کالری گردو چقدر است؟ + ارزش غذایی

گردو یکی از مغذی ها به حساب می آید و یک منبع غذایی عالی برای تقویت حافظه به شمار می آید. گردو شکلش هم همانند مغز می باشد. این مغذی خوشمزه و پر خاصیت سرشار از پروتئین، آنتی‌اکسیدان‌ ها، فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ است. گردو در پیشگیری از سرطان، تقویت عملکر قلب و تقویت حافظه نقش بسیار مهمی دارد. در مطلب زیر درباره ارزش غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو صحبت کرده ایم.
سه‌شنبه، 25 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری گردو چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی گردو در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 618 کیلوکالری
کربوهیدرات 9.91 گرم
پروتئین 24.06 گرم
چربی 59.00 گرم
آب 4.56 گرم
فیبر 6.80 گرم
قند 1.10 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در گردو در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 2.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 1.80 میلی گرم
ویتامین K 2.70 میکروگرم
ویتامین C 1.70 میلی گرم
تیامین (B1) 0.06 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.13 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.47 میلی گرم
کولین (B4) 32.10میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 1.66 میلی گرم
ویتامین B6 0.58 میلی گرم
فولات (B9) 31.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در گردو در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 61.00 میلی گرم
آهن 3.12 میلی گرم
منیزیم 201.00 میلی گرم
فسفر 513.00 میلی گرم
پتاسیم 523.00 میلی گرم
سدیم 2.00 میلی گرم
روی 3.37 میلی گرم
مس 1.36 میلی گرم
منگنز 3.90 میلی گرم
سلنیم 17.00 میکروگرم
 

گردو برای چه کسانی مفید یا مضر است؟


ممکن است سلامت قلب را بهبود ببخشد
گردو به خاطر داشتن مقادیر بسیار اسید های چرب امگا ۳ برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید می باشد. خوردن چند عدد گردو در روز میتواند موجب  کاهش فشار خون شود. اسیدهای چرب امگا ۳ موجب می شوند سطح کلسترول بد  کاهش یابد و تولید کلسترول خوب افزایش پیدا کند. به علاوه اسیدهای چرب امگا ۳ در کاهش التهاب و بهتر شدن عملکرد رگ‌ های خونی مفید هستند. گردو به خاطر داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند تاثیر بسزایی در سلامت قلب داشته باشد.
 
احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
گردو غنی از ترکیبات گیاهی همانند اسید های چرب امگا ۳ و پلی‌ فنول‌ها می باشد که دارای خواص ضدسرطانی می باشند. گردو می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان‌ ها همانند سرطان‌ های سینه، سرطان روده‌ ی بزرگ و سرطان پروستات را تا حد زیادی کاهش دهد. طبق تحقیقات انجام شده خوردن چند عدد گردو در روز می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.
 
ممکن است عملکرد مغز را بهبود ببخشد
یکی از مزیت های اسیدهای چرب امگا ۳ تقویت عملکرد مغز می باشد که این اسید های چرب در گردو به وفور دیده می شوند. مصرف مواد غذایی غنی از چربی‌ های ضروری همانند امگا ۳ احتمال ابتلا به زوال شناختی را تا حدود زیادی پایین می آورد. طبق تحقیقات دانشمندان گردو میتواند عملکرد شناختی در افراد مسن را بهبود ببخشد.
 
التهاب را کاهش می دهد
گردو دارای پلی‌ فنول‌ های فراوان است که این پلی‌ فنول‌ ها موجب کاهش التهاب در بدن میشوند. گردو به خاطر داشتن اسیدهای چرب ضروری می‌ تواند برای افراد مبتلا به بیماری‌ های التهابی همانند آسم، آرتریت و اگزما بسیار موثر باشد.
 
سیستم ایمنی را تقویت می کند
همان طور که میدانید یکی از مزیت های آنتی اکسیدان ها تقویت سیستم ایمنی می باشد. گردو به خاطر داشتن آنتی اکسیدان های فراوان موجب تقویت سیستم ایمنی میگردد. گردو را حتما در لیست غذایی خود قرار دهید تا سیستم ایمنی قوی تر داشته باشید و کمتر به انواع بیماری ها دچار شوید.
 
در سلامت استخوان‌ ها اثر گذار می باشد
گردو دارای نوعی از اسیدهای چرب ضروری به نام آلفا لینولئیک اسید است. آلفا لینولئیک اسید موجب داشتن استخوان‌ های مستحکم‌تر و سالم‌ تر میشود. اسیدهای چرب امگا ۳ ای که در گردو وجود دارد که به مبارزه با التهاب کمک می‌ کنند که این مسئله برای استخوان‌ ها مفید می باشد.
 
به داشتن خواب بهتر کمک می‌ کند
یکی از مواد موجود در گردو ملاتونین می باشد. ملاتونین یکی از مواد اساسی برای داشتن یک خواب راحت است. اگر شما هم از مشکل بی خوابی رنج میبرید مصرف گردو را فراموش نکنید که تاثیر بسزایی در رفع این مشکل دارد. هم چنی پردو به خاطر داشتن اسید های چرب امگا 3 میتواند استرس را کاهش دهدو موجب آرامش گردد که خود این موضوع موجب بهتر شدن خواب شبانگاهی میگردد.
 
برای خانم‌ های باردار فوایدی بسیار دارد
همان طور که می دانید فولات یک ویتامین ضروری و طلایی در دوران بارداری به حساب می آید. این ویتامین به وفور در گردو دیده میشود. در دوران بارداری با مصرف روزانه گردو میتوانید این ویتامین را به وفور دریافت کنید و از نگرانی عواقب کمبود آن راحت شوید.
 
سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد
گردو به خاطر داشتن فیبر فراوان میتواند در بهبود عملکرد و سلامت سیستم گوارش نقش بسزایی داشته باشد. برای رفع مشکلات گوارشی بهتر است روزانه از گردو استفاده کنید و آن را در لیست مواد غذایی خود قرار دهید تا از فواید آن بهره مند گردید.
 
عفونت‌ های قارچی را درمان می کند
یکی از مزیت های گردو درمان عفونت‌ های قارچی می باشد. عفونت هایی مثل عفونت کاندیدا که در دستگاه گوارش یا روی پوست رشد میکند میتواند با مصرف گردو رفع شود. عفونت‌ های قارچی موجب  علائم آزاردهنده‌ ای همانند خارش یا سایر حساسیت‌ ها می‌ شوند.
 
بدن را سم‌ زدایی می کند
گردو به خاطر داشتن فیبر بسیار می تواند بدن را از سموم پاکسازی کند. به علاوه گردو دارای مواد مغذی فراوان است که این مواد میتوانند انگل های موجود در بدن را از بین ببرند.
 
پیری پوست را به تأخیر میندازد
از ویتامین های اساسی برای سلامت پوست میتوان به دو ویتامین E  و ویتامین‌ های B  اشاره کرد که هر دو این ویتامین ها به وفور در گردو دیده میشوند.  ویتامین های گروه B میتوانند استرس را کاهش داده و مانع از چین و چروک زیاد و پیری زود رس شوند.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.