در زمستان به کدام شهر سفر کنیم؟

ایران کشوری است که تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی آن مشهور است. اغلب شهرهای کشورمان مقاصد گردشگری محبوبی هستند که همواره میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند.
شنبه، 20 آبان 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در زمستان به کدام شهر سفر کنیم؟
ایران کشوری است که تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی آن مشهور است. اغلب شهرهای کشورمان مقاصد گردشگری محبوبی هستند که همواره میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در فصل تابستان هم‌زمان با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به مسافرت بروند. بااین‌حال فصل زمستان نیز می‌تواند زمان خوبی برای گشت‌وگذار و گردشگری باشد. در این مقاله به بررسی برخی از بهترین شهرها برای سفر در فصل زمستان می‌پردازیم.
 

1. تهران

تهران، پایتخت بزرگ کشورمان، مقصدی است که در فصل زمستان باید از آن دیدن کرد. این شهر توسط رشته‌کوه البرز احاطه‌شده که آن را به مکانی عالی برای اسکی و سایر ورزش‌های زمستانی تبدیل کرده است. اگر سری به پیست اسکی توچال تهران بزنید مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر را خواهید دید که این پیست را موردعلاقه پایتخت‌نشین‌ها و گردشگران کرده است. همچنین می‌توانید با تله‌کابین به بالای کوه توچال بروید و در کنار تماشای مناظر جذاب، از نوشیدن یک فنجان چای داغ لذت ببرید.
تهران علاوه بر اسکی، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متنوعی نیز دارد. کاخ گلستان که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، به دلیل معماری منحصربه‌فرد و باغ‌های زیبای آن، محلی دیدنی در فصل زمستان است. همچنین می‌توانید در بازار بزرگ، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای جهان، گشت‌وگذار کنید.
پیست های اسکی تهران و اطراف + آدرس و معرفی کامل - کجارو
 

۲. اصفهان

اصفهان که به‌عنوان پایتخت فرهنگی ایران شناخته می‌شود شهری است که در فصل زمستان نباید آن را از دست داد. بناهای نمادین شهر، مانند میدان نقش‌جهان و مسجد امام، زمانی که زیر برف پوشانده شود، دلرباتر می‌شوند. می‌توانید در اطراف میدان قدم بزنید، معماری آثار تاریخی را تماشا کنید و از فضای پرجنب‌وجوش میدان نقش‌جهان لذت ببرید.
 

۳. قشم

جزیره قشم که در خلیج‌فارس واقع شده است، حتی در ماه‌های زمستان نیز تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و فریبنده را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. تعداد گردشگرانی که به جزایر جنوبی کشورمان سفر می‌کنند در فصل‌های زمستان و پاییز افزایش چشمگیری پیدا می‌کند؛ زیرا جزیره قشم به دلیل نزدیک بودن به خط استوا حتی در زمستان هم آب‌وهوای چندان سردی ندارد و زیبایی طبیعی و جذابیت فرهنگی خود را حفظ کرده و به مقصدی عالی برای گشت‌وگذار تبدیل می‌شود. توصیه می‌شود اگر قصد سفر به جزیره‌ی دیدنی قشم را دارید از چند هفته قبل با رزرو بلیط هواپیما برنامه‌ی سفرتان را بچینید؛ چراکه افزایش شمار گردشگران می‌تواند پیدا کردن بلیط را سخت کند یا اینکه قیمت بلیط‌های به مقصد قشم افزایش پیدا کند.
بازدیدکنندگان جزیره‌ی قشم می‌توانند از مناظر خیره‌کننده جزیره، ازجمله جنگل معروف حرا لذت ببرند و از نزدیک به تماشای درختان زیبای حرا و گونه‌های مختلف پرندگان بپردازند. علاوه بر این، در زمستان تعداد گردشگران کم‌تر است. این امر به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا از فضایی آرام‌تر در حین کاوش در جاذبه‌های متعدد و مکان‌های تاریخی جزیره، مانند قلعه پرتغالی و دره چاهکوه لذت ببرند.
قشم
 

۴. شیراز

شیراز که به شهر شاعران معروف است، یکی دیگر از مقاصد برتر ایرانیان در فصل زمستان است. این شهر جایگاه برخی از مشهورترین شاعران ایران مانند حافظ و سعدی است و آرامگاه آن‌ها از جاذبه‌های گردشگری محبوب است. در ماه‌های زمستان می‌توانید از این سایت‌ها دیدن کنید و در مراسم شعرخوانی شرکت کنید و طعم فرهنگ و ادبیات ایران را بچشید.
شیراز همچنین دارای آب‌وهوای معتدل زمستانی است که آن را به مقصدی ایده‌آل برای کسانی که به دنبال فرار از هوای سخت زمستانی هستند تبدیل می‌کند. می‌توانید در باغ‌های زیبای شهر مانند باغ ارم و باغ عفیف آباد را که در فصل زمستان شکوفا می‌شوند، گشت‌وگذار کنید.
 

۵. تبریز

تبریز در شمال غربی کشورمان واقع شده و به خاطر تاریخ و فرهنگ غنی خود شناخته شده است. در طول ماه‌های زمستان، این شهر بسیار سرد می‌شود و دما اغلب به زیر صفر می‌رسد؛ بااین‌حال، برف و سرمای تبریز بدان معناست که فرصت‌های زیادی برای ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و اسنوبورد برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی وجود دارد.
یکی از جذابیت‌های سفر به تبریز در فصل زمستان، فرصت گشت‌و‌گذار در بازار تاریخی شهر است. بازار تبریز یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بازار در زمستان حال‌وهوای خاصی دارد و بوی ادویه و صدای دست‌فروش‌ها که اجناسشان را تبلیغ می‌کنند، در همه‌جای آن می‌پیچد.
 

۶. کرمان

کرمان به خاطر مناظر زیبای کویری و مکان‌های تاریخی شهرت دارد. در طول فصل زمستان، این شهر نسبتاً معتدل بوده و میانگین دمای آن حدود 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد است. اگر می‌خواهید از هوای سرد در سایر نقاط کشور فرار کنید، این شهر، مکانی عالی برای بازدید شماست.
یکی از جذابیت‌های سفر به کرمان در فصل زمستان، فرصت کاوش در اماکن تاریخی شهر مانند مجموعه گنجعلی‌خان و حرم شاه نعمت‌الله ولی است. این شهر همچنین یک پایگاه عالی برای کاوش در مناظر بیابانی مجاور مانند کویر لوت و کلوت‌ها است.
جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان کرمان | جدیدترین نمونه سوال امتحانی
 

۷. یزد

یزد، شهری کویری است که در فصل زمستان می‌تواند نوید تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر را برایتان فراهم کند. معماری سنتی خشتی و کوچه‌های باریک شهر در هوای معتدل زمستانی بسیار جذاب‌تر می‌شود. می‌توانید در شهر قدیمی قدم بزنید و از مسجد جامع، یکی از قدیمی‌ترین مساجد ایران دیدن کنید.
یزد همچنین مکانی عالی برای امتحان شیرینی‌های سنتی مانند قطاب و باقلوا است که در فصل زمستان بسیار محبوب هستند. همچنین می‌توانید از آتشکده زرتشتیان دیدن کنید، جایی که می‌توانید با آیین باستانی آشنا شوید و شاهد آتش مقدسی باشید که بیش از 1500 سال می‌سوزد.
 

۸. کرمانشاه

کرمانشاه، واقع در غرب ایران، ترکیبی بی‌نظیر از بناهای تاریخی و شگفتی‌های طبیعی است. در زمستان، کرمانشاه دمای خنک‌تری دارد و محیطی دلپذیر برای علاقه‌مندان به هوای برفی و کوهستانی ایجاد می‌کند. در محوطه تاریخی بیستون که در فهرست یونسکو ثبت شده است، با نقش برجسته‌های صخره‌ای باستانی آن کاوش کنید یا از طاق‌بستان دیدن کنید. علاوه بر این، کرمانشاه دروازه‌ای به مناظر زیبای کوهستانی رشته‌کوه زاگرس است که فرصت‌هایی را برای پیاده‌روی، اسکی و لذت بردن از مناظر برفی را فراهم می‌کند.
 
کلام آخر
ایران طیف متنوعی از تجربیات را در طول فصل زمستان ارائه می‌کند، از اسکی در کوهستان گرفته تا کاوش در مکان‌های فرهنگی و تاریخی در شهرها. هرجای ایران را برای سفر در فصل زمستان انتخاب کنید، مطمئناً تعطیلات زمستانی فراموش‌نشدنی را خواهید داشت؛ بنابراین اگر به شهرهای سردسیر سفر می‌کنید، گرم‌ترین لباس‌های خود را ببندید و اگر شهرهای گرم جنوبی یا کویری را انتخاب می‌کنید، می‌توانید لباس‌های تابستانی و بهاری بپوشید و برای گشت‌و‌گذار در جادویی‌ترین زمان سال آماده شوید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.