چگونگی اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ

در مواقع ضروری که برای لپ تاپ خود نیاز به اینترنت دارید، می‌توانید از اینترنت گوشی استفاده کنید و آن را با لپ تاپ خود به اشتراک بگذارید. نحوه اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ بسیار ساده است و می‌توان به راحتی از این قابلیت جذاب استفاده کرد. با راسخون همراه باشید.
پنجشنبه، 23 شهريور 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
چگونگی اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ
هر مکان و شرایطی، اتصال به اینترنت است. شاید بارها با این مشکل مواجه شده‌اید که احتیاج به اینترنت دارید و دسترسی به هیچ شبکه وایرلس و مودمی برای شما مقدور نیست. در این حالت، اتصال کامپیوتر یا لپ تاپ به اینترنت از طریق موبایل می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

بنابراین با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دستگاه‌هایی که امکان اتصال ما به اینترنت را فراهم می‌کنند، قطعا دانستن اینکه چگونه اینترنت موبایل را با لپ تاپ یا کامپیوتر به اشتراک بگذاریم، می‌تواند به ما کمک کند.
 

نحوه اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ

ممکن است وای فای شما دچار مشکل و قطعی شده باشد و شما نیاز فوری به اینترنت داشته باشید. در چنین مواقعی تنها راه ارتباطی شما برای دسترسی به اینترنت استفاده از گوشی همراهتان است. در این شرایط می‌توانید با به اشتراک گذاری اینترنت موبایل به کامپیوتر و یا لپ‌ تاپ، تمام کارهای اینترنتی خود را به آسانی انجام دهید.

استفاده از اینترنت گوشی در لپ تاپ، روشی کاربردی است که در مواقع عدم دسترسی به مودم و وای فای پیشنهاد می‌شود. نحوه اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ بسیار ساده است و شما می‌توانید از طریق روش‌هایی که در ادامه آمده نسبت به این اتصال اقدام کنید.

با استفاده از این روش‌ها دیگر نیازی به نگرانی بابت نبود اینترنت در لپ تاپ یا کامپیوتر خود ندارید. اما نحوه اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ چگونه است؟ آیا می‌توان به سادگی از آن استفاده کرد؟
 

اتصال اینترنت موبایل به لپ تاپ

اتصال اینترنت موبایل به لپ تاپ یکی از روش های رایجی است که کاربران برای استفاده از اینترنت به کار می بندند. به این ترتیب که به روش های مختلفی همچون استفاده از کابل یو اس بی، اینترنت گوشی موبایل خود را به لپ تاپ وصل کرده و از آن استفاده می کنند. بدون شک گاهی شرایطی پیش می آید که شما امکان استفاده از اینترنت وای فای را ندارید. در این شرایط بهترین کار این است که گوشی موبایلتان را به لپ تاپ دل خود متصل کرده و با انجام چند عملیات ساده در بخش تنظیمات، اینترنت را در لپ تاپ داشته باشید.

• وای‌فای: با استفاده از وای‌‌فای، گوشی شما تبدیل به یک هات اسپات خواهد شد و مانند یک روتر یک شبکه ایجاد و به دستگاه‌های متصل اینترنت ارائه می‌دهد. در این روش می‌توان اینترنت را با چندین دستگاه مختلف به اشتراک گذاشت اما مصرف باتری به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

• بلوتوث: نحوه اتصال از طریق بلوتوث پیچیدگی زیادی ندارد اما سرعت آن نسبت به وای‌فای کمتر است. با این حال از نظر مصرف باتری گزینه بسیار بهتر است. این نحوه اتصال دیگر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر مناسب مواقعی است که بخواهید به اندازه زیادی در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

• کابل USB: این روش اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر، بالاترین سرعت را دارد اما یکی از معایب آن این است که باید به صورت سیمی گوشی و لپ‌تاپ را به هم متصل کنید. در این روش همچنین فشاری به باتری گوشی وارد نمی‌شود چرا که انرژی دستگاه از طریق کابل تامین خواهد شد.
 

1- اتصال از طریق کابل USB

اولین روش اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت، استفاده از طریق کابل usb می باشد که اگر تصمیم به استفاده از این روش دارید، باید طبق مراحل ذیل پیش بروید؛
1- در قدم اول کابل USB را از آداپتور شارژر جدا سازی کنید و در دسترس خودتان قرار دهید
2- از منو کاربری وارد تنظیمات گوشی شوید.
3- در صدر تنظیمات گوشی، گزینه Connection یا همان اتصالات را انتخاب کنید.

چگونگی اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ
 
4- اینک باید گزینه Mobile Hotspot and Tetherin g را انتخاب کنید.
 
چگونگی اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ
 
5- سومین گزینه ای که در این مرحله مشاهده می کنید، گزینه USB tethering است که باید ابتدا موبایل و کامپیوتر خود را از طریق کابل usb به یکدیگر متصل کنید و سپس تیک این گزینه را به رنگ آبی در بیاورید تا موفق به اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ شوید.

چگونگی اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ

2- اتصال از طریق بلوتوث

دومین روشی که ما قصد داریم به شما معرفی کنیم، روش اتصال از طریق بلوتوث است که می توانید به سادگی از آن استفاده کنید. اما این روش نسبت به دو روش دیگر در این مطلب، کمی طول می کشد و ممکن است وقت شما را کمی بگیرد و در صورت عدم اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ از طریق دو روش دیگر، این روش را توصیه می کنیم. در غیر این صورت توصیه اکید ما استفاده از روش های اول و سوم می باشد. برای متصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ از طریق بلوتوث باید طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

1- همانند روش بالا، 5 مرحله اول را طی کنید تا به صفحه Mobile Hotspot and Tethering برسید.

2- در این مرحله باید گزینه دوم یعنی Bluetooth tethering را فعال کنید که پس از فعال شدن در منو تولبار بالای صفحه می توانید آیکون مربوطه را مشاهده کنید که همزمان فعال خواهد شد.

چگونگی اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ
 
3- اینک باید وارد تنظیمات بلوتوث یا لپ تاپ خود شوید و سپس بلوتوث گوشی و لپ تاپ را با یکدیگر جفت سازی یا Pair کنید که از طریق بخش Devices and printers در تنظیمات ویندوز می توانید این فرایند را خیلی ساده انجام دهید.
 

3- اتصال از طریق هات اسپات

سومین روشی که تصمیم به معرفی آن به شما داریم، رایج ترین روش برای اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ است که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت. در این روش شما هیچ نیازی به کابل ندارید و تنها چیزی که نیاز است، گوشی اندرویدی مجهز به Hotspot می باشد که فرآیند آن بدین گونه است که گوشی شما همانند یک مودم عمل خواهد کرد. برای استفاده از این روش باید طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

1- ابتدا همانند روش های بالا، وارد صفحه Mobile Hotspot and Tethering از طریق تنظیمات گوشی شوید.

2- اولین گزینه ای که مشاهده می کنید متعلق به Mobile Hotspot می باشد که باید آنرا در همین بخش فعال کنید و سپس داده های گوشی را روشن کنید.

چگونگی اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ
 


3- برای آنکه لپ تاپ شما بتواند به اینترنت گوشی شما متصل شود، باید نام هات اسپات و پسورد آنرا در لپ تاپ وارد کنید. از این رو برای مشاهده نام هات اسپات گوشی و پسورد آن، گزینه فعال شده Mobile Hotspot را انتخاب کنید.

چگونگی اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ
 

4- در نهایت بر روی آیکون وای فای در گوشه پایین راست کلیک کنید و سپس Wifi لپ تاپ را روشن کنید. کمی صبر کنید تا نام وای فای های اطراف توسط لپ تاپ شناخته شوند. بعد از آنکه نام هات اسپات گوشی را مشاهده کردید، آنرا انتخاب کرده و سپس گزینه Connect را انتخاب نمائید. هم اکنون باید گذرواژه را وارد کنید تا اینترنت گوشی به لپ تاپ متصل شود.

چگونگی اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ
 

درآخر

در آخر تمامی این روش ها برای زمان هایی می‌باش که سیستم شما به اینترنت دسترسی ندارد ولی روی گوشی خود اینترنت دارید در ضمن برخی از این راه های برای انتقال اینترنت بین دو گوشی نیز کاربرد دارد.
 

منابع

https://techrato.com/2022/10/08/how-to-connect-phone-to-laptop-internet
https://www.plaza.ir/140202/207203/tethering-mobile-internet-laptop
https://adak.shop/connecting-laptop-to-mobile-internet
https://namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.