کالری عسل چقدر است؟ + ارزش غذایی

عسل یکی از مواد غذایی لذیذ و پر خاصیت است که به عنوان وعده صبحانه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. عسل خواص بسیار زیادی دارد که به همین خاطر بهتر است برای حفظ سلامتی خود آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. در مطلب زیر با ما همراه باشید تا با کالری،ویتامین ها و خواص این ماده غذایی شفا بخش بیشتر آشنا شوید.
پنجشنبه، 13 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری عسل چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی عسل در 100 گرم

مقدار ۱۰۰ گرم
کالری ۳۰۴ کالری
کربوهیدرات ۸۵ گرم
پروتئین ۰/۳ گرم
چربی ۰ میلی گرم
آب ۱۰-۱۷ گرم
فیبر ۰.۲ گرم
قند ۸۲ گرم
کلسترول ۰ میلی گرم
 

ویتامین های موجود در عسل در 100 گرم  

ویتامین در 100 گرم
ویتامین A ۰٫۰۰ میکروگرم
ویتامین D ۰۰٫۰۰ میکروگرم
ویتامین E ۰٫۰۰ میلی‌گرم
ویتامین K ۰/۰۲۵ میلی گرم
ویتامین C ۰٫۵۰ میلی‌گرم
تیامین (B1) ۰٫۰۰ میلی‌گرم
ریبوفلاوین (B2) ۰٫۰۴ میلی‌گرم
نیاسین (B3) ۰٫۱۲ میلی‌گرم
کولین (B4) 2.20میلی‌گرم
پانتوتنیک اسید (B5) ۰٫۰۷ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۰٫۰۲ میلی‌گرم
فولات (B9) ۰۰/۲ میکروگرم
ویتامین B12 ۰٫۰۰ میلی‌گرم
 

مواد معدنی موجود در عسل در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم ۶٫۰۰ میلی‌گرم
آهن ۰٫۴۲ میلی‌گرم
منیزیم ۲٫۰۰ میلی‌گرم
فسفر ۴٫۰۰ میلی‌گرم
پتاسیم ۵۲٫۰۰ میلی‌گرم
سدیم ۴٫۰۰ میلی‌گرم
روی ۰٫۲۲ میلی‌گرم
مس ۰٫۰۴ میلی‌گرم
منگنز ۰٫۰۸ میلی‌گرم
سلنیم ۰٫۸۰ میکروگرم
 

عسل برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
منبع غنی از انرژی برای کودکان و بزرگسالان
یکی از خواص بی نظیر عسل تامین انرژی برای هر بزرگسال و کودکی است چرا که دارای ترکیبات فعالی میباشد که محرک جسمی و روحی برای افراد محسوب می گردد. عسل یک ماده طبیعی است که بشر در ساخت و تولید آن دخالتی ندارد و میتواند به عنوان یک ماده غذایی کامل مورد استفاده قرار گیرد.
 
ضد باکتریایی قوی
یکی دیگر از خواص عسل خاصیت ضد باکتریایی بودن آن است. این خاصیت به خاطر وجود مهار کننده‌ های میکروبی خاصی است که در این ماده شفا بخش میباشد و هم چنین عسل در کنار این مهار کننده ها دارای گلوکز اکسیداز است که به آن خاصیت باکتری کشی زیادی می‌ بخشد. یکی از مزیت های این مهار کننده ها محافظت از بدن در برابر رادیکال‌ های آزاد است. این رادیکال‌ ها سبب پیری زود رس پوست میشوند، همچنین باعث بیماری‌ های مزمن یا قلبی به مرور  زمان خواهند شد.
 
خاصیت آنتی اکسیدانی قوی
عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی است که  میتواند به عنوان یک مکمل غذایی مفید عمل کند و از پیشرفت بیماری‌ های قلبی یا گوارشی جلوگیری کنده و سیستم ایمنی بدن را قوی کند. هم چنین، عسل دارای خواص ضد التهابی قوی است که بهبود سلامت چشم و بینایی کمک می‌ کند.
 
جلوگیری از بیماری‌ ها و مشکلات گوارشی
عسل بر خلاف ساکارز، در معده تخمیر نمی‌ گردد، چرا که مدت زمان زیادی در معده باقی نمی‌ ماند و به سرعت هضم می‌ شود. به همین خاطر از تجمع و تهاجم باکتری‌ ها جلوگیری میکند و یک راست از روده کوچک به جریان خون می‌ رود بدون اینکه سبب تحریک سیستم گوارشی شود.
 
پیشگیری از سرطان
عسل دارای ویتامین‌ ها و آنتی اکسیدان‌ های فراوانی است. یک آنتی اکسیدان‌ منحصر به فرد به نام پنیوکمبرین که فقط در عسل پیدا میشود نقش بخصوصی در پیشگیری  از سرطان و جلوگیری از تکثیر سلول‌ های سرطانی به ویژه در سرطان های مری، دهان، روده و معده دارد.
 
درمان زخم‌ ها و سوختگی‌ ها
یکی از خواص عسل درمان سوختگی و زخم ها میباشد که این مزیت به وسیله یک آنزیم ایجاد میشود که تولید پراکسید هیدروژن را به عهده دارد. این ماده با ایجاد محیط اسیدی، سبب جلوگیری از عفونت زخم‌ ها، جراحات و سوختگی‌ ها میشود. طبق تحقیقات انجام شده استفاده موضعی از این ماده در بهبود سوختگی‌ های سطحی کمک شایانی میکند.
 
درمان سرفه
اگر شما هم از سرفه کردن خسته شدید حتما به سراغ مصرف عسل بروید چرا که طبق تحقیقات انجام شده، عسل یک داروی مؤثر و بی‌ خطر برای سرفه میباشد. هم چنین عسل برای درمان سرفه  کودکان هم تاثیر گذار و بی خطر است.  عسل به رفع سرفه، گلو درد  و خلط کمک بسیاری میکند.
 
تقویت موها
یکی دیگر از مزیت های ثابت شده عسل تقویت موها میباشد که سبب آبرسانی و لطافت آن ها میگردد. هم چنین عسل در درمان کم پشتی موها هم موثر است.
 
ضد التهاب قوی
عسل در درمان التهاب بسیار تاثیر گذار است به طوری که وقتی در ماسک های خانگی از آن استفاده میکنید سریعا موجب کم شدن التهاب آکنه و جوش روی صورت میگردد و هم چنین سبب آبرسانی به پوست و نرم شدت آن میشود.

منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.