ترفندهای کاهش مصرف باتری گوشی

کاهش مصرف باتری گوشی با عوامل متعددی مرتبط است؛ در سال‌های اخیر به واسطه طراحی نازک‌تر گوشی‌ها، نمایشگرهای بزرگ‌ تر با تعداد پیکسل‌ها و روشنایی بیشتر، پردازنده‌های قوی‌تر و اتصالات نسل‌های جدید اینترنت مصرف باتری به شکل مداوم افزایش پیدا کرده است.
سه‌شنبه، 28 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
ترفندهای کاهش مصرف باتری گوشی
این روزها ما بیشتر از هر زمان دیگری در موبایل‌های خود غرق شده‌‌ایم. کافیست فقط چند دقیقه تلفن همراه ما به هر دلیلی از دسترسمان خارج شود؛ آن‌وقت است که دنیا از یک کف دست نیز برای ما کوچک‌تر می‌شود و آرام و قرارمان را از دست خواهیم داد. یکی از بدترین اتفاقاتی که این روزها برای افراد مختلف رخ می‌دهد، تمام شدن شارژ باتری موبایل و خاموش شدن آن است.
برای کاهش مصرف باتری گوشی های هوشمند، راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.
 

10 ترفند برای کاهش مصرف باتری گوشی

روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید.

یکی از اجزائی که بیشتر از همه باتری گوشی هوشمند شما را تخلیه می‌کند، صفحه نمایش است. هر چه صفحه نمایش شما روشن‌تر باشد، باتری شما انرژی بیشتری مصرف می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید عمر باتری خود را افزایش دهید، مهم است که روشنایی صفحه خود را کاهش دهید. به منظور بهتر انجام شدن این فرآیند، می‌توانید تنظیمات گوشی هوشمند خود را تغییر دهید تا به طور خودکار روشنایی را بر اساس نور محیط اطراف تنظیم کند.
 

از حالت تاریک استفاده کنید.

اگر دستگاه شما دارای صفحه نمایش AMOLED است، می‌توانید با استفاده از حالت تاریک، شارژ باتری کمتری مصرف کنید. نمایشگرهای AMOLED هنگام نمایش پیکسل‌های مشکی انرژی کمتری مصرف می‌کنند، بنابراین استفاده از حالت تاریک می‌تواند عمر باتری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. برای فعال کردن آن، به تنظیمات دستگاه خود بروید و «حالت تاریک» را جستجو کنید، سپس گزینه‌ی فعال کردن آن را انتخاب کنید.
 

قابلیت‌هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید خاموش کنید.

برخی قابلیت‌ها در گوشی هوشمند شما وجود دارد که ممکن است اغلب از آنها استفاده نکنید. این قابلیت‌ها می‌توانند حتی زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید در پس‌زمینه به کار خود ادامه دهند و باتری شما را خالی کنند. بنابراین، ایده خوبی است که قابلیت‌هایی را که استفاده نمی‌کنید خاموش کنید. این شامل مواردی مانند بلوتوث، Wi-Fi، GPS  و لوکیشن می‌شود. همچنین می‌توانید اعلان‌ها را برای برنامه‌هایی که اغلب استفاده نمی‌کنید خاموش کنید.
 

برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید، ببندید.

وقتی یک برنامه را باز می‌کنید، حتی پس از بسته شدن آن، در پس‌زمینه اجرا می‌شود. این می‌تواند باتری شما را خالی کند، به خصوص اگر برنامه‌های زیادی را همزمان باز کنید. بنابراین، بستن برنامه هایی که استفاده نمی‌کنید ایده خوبی است.
 

از حالت ذخیره انرژی استفاده کنید.

اکثر گوشی‌های هوشمند دارای حالت صرفه جویی در مصرف انرژی هستند که می‌تواند به شما کمک کند عمر باتری خود را افزایش دهید. حالت صرفه جویی در انرژی معمولاً روشنایی صفحه نمایش شما را کاهش می‌دهد، فعالیت‌های پس زمینه را محدود می‌کند و اجرای برنامه‌های بسته شده را متوقف می‌کند.
برای فعال کردن حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، به تنظیمات دستگاه خود بروید و «power saving mode» را جستجو کنید.
 

نرم افزارهای خود را به روز کنید.

به روز رسانی نرم‌افزار اغلب شامل بهینه سازی باتری است. بنابراین، بهتر است که نرم افزارهای خود را به روز نگه دارید. می‌توانید با رفتن به تنظیمات دستگاه خود و جستجوی «به‌روزرسانی نرم‌افزار»، بروزرسانی های جدید را بررسی کنید.
 

از وضوح صفحه نمایش پایین‌تر استفاده کنید.

اگر دستگاه شما صفحه‌نمایش با وضوح بالایی دارد، می‌توانید با استفاده از وضوح صفحه نمایش پایین‌تر در مواردی که نیازی به آن ندارید، در عمر باتری خود صرفه‌جویی کنید. این کار متن و تصاویر روی صفحه نمایش شما را کوچکتر می‌کند؛ اما انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند.
 

از باتری خود مراقبت کنید.

نحوه استفاده از تلفن هوشمند خود نیز می‌تواند بر عمر باتری آن تأثیر بگذارد. برای مثال، قرار دادن گوشی هوشمند در معرض دمای بالا می‌تواند به باتری آسیب برساند. بنابراین، مهم است که با اجتناب از دماهای شدید و شارژ نکردن بیش از حد باتری خود، از آن مراقبت کنید.
 

نوسازی برنامه‌ها در پس زمینه را محدود کنید.

این تنظیمات به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا حتی زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، داده‌های جدید را در پس‌زمینه بررسی کنند. این می‌تواند باتری شما را خالی کند، بنابراین می‌توانید نوسازی برنامه‌های پس زمینه را برای برنامه‌هایی که اغلب از آن‌ها استفاده نمی‌کنید محدود کنید.

برای محدود کردن بازخوانی برنامه پس‌زمینه، به تنظیمات دستگاه خود بروید و «background app refresh» را جستجو کنید. در این مرحله لیستی از برنامه‌هایی را می‌بینید که مجاز به رفرش شدن در پس زمینه هستند. سپس می‌توانید این تنظیمات را برای برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، خاموش کنید.
 

لوکیشن را برای برنامه‌هایی که به آنها نیاز ندارید، غیرفعال کنید.

لوکیشن گوشی هم می‌تواند باتری شما را خالی کند، بنابراین بهتر است سرویس‌های مکان یابی را برای برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن خدمات مکان، به تنظیمات دستگاه خود بروید و «location services» را جستجو کنید. در این مرحله لیستی از برنامه‌هایی را می‌بینید که مجاز به استفاده از موقعیت مکانی شما هستند و می‌توانید این تنظیمات را برای برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، خاموش کنید.

ترفندهای کاهش مصرف باتری گوشی
 

روش های بهینه سازی و کاهش مصرف باتری آیفون

در این قسمت قصد داریم با آموزش یک سری ترفندها و بهترین راهنمایی های مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی و تغییر برخی تنظیمات ساده برای بهینه سازی عمر باتری گوشی آیفون به شما کمک کنیم تا بتوانید شارژ باتری دستگاه خود را در طول روز نگه دارید، خواه شما یک آیفون کوچک 8 یا یک iPad Pro بزرگ داشته باشید.
 

1- کاهش نور صفحه نمایش آیفون 

روشی دیگر که می تواند کمک کند به بهینه سازی و کاهش مصرف باتری در گوشی های آیفون،کاهش روشنایی صفحه نمایش است .
 

2- فعال کردن تنظیم خودکار روشنایی

در همان بخش “نمایش و روشنایی” (Display & Brightness)، گزینه “تنظیم خودکار روشنایی” (Auto-Brightness) را پیدا کنید و فعال کنید.
با فعال کردن این گزینه، آیفون به صورت خودکار روشنایی صفحه را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند که می‌تواند به صرفه‌جویی در انرژی باتری کمک کند.
این ترفند باتری آیفون به شما این امکان را می‌دهد که نور صفحه آیفون خود را کنترل کنید و به صرفه‌جویی در انرژی باتری کمک کنید.
 

3- استفاده از حالت تاریک (Dark Mode) در آیفون

حالت تاریک می‌تواند به کاهش خستگی چشم‌ها در شب و همچنین صرفه‌جویی در انرژی باتری کمک کند، به خصوص در مدل‌های آیفون با صفحه‌نمایش OLED.
 

4- غیر فعال کردن Wi-Fi و Bluetooth در آیفون

غیر فعال کردن وای فای یا بلوتوث یکی دیگر از ترفند باتری آیفون است که روی افزایش عمر و سلامتی باتری تاثیر زیادی دارد.
 

5- به‌روزرسانی iOS در آیفون

برای به‌روزرسانی نرم‌افزار iOS در آیفون و بهره‌برداری از بهینه‌سازی‌ها و اصلاحات امنیتی جدید که می‌تواند به سلامتی و عملکرد بهتر دستگاه کمک کند.
 

عادت‌هایی که باتری گوشی را ضعیف می‌کنند؟

برخی از عادت‌های ما به‌طور مستقیم به باتری گوشی صدمه وارد می‌کنند.

بستن تمام برنامه‌ها به‌صورت هم‌زمان

با این‌که قابلیت بستن همه‌ی برنامه‌ها به‌طور هم‌زمان در تمام گوشی‌ها دیده می‌شود، ولی همیشه به سود باتری گوشی عمل نمی‌کند.
بستن برخی از برنامه‌ها که به‌صورت مستمر با آن‌ها سر و کار داریم باعث می‌شود که پردازنده‌ها هر بار انرژی زیادی برای اجرای مجدد صرف نمایند  و در نتیجه مصرف باتری را افزایش دهند.
 

رساندن باتری به شارژ 100 درصد

با توجه به این‌که اکنون تمام گوشی‌های تلفن همراه با باتری لیتیوم پلیمری کار می‌کنند، ولی بهتر است گوشی را در یک بازه‌ی 20 تا 80 درصدی شارژ نمایید تا عمر بیشتری داشته باشد.

برخی از برندها مثل سامسونگ محدوده شارژ 85 درصد را برای باتری لحاظ کرده‌اند که چنان‌چه آن را انتخاب نمایید پس ازاین میزان (حتی اگر گوشی به شارژ وصل باشد) شارژ شدن گوشی متوقف خواهد شد. شارژ بیش از اندازه یکی از عوامل داغ شدن بیش‌از حد گوشی تلفن همراه است.
 

روشن نگه داشتن لوکیشن

با در نظرگرفتن این موضوع که اکنون بسیاری از برنامه‌ها به GPS نیاز دارند، ولی باز هم نیازی نیست که لوکیشن را در همه حال روشن نگه داریم.
روشن نگه‌داشتن دائمی GPS به این معنی است که گوشی به‌صورت مستمر مشغول دریافت سیگنال از ماهواره است تا مکان شما را ردیابی نماید و چنین کاری میزان زیادی از شارژ باتری را می‌طلبد.
 

روشنایی صفحه‌ی خودکار

قابلیت روشنایی صفحه‌ی خودکار می‌تواند کاربردی باشد ولی باز هم همیشه لازم نیست.
چون وقتی گوشی تلفن همراه در حالت Auto Brightness  قرار دارد، صفحه بیش‌ازحد روشن می‌شود و چشم را آزار می‌دهد.
همچنین این نور زیاد مصرف باتری را نیز افزایش می‌دهد و گوشی موبایل را داغ می‌کند.
 

و در پایان

با توجه به اهمیت استفاده بهینه از گوشی های هوشمند و نیاز به باتری با عمر طولانی، استفاده از ترفندهای کاهش مصرف باتری گوشی می تواند به شما کمک کند تا باتری گوشی خود را بهتر مدیریت کنید. 

با استفاده از این ترفندها می توانید مصرف باتری را به حداقل برسانید و در نتیجه، عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید. در نهایت، استفاده بهینه از باتری گوشی می تواند به شما کمک کند تا همیشه به دسترس بودن گوشی خود باشید و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
 

منابع

https://hamechionline.ir
https://mag.hamahangservice.com
https://kookmobile.com
https://www.mobile140.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
play_arrow
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
play_arrow
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
play_arrow
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
play_arrow
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
play_arrow
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
play_arrow
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
play_arrow
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
play_arrow
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
play_arrow
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
play_arrow
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا
play_arrow
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا