چرا عطر را روی نقاطی که نبض دارد می زنند؟

عطر به نبض زدن یک عمل رایج در استفاده از عطر است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند. در این مقاله، به دلایل و منافع عطر زدن به نبض پرداخته خواهد شد.
شنبه، 21 مرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
چرا عطر را روی نقاطی که نبض دارد می زنند؟

تاثیر گرمای بدن در پخش عطر

طبق کاوش و تحقیقات انجام شده، گرمای بدن ایجاد شده توسط نقاط پالس، به شدت بخشیدن به بوی عطر کمک می کند و اغلب می تواند رایحه را بیشتر کرده و تقویت نماید، اما بر ماندگاری تأثیر نمی گذارد. و در جایی این نظریه هم آمده است که گرما در همه نقاط بدن به میزان مساوی پخش می شود و هر جایی در بدن زده شود پخش آن تفاوتی ندارد.

پس نقاط پالس، تنها عامل تأثیرگذاری عطر و قدرت بخشیدن به ماندگاری اش نیستند. عطرها به طور کلی بر روی کسی که پوست چربی دارد و گردش خون خوبی دارد که بدن او را کمی گرمتر کند، قوی تر خواهند بود. پوست خشک باعث می شود رایحه سریعتر تبخیر نشود و در فضا نپیچد. استفاده از عطر در نقاط نبض دار بهتر است ولی آن را در هر نقطه ای از بدن می توان استفاده کرد.
 

آیا عطر زدن بر روی نبض باعث ماندگاری بیشتر عطر میشود؟

همانطور که می دانید نبض ها مناسب ترین قسمت بدن برای اسپری کردن عطر هستند. چرا که گرم ترین قسمت بدن هستند و به خوبی رایحه عطر را پخش می کنند. بنابراین نتیجه می گیریم که گردن، مچ دست، داخل آرنج و پشت گوش قسمت های بسیار مناسبی برای عطر زدن هستند.نکته مهمی که در زمان استفاده از عطر باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید به جای اسپری کردن عطر به تمام نقاط، تنها آن را برروی نبض خود اسپری کنید.

به خاطر داشته باشید که زیاده روی در عطر زدن نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه تاثیرعکس دارد. بنابراین ۳ یا ۴ بار و تنها برروی قسمت هایی از بدنتان که نبض دارند، عطر بزنید.البته میزان استفاده از عطر بستگی به نوع عطر شما دارد. اما به طور کلی، برای عطر های سبک ۴ تا ۶ اسپری و برای عطر های سنگین و تند ۲ یا ۳ اسپری کافیست. تا بوی خوش شما تمام فضا را پر کند. 
 

نت عطر چیست؟

هر رایحه ای از سه نت تشکیل شده است که شامل نت آغازی، نت میانی و نت پایانی می شود. نت آغازی اولین رایحه بعد از اسپری عطر و با کمترین ماندگاری است و نت پایانی سنگین ترین و قوی ترین رایحه است که بعد از نیم ساعت از اسپری عطر به مشام می رسد و ماندگاری بالایی دارد.
 

نکات مربوط به نت های عطر

آشنایی با نت، به شما کمک می‌کند تا عطر مورد علاقه خود را پیدا کنید. اما نت به چه چیزی می‌گویند؟
نت آغازی: اولین رایحه‌ای که بعد از عطر زدن به مشام شما می‌رسد و به سرعت از بین می‌رود.
نت میانی: رایحه‌ای که بعد از محو شدن نت آغازی به شما می‌رسد.
نت پایانی: قوی‌ترین رایحه هر عطر که بیشترین ماندگاری را دارد.

چرا عطر را روی نقاطی که نبض دارد می زنند؟


چه مکانی برای نگهداری عطرها مناسب است؟

گرما، نور و نم عطر را خراب کرده و از کیفیت و قدرت آن کم می‌کند. بهتر است عطرهایتان را در مکانی خنک و خشک همچون اتاقتان و به دور از نور آفتاب نگهداری کنید.
 

افزایش ماندگاری عطر

ماندگاری بالای عطر یکی از مواردی است که خیلی از ماها به دنبالش هستیم. در حالی که رایحه عطرها حتی معروف‌ترین برندها با هزینه‌های زیاد هم می‌تواند خیلی زود از بین می‌روند. اما 5 ترفند جالب و مفید می‌تواند به ماندگاری عطر شما کمک کند. چه آن عطر را با هزینه زیاد و چه با هزینه کم خریده باشید، می‌توانید مدت ماندگاری آن را بالا ببرید. برای دانستن این ترفندها با ما همراه باشید!
 

برای افزایش ماندگاری عطر، آن را روی نقاط نبض دار اسپری کنید:

حتما دیده‌اید که خیلی‌ها عطر را روی قسمت داخلی مچ دست، آرنج، گردن، پشت گوش و پشت زانو اسپری می‌کنند. یا هم اکثر اوقات به شما می‌گویند روی این نقاط از بدن عطر بزنید. تا حالا فکر کرده‌اید چرا؟ در واقع یک دلیل کاربردی پشت آن وجود دارد. این که ما چرا روی نقاط نبض خود عطر می‌زنیم به دلیل نازک بودن پوست در این نقاط از بدن است.

خون و گرمای بدن در این قسمت‌ها بیشتر است. با اسپری عطر و با گرم شدن آن، فرآیند پخش رایحه عطر آغاز می‌شود. به همین دلیل خیلی‌ها روی این نقاط عطر می‌زنند که به افزایش ماندگاری آن نیز کمک می‌کند. “تمام نقاط نبض شما مانند رادیاتورهای کوچک هستند که گرمای آن به پخش عطر کمک می‌کند.”
 

مچ دست خود را به هم مالش ندهید‌:

هنگامی‌ که روی نقاط نبض دار عطر می‌زنید، ممکن است از روی عادت مچ دو دست خود را به هم بمالید تا خنکی و خیسی دست‌ها از بین بروند. اما اگر به دنبال افزایش ماندگاری عطر خود هستید، هرگز دستان خود را به هم نمالید. زیرا این کار باعث می‌شود نت‌های بالایی عطر سریع تر از بین بروند.

اما اگر می‌خواهید دو عطر را با هم ترکیب کنید – سعی کنید به جای ایجاد اصطکاک، مچ دست خود را به هم بزنید. همچنین می‌توانید مچ دست خود را به بازو، گردن یا هر جایی که می‌خواهید ردی از عطر شما را داشته باشد، بزنید.
 

روی قلب تان عطر بزنید:

از آن جایی که استفاده از عطر روی نقاط نبض شما به پخش و ماندگاری رایحه عطر کمک می‌کند، چرا آن را در جایی که نبض شما قوی تر است استفاده نکنید؟ اگر عطر را در قلب خود اسپری کنید، می‌توانید برای مدت بیشتری رایحه آن را استشمام کنید. با هر تپش قلب شما و نفسی که می‌کشید، رایحه آن را زیر بینی خود حس خواهید کرد. از طرفی شما می‌توانید با اسپری عطر روی قلب خود حس بهتری در وجود خود ایجاد کنید. سپس با هر بار بوییدن آن حس خوشحالی را به وجود خود تزریق کنید.
 

برای ماندگاری عطر بعد از حمام عطر بزنید:

حتما پس از یک جستجوی ساده در گوگل به این راه حل برخورد کرده باشید. با این ترفند ساده اما هوشمندانه می‌توانید به ماندگاری عطر خود برای مدت طولانی تری کمک کنید؛ بلافاصله بعد از حمام به خود عطر بزنید. زیرا گرما و رطوبت بدن به پخش رایحه عطر کمک می‌کند.

وقتی از حمام بیرون می‌آیید، دمای پوست و بدن شما بالاست و حالا شما می‌دانید که گرما به پخش عطر کمک می‌کند. علاوه بر این، پس از حمام پوست شما تمیز و عاری از عرق و چربی اضافی است که می‌تواند به خوشبویی بدن کمک کند. زیرا “منافذ بدن باز هستند و پوست به طور طبیعی از آب هیدراته شده است. پوست هیدراته نیز به رایحه عطر کمک می‌کند.”

البته، شاید دوست نداشته باشید به پوست خیس خود عطر بزنید، برای همین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا، پوست خود را خشک کنید، سپس کمی‌مرطوب کننده به آن بزنید و در آخر عطر بزنید. با این روش شما پوست تمیز، هیدارته و خوشبویی خواهید داشت.
 

روی لباس عطر بزنید:

اگر می‌خواهید عطر شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، پس روی لباس خود عطر بزنید، نه پوست. زیرا عطر روی لباس‌ها ماندگاری بیشتری نسبت به پوست دارند. در طول روز ممکن است بدن شما عرق کند و اگر عطر روی پوست خود بزنید، زودتر بوی آن از بین برود.

اما اگر می‌خواهید در طول روز بوی خوبی بدهید، لباس بهترین گزینه است. حتما تا کنون لباس‌هایی داشته‌اید که هنوز بوی عطری که دفعه قبل استفاده کرده بودید، می‌دهد. به پارچه‌ها به حفظ رایحه عطر کمک می‌کنند. از طرفی عطر روی لباس‌ها شما را به یاد خاطرات خوب تان می‌اندازد.

اگر به دنبال افزایش ماندگاری عطر خود در طول روز هستید از این 5 ترفند جالب استفاده کرده و از بوییدن رایحه عطر خود لذت ببرید.
 

در پایان

عطرها میتوانند به شما در یادآوری چیزهایی که میخواهید به یاد بیاورید، کمک کنند. یک پیشنهاد خوب برایتان دارم. روزی که یک اتفاق بسیار خوب برایتان افتاده است و بسیار بسیار خوشحال هستید، به فروشگاه عطر و ادوکلن و لوازم آرایشی بروید، سمپل ها و تسترهایشان را امتحان کنید و یک عطر خوب خرید نمایید. و شروع به لذت بردن از عطر جدیدتان کنید. بعد از آن، هر بار که از این عطر استفاده کنید، خاطرات شادتان در ذهن شما شکل میگیرد. زیرا بوی ها به خوبی با حافظه احساسی مغز ارتباط برقرار میکنند.
 

منابع

https://wiki.shaghayegh2.com
https://elite-store.ir/1400/08/30
https://khabarnama.net/1401/07
https://www.missomister.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.