آموزش ساخت جیمیل در گوشی و کامپیوتر

سالیان سال است که گوگل، نه نتها به عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند بلکه به صورت یکی از سرویس‌های اصلی برای انتقال و پردازش اطلاعات میان گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. از این رو بسیاری از کاربران اقدام به ساخت اکانت گوگل و ساخت جیمیل می‌نمایند و با کمک آن، از سرویس‌های بسیار گسترده گوگل استفاده می‌کنند.
شنبه، 25 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
آموزش ساخت جیمیل در گوشی و کامپیوتر
داشتن یک حساب جیمیل این روزها از نان شب واجب‌تر شده است. دانلود برنامه‌های اندرویدی از گوگل پلی، ثبت نام‌ در بسیاری از سایت‌ها، استفاده از سرویس‌های گوگل و غیره همگی به حساب جیمیل نیاز دارند و بدون داشتن یک اکانت کاربری استفاد از آن‌ها غیرممکن است. در این مقاله قصد داریم تا روش ساخت جیمیل را به صورت قدم به قدم در گوشی‌های اندرویدی، آیفون‌ها و کامپیوتر با هم مرور کنیم. 
 

ساخت جیمیل چه مزایایی دارد؟

برای آشنایی شما، برخی از مزایای ساخت جیمیل را بیان می‌کنیم.
برقراری ارتباط بدون محدودیت زمانی و مکانی
امکان ارسال فایل در ایمیل ( به صورت پیوست )
تبادل پیام با سرعت بسیار بالا

امنیت در دریافت و ارسال پیام
فضای تقریبا نامحدود برای ارسال و دریافت پیام
در دسترس بودن همیشگی ( هر جا با هر وسیله و در هر زمان )
حفظ تاریخچه گفت و گوها و ثبت مکالمات

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر از گوشی‌های تلفن همراه اندرویدی استفاده می‌کنید باید یک حساب کاربری جیمیل داشته باشید. در غیر این صورت از بسیاری از مزایا و برنامه‌های اندرویدی و امکانات هم‌گام‌سازی اپلیکیشن‌ها محروم می‌شوید. 

به این نکته توجه کنید که شما با ساختن اکانت جیمیل به طیف وسیعی از خدمات دیگر گوگل مثل گوگل درایو، یوتیوب و غیره نیز دسترسی پیدا خواهیدکرد.
 

چگونه ایمیل بسازیم ؟ آموزش ساخت جیمیل و اکانت گوگل

توجه: چنانچه شما از قبل اکانت جیمیل Gmail دارید، برای استفاده از سایر سرویس‌های گوگل، احتیاجی به ساخت اکانت گوگل ندارید و به سادگی می‌توانید با تنظیمات مختلف در اکانت Gmail خود به امکانات فوق‌العاده آن دسترسی داشته باشید که در آینده مقاله‌ای بسیار کاربردی در زمینه کار با امکانات مختلف Gmail برای شما عزیزان آماده خواهیم کرد.
 

مرحله اول ساخت حساب جیمیل: ورود به سایت گوگل

برای شروع فرآیند ساخت اکانت گوگل و جیمیل، ابتدا عبارت google.com را در مرورگر خود وارد کنید تا وارد سایت گوگل شوید، اما این‌بار برای جستجو از آن استفاده نخواهیم کرد! در گزینه‌های بالا و سمت راست، گزینه SIGN IN مشاهده می‌شود، روی آن کلیک کنید تا به مرحله بعد برویم.
 

مرحله دوم ساخت حساب جیمیل: ساخت اکانت

در صفحه پیش رو، از شما آدرس جیمیل Gmail را می‌خواهد. همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، دوستانی که از قبل اکانت Gmail داشتند، می‌توانند همان اطلاعات Gmail را وارد کنند و از سرویس‌های گوگل استفاده کنند و وارد پنل کاربری خود شوند.

برای ساخت اکانت گوگل و جیمیل، در پایین صفحه روی گزینه Create account کلیک کنید.
 

مرحله سوم ساخت جیمیل: وارد کردن اطلاعات

در مرحله سوم ساخت و ایجاد جیمیل، با صفحه‌ای روبرو می‌شوید که باید اطلاعات خود را در آن وارد کنید.

Name: در این قسمت، باید ابتدا نام خود را در مستطیل سمت چپ و سپس نام خانوادگی خود را در مستطیل سمت راست وارد کنید.

Choose you username: در این قسمت از ساخت جیمیل باید نام کاربردی خود را وارد کنید. توجه کنید که این نام از این پس همان نام Gmail جیمیل شما خواهد بود. در این مرحله از ساخت اکانت گوگل google چنانچه نامی را انتخاب کنید که از قبل وجود داشته باشد، با هشدار مواجه خواهید شد و لازم است نام کاربری خود را تغییر دهید تا سیستم آن را تأیید کند.

Create a password: در این قسمت باید رمز عبوری را برای اکانت گوگل خود انتخاب کنید. توجه کنید که برای امنیت بیشتر، لازم است رمز عبور انتخابی شما، شامل اعداد، حروف و علامت‌ها باشد تا سودجویان نتوانند به راحتی از اطلاعات شما سوء استفاده کنند.

Confirm your password: در این قسمت باید پسورد انتخابی خود در مرحله قبل را دوباره وارد کنید.

Birthday: این قسمت به تاریخ تولد شما اختصاص دارد. لازم است به ترتیب ماه تولد، روز تولد و سال تولد خود را به میلادی و از چپ به راست وارد کنید.
 

مرحله چهارم ساخت جیمیل: تأیید قوانین

 در این مرحله باید قوانین مورد نظر گوگل را تأیید کنید تا بتوانید یک قدم دیگر به ساخت اکانت گوگل نزدیک‌تر شوید. این قوانین شامل شرایط استفاده از سرویس‌های گوگل یا Terms of services و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی یا Privacy policy می‌باشد. پس از زدن تیک تایید این قوانین، گزینه Next step فعال می‌شود و برای رفتن به مرحله بعد باید روی آن کلیک کرد.

تبریک! شما با استفاده از مقاله موفق به ساخت اکانت گوگل و ساخت جیمیل شدید. پس از اتمام مرحله پنجم، اکانت گوگل جدید شما ساخته شده است و با صفحه خوش‌آمدگویی گوگل روبرو خواهید شد. اطلاعات حساب شما در قسمت بالا سمت راست قابل مشاهده است. از این پس، به راحتی با استفاده اکانت خود می‌توانید از امکانات سرویس‌های گوگل بهره ببرید.
 

آموزش ساخت جیمیل با گوشی اندروید

ساخت جیمیل با گوشی به دلیل راحتی و دردسترس بودن بسیار به کارتان می‌آید. اگر هدف شما از ساخت جیمیل برای اینستاگرام است یا می‌خواهید اکانت جیمیل روی گوشی داشته باشید تا از خدمات گوگل پلی و دیگر سرویس‌های موبایل‌های اندروید خود استفاده کنید، مراحل زیر را روش ساخت جیمیل در گوشی سامسونگ است (در تمامی گوشی‌های اندروید همین مراحل قابل اجراست).

برای ساخت جیمیل جدید در گوشی، از قسمت تنظیمات یا setting موبایل خود، در قسمت account (حساب) روی Google بزنید. سپس گزینه Add another account را انتخاب کنید. در پایین صفحه یکی از دو گزینه بالا آمده را انتخاب کنید.

اطلاعات موردنظر مانند نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. در مرحله بعد، ایمیل‌های پیشنهادی به شما داده می‌شود. اگر نمی‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، create your own Gmail address را انتخاب کنید و ایمیل موردنظر خود را بنویسید. روی next بزنید. در مرحله بعدی اطلاعات تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید.

سرعت ساخت جمیل در گوشی از سرعت ساخت جیمیل در دسکتاپ بسیار بالاتر است. زیرا نیاز به تایید شماره تلفن نخواهید داشت.
و آخرین مرحله تایید شماره تلفن شماست.
 

آموزش ساخت جیمیل با گوشی ایفون

ساخت جیمیل جدید با گوشی ایفون به این شکل است:
ابتدا به بخش تنظیمات گوشی یا Settinds مراجعه کنید.
در قسمت تنظیمات، گزینه Mail را انتخاب کنید.
سپس روی گزینه Accounts ضربه بزنید.

در این قسمت Google را انتخاب کنید.
اکنون گزینه Create Account را کلیک کنید.
اطلاعات خود را وارد و سپس تأیید کنید. در صورتی که در خواست ثبت شماره تلفن برای شما نمایش داده شد آن را وارد کنید یا اینکه از پایین صفحه گزینه Skip را انتخاب کنید.

پس از چک کردن درستی اطلاعات خود، گزینه Next را بزنید.
در پایان گزینه accept the terms and conditions را کلیک کنید.
جیمیل شما ساخته شد.
 

ساخت جیمیل در کنار افزایش امنیت حساب کاربری

امروزه استفاده از جیمیل کاربرد زیادی پیدا کرده است و اکثر افراد برای ساخت ایمیل به گوگل و ساختن اکانت گوگل مراجعه می‌کنند و چه بسا بسیاری از افراد از این اکانت جیمیل خود به عنوان تجارت و ایمیل‌های سازمانی خود استفاده می‌کنند.

به همین جهت بسیاری از افراد سودجو در کمین هک کردن خساب‌های جیمیل افراد و سازمان‌ها هستند و با بدست آوردن رمز عبور این اکانت‌ها به سادگی می‌توانند بسیاری از بخش‌های مختلف شرکت و سازمان را از طریق از همین اکانت جیمیل بدست بگیرند و از اطلاعات آن سواستفاده کنند. برای همین امنیت اکانت گوگل یا جیمیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 

ایجاد پسوورد قدرتمند

اگر رمز عبور خود را تا به الان تغییر ندادید و یا رمز عبور ساده‌ای همچون شماره کارت ملی خود و یا شماره تلفن همراه خود را انتخاب کردید پس همین الان زمان آن رسیده که رمز عبور خود را تغییر دهید. رمز عبور قوی با فرمول زیر بدست می‌آید :

ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد، استفاده کارکترهای مختلف و در آخر چیدمان نامنظم کارکترها، حروف و اعداد
به یک رمز عبور قوی اشاره می‌کنیم : Fgt45#%tsj236feWSjhT23%^&#$%ydud458%Rt#$tgy

رمز عبور بالا به هیچ عنوان توسط هیچ سیستم و شخصی هک نمی‌شود.
پس از این به بعد از رمزهای عبور مشابه بالا برای اکانت جیمیل خود استفاده کنید.
 

ودر پایان

در این مقاله به طور کامل و جامع به آموزش ساخت جیمیل در گوشی و کامپیوتر پرداختیم. ابتدا با مفاهیم اولیه جیمیل آشنا شدیم و سپس به صورت گام به گام نحوه ساخت حساب کاربری جیمیل را برای گوشی و کامپیوتر آموزش دادیم. همچنین، نکات مهمی در مورد امنیت حساب آن را نیز بررسی کردیم.
 

منابع

https://barghchi.com
https://chatgpt.com
https://www.deltous.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.