پرينت رنگي يک رويا

صف هاي طولاني براي کپي گرفتن از جزوه شاگرد زرنگ ها، پديده اي معمولي در دانشگاه هاست. اين را گفتيم که گفته باشيم که راه انداختن يک دفتر فني و مهندسي در اين دوره و زمانه پر از دانشجو، چه ثوابي دارد؛ يعني چقدر کاربرد دارد. از همه چيز مهم تر هم اينکه پول و پرستيژ خوبي هم دارد! پس اگر سرمايه اي براي خودتان جور کرده ايد و در
چهارشنبه، 14 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پرينت رنگي يک رويا

پرينت رنگي يک رويا
پرينت رنگي يک رويا


 






 
دفتر فني مي تواند شروع يک کسب و کار جوانانه اما جدي و دائمي باشد.
صف هاي طولاني براي کپي گرفتن از جزوه شاگرد زرنگ ها، پديده اي معمولي در دانشگاه هاست. اين را گفتيم که گفته باشيم که راه انداختن يک دفتر فني و مهندسي در اين دوره و زمانه پر از دانشجو، چه ثوابي دارد؛ يعني چقدر کاربرد دارد. از همه چيز مهم تر هم اينکه پول و پرستيژ خوبي هم دارد! پس اگر سرمايه اي براي خودتان جور کرده ايد و در فکر کار جديدي هستيد مي توانيد به دفتر فني-مهندسي فکر کنيد.

سرمايه و درآمد به جيبت نگاه کن
 

درآمد يک دفتر فني ممکن است از 2 ميليون تومان در ماه هم بالا تر برود. البته مساله بستگي به سرمايه، همت و تخصص هم دارد.

1 تا 3 ميليون
 

با کم بساز، زياد مي شود روزي
اگر سرمايه تان بين 1 تا 3 ميليون است بايد به فکر يک دفتر فني جمع و جور در حد تايپ و پرينت باشيد.
بهترين جا براي شروع با سرمايه کم دانشگاه هاست چون پول پيش و اجاره کمتري مي پردازيد. از همه مهم تر مشتري هاي دست به نقد هم زياد داريد. البته راه انداختن کاسبي در دانشگاه ها کمي مشکل است اما اگر زرنگ باشيد و بيشترين ساعت و بهترين شرايط کاري را پيشنهاد بدهيد، حتما مي توانيد يک گوشه اي براي خودتان جور کنيد.
اجاره يک اتاق کوچک در دانشگاه براي تايپ، حدودا ماهي 500 هزار تومان درمي آيد. البته بدون پول پيش؛ اگر بتوانيد 3-2 ميليون تومان پول پيش جور کنيد اجاره ماهيانه تان خيلي کمتر مي شود.
براي اينکه درآمد تان عايد خودتان بشود و مجبور نباشيد به ديگران هم حقوق بدهيد، بهتر است همه کاره خودتان باشيد. بايد دست به تايپتان تند باشد تا خوب هم درآمد داشته باشيد. اگر بتوانيد مثل تايپيست هاي حرفه اي روزي 100 صفحه (18 خطي) تايپ کنيد، در روزهاي پرمشتري، فقط از همين راه تا روزي 30 هزار تومان درآمد خواهيد داشت.
اگر کمتر از 40-30 درصد با صاحب مغازه توافق کنيد، مي توانيد آخر هر ماه 900 تا يک ميليون و 200هزار تومان ببريد خانه.

3 تا 5 ميليون
 

تايپ با پرينت اضافه
اگر3 تا 5 ميليون تومان سرمايه داريد، مي توانيد کمي مخلفات کارتان را بيشتر کنيد. کپي و پرينت A3 را هم به خدمات فني تان اضافه کنيد يا براي فروش لوازم التحرير برنامه داشته باشيد.
شما با اين سرمايه مي توانيد روي يک مغازه کوچک مثل زير پله حساب کنيد. البته هرچه اين زير پله در محل هاي پر رفت و آمدتر باشد، ارزش آن هم بيشتر مي شود.
دستگاه پرس و سيمي هم مکمل درآمد خوبي هستند.شما با 200 تا 400 هزار تومان مي توانيد اين دو وسيله را تهيه کرده و به درآمدتان اضافه کنيد.
با اين وضع ديگر نمي توانيد خودتان همه کاره باشيد. بهتر است با يک تايپيست حرفه اي صحبت کنيد و کارهاي تايپي تان را به او بسپاريد. اگر با تايپست هايي که در منزل کار مي کنند کار کنيد، بازده کار بالا مي رود. حتي مي توانيد کارهاي تايپي يک دانشگاه را هم شما بر عهده بگيريد.
مي توانيد روزانه با تايپ حدودا 400 صفحه، 100هزار تومان درآمد داشته باشيد و با فرض اينکه مجموعه يک روز در ميان 300 صفحه تحويل مشتري بدهد، 1 ميليون و 500 هزار تومان فقط از راه تايپ گيرتان مي آيد که با کم کردن هزينه اجاره مغازه و درصد تايپيست ها و ديگر هزينه ها کم کم 500 هزار تومان دستتان را مي گيرد.

5 تا 7 ميليون
 

سايز بزرگ، تخصصي
در اين کار هرچه سرمايه تان بيشتر باشد، مي توانيد تخصصي و محدود تر کار کنيد. پس اگر سرمايه اوليه تان 5 تا 7 ميليون است، به يک دفتر فني تخصصي فکر کنيد.
با اين سرمايه مي توانيد يک دفتر فني و مهندسي بزنيد که بيشتر کار هاي سايز بزرگ مثل پلات نقشه و لمينيت را انجام مي دهد.
با حدود 5-4 ميليون تومان مي توانيد يک دستگاه پلات خوب بخريد.
حدودا با 5 ميليون تومان مي توانيد يک دستگاه ليمينيت هم بخريد.
شما با چنين دفتر فني اي مي توانيد روزانه حداقل 70هزار تومان درآمد داشته باشيد و درآمدتان سرماه حدود 2 ميليون تومان بشود که با حذف اجاره مغازه و خرج و مخارج مواد مصرفي و حقوق همکارهايي که داريد، حداقل 500 تا 700 هزار تومان آن به جيب خودتان مي رود.

راه اندازي کاغذ، کاتر، پرينتر، مشتري، نمي ياد؟
 

بايد به فکر وسايل مورد نياز باشيد. با اين وسايل مي شود يک دفتر فني مجهز در سطح معمولي راه انداخت. البته اگر سرمايه تان براي کار خيلي نيست و از همه مهم تر مستأجريد، بهتر است با وسايل کم و ارزان تر شروع کنيد. براي اينکه کارتان سريع پيش برود و به قول کاسب ها مشتري هايتان نپرند، بهتر است يک تايپيست حرفه اي هم استخدام کنيد؛ کسي که در يک روز کاري بتواند 100 صفحه معمولي تايپ کند.
چون سر و کارتان با تحقيق و پايان نامه و اين طور مسائل است، به نفعتان مي شود اگر يک دستگاه مخصوص سيمي کردن برگه داشته باشيد تا همه کار تايپ و پرينت و سيمي تحقيق را خودتان انجام بدهيد.
دستگاه کپي از ضروريات است. دستگاه هاي کپي انواع و اقسام دارند. تفاوت اصلي شان هم در سرعت و تعداد کپي کردن است که البته کلي روي قيمت آنها تأثير دارد. ببينيد نياز کارتان چيست. بازار جنس هاي استوک (دسته دوم) خيابان ايرانشهر را هم حتما ببينيد و براي خريد آدم مطمئني را ببريد.
دستگاه پرس را هم حتما يکي بخريد. مطمئن باشيد مشتري هاي زيادي براي پرس کارت به شما مراجعه مي کنند.
اسکنر و پرينتر مناسب، مهم ترين لوازم جانبي رايانه تان هستند. حواستان باشد که چه جنسي مي خريد. سرعت بالا و دوام خوب مهم ترين ويژگي براي پرينتر و اسکنر خوب هستند. به چند کاره ها هم اصلا فکر نکنيد.
منبع:ن.همشهري جوان، ش.260



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.