طولانی برای طلاق، حتی بصورت توافقی وجود دارد. اما یک راه بسیار کوتاه و مطمئن دیگر نیز وجود دارد که موجب کمتر شدن قابل توجه زمان مورد نیاز شده و از آسیب های روحی روانی ناشی از جلسات دادگاه و اختلافات جلوگیری می کند. برای اینکار تنها کافیست کار را به وکیل طلاق توافقی بسپارید.

سپردن کار به وکیل طلاق توافقی، مزیت های زیر را در بر خواهد داشت:

  • دریافت حکم عدم سازش در کوتاه ترین زمان ممکن (کمتر از 1 ماه)
  • به حداقل رسیدن آسیب های روحی روانی و تنش ها
  • عدم نیاز به شرکت در جلسات مشاوره و دادگاه

به کمک وکیل طلاق توافقی می توانید در کمتر از 1 ماه به نتیجه برسید اما در حالت عادی، حداقل حدود 4 الی 6 ماه زمان خواهد برد!
 

نحوه سپردن کار به وکیل طلاق توافقی


وکیل طلاق توافقی کیست و چه کاری انجام می دهد؟
 

در این حالت، کار بسیار ساده است و مراحل زیر باید انجام شود:

  • توافق زوجین بر روی حقوق مالی زوجه (زن) و همچنین حضانت فرزند
  • مراجعه به دفتر وکیل طلاق توافقی برای اعلام توافقات و اعطای وکالت
  • مراجعه زوجه برای تست بارداری (در صورت نیاز)

و تمام ...!!!

در این حالت نیازی به شرکت در جلسات مشاوره بهزیستی نخواهد بود. جلسات دادگاه نیز با حضور وکیل طلاق توافقی و با استناد به توافقات زوجین انجام می شود که بسیار کوتاه بوده و هیچ نیازی به مراجعه هیچ یک از زوجین نخواهد بود.

پس از این مرحله، حکم قطعی صادر شده و به وکیل طلاق توافقی تحویل داده می شود. پس از این مرحله، تنها کاری که نیاز است مراجعه به دفتر طلاق برای ثبت کردن محضری آن است.
 

موارد قابل توجه

لازم به ذکر است در قانون، عبارتی تحت عنوان طلاق توافقی وجود ندارد و این یک اصطلاح عمومی است. این نوع طلاق در قانون و شرع از نوع بائن و دسته خلع است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات کامل در خصوص انواع طلاق به صفحه زیر مراجعه نمایید:

آشنایی با انواع طلاق

همانطور که گفته شد طلاق توافقی، یکی از چندین نوع طلاق در ایران است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات کامل در خصوص جزئیات، مدارک مورد نیاز، مراحل، شرایط، هزینه و ... به صفحه زیر مراجعه نمایید:
شرایط و مراحل طلاق توافقی
 

معرفی گروه وکلای سایا

در صورت نیاز به وکیل در حوزه های مختلف اعم از طلاق توافقی، ملک، انحصار وراثت و ... کافیست، کار را به گروه وکلای سایا بسپارید. این مجموعه با بیش از 15 سال تجربه موفق در زمینه وکالت و مشاوره، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با شماره 09126386954 تماس حاصل فرمایید.
آدرس وبسایت گروه وکلای سایا: vakilsaya.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.