کالری پنیر چقدر است؟ + ارزش غذایی

پنیر از خانواده ی لبنیات به حساب می آید ،در سراسر دنیا تعداد بسیار زیادی از انواع پنیر وجود دارد که پنیرهای مورد استفاده در ایران به چند نوع پنیر مانند پنیر لیقوان ، پنیر موتزارلا، پنیر فتا یا دانمارکی ختم شود. بخصوص پنیر شامل مواد مغذی فراوانی است که در شیر وجود دارد، مانند پروتئین، ویتامین، فسفر، مواد معدنی، فیبر و آهن که در ادامه به بررسی کامل تر آنها خواهیم پرداخت.
جمعه، 22 دی 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری پنیر چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی پنیر در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 72 کیلوکالری
کربوهیدرات 6.66 گرم
پروتئین 10.34 گرم
چربی 0.29 گرم
آب 81.01 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند 1.85 گرم
کلسترول 7.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در پنیر در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 2.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.01 میلی گرم
ویتامین K 0.00 میکروگرم
ویتامین C 0.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.02 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.23 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.14 میلی گرم
کولین (B4) 17.90میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.45 میلی گرم
ویتامین B6 0.02 میلی گرم
فولات (B9) 9.00میکروگرم
ویتامین B12 0.46 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در پنیر در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 86.00 میلی گرم
آهن 0.15 میلی گرم
منیزیم 11.00 میلی گرم
فسفر 190.00 میلی گرم
پتاسیم 137.00 میلی گرم
سدیم 330.00 میلی گرم
روی 0.47 میلی گرم
مس 0.03 میلی گرم
منگنز 0.02 میلی گرم
سلنیم 9.40 میکروگرم
 

پنیر برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
داشتن استخوان قوی
در واقع پنیر شامل ویتامین B و مجموعه ویتامین های B است که در ساخت استخوان قوی بسیار خوب است. در واقع، برای کودکان در دوران کودکی بسیار موثر است و همچنین برای افراد مسن، تا استخوان ها را قوی داشته باشند. هم چنین، محصولات لبنی مانند پنیر شامل کلسیم و پروتئین به عنوان بهترین منابع غذایی برای سلامت استخوان است.
 
بهبود سلامت قلب
به نظر می رسد که ترکیب کاملی از کلسیم، پتاسیم و منیزیم برای سلامتی قلب مفید هستند. همچنین، کازیین پروتیین اصلی برای کاهش خطر فشار خون، حفظ گردش خون و همچنین جلوگیری از بیماری های قلبی است. به طور خلاصه، اضافه کردن پنیر در منوی شما از بیماری های قلبی مانند عروق کرونر، اختلالات ریتم قلب، و بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.
 
جلوگیری از سلول های سرطانی
خب، سرطان بدترین قاتل تا به حال است و ما می توانیم با غذایی سالم مثل پنیر از آن جلوگیری کنیم. در واقع پنیر شامل اسید لینولییک و شینگولیپید است که به عنوان نقش های کلیدی برای جلوگیری از سلول های سرطانی عمل می کنند. یک محقق گفت که پنیر دارای ویژگی های بوتیرات برای مبارزه با سرطان با تغذیه سلول های خوب در کولون است. در عین حال، ویتامین B نیز از بدن از سلول ها محافظت می کند.
 
جلوگیری از دیابت
این یک اطلاعات تکان دهنده است، پنیر نیز به عنوان پیش گیری از دیابت مفید است. به همین ترتیب، پنیرهای بوتیرات - متراکم دارای 50 % سطح انسولین پایین تری بودند.ممکن است از دیابت نوع 2 برای حفظ سطح انسولین در حالت عادی و موثر استفاده شود.
 
موثر در  پوکی استخوان
پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان ها قدرت خود را از دست می دهند، حفره دارند و یا حتی شکسته می شوند. این وضعیت معمولاً در افراد مسن اعم از مرد یا زن، اتفاق می افتد. بنابراین پنیر برای ترمیم پوکی استخوان مفید است چون حاوی کلسیم و پروتئین بالایی است.
 
برای ساخت ماهیچه
به همین ترتیب، ساخت ماهیچه آسان نیست. اول، شما باید هر روز صبح ورزش کنید. دوم، شما به غذای سالم نیاز دارید تا به رشد بافت ماهیچه کمک کنید. در واقع، به نظر می رسد که پنیر منبع غذایی مناسبی برای تولید ماهیچه ای است، چون حاوی پروتئین بالایی است. پروتئین از آمینو اسید ساخته شده است و این در واقع منبع تولید ماهیچه است.
 
برای سلامت دندان
داشتن دندان های محکم، تمیز و سفید نیاز همه افراد است، در عین حال برخی غذاهای شیرین می توانند به آرامی دندان های ما را بشکنند. اما پنیر غذایی است که به خاطر کلسیم و فسفرش، برای دندان های شما خوب است. در نتیجه کلسیم و فسفر مواد معدنی هستند که می توانند باکتری و اسید لاکتیک را در دهان بکشند. هم چنین می تواند به حفاظت ازمینا دندان کمک کند.
سلامت دندان با مصرف پنیر
 
حساسیت به لاکتوز
لاکتوز کربوهیدرات اصلی در پنیر است، یا به عنوان شکر شیر نیز شناخته می شود.سپس، عدم تحمل لاکتوز شرطی است که فرد قادر به جذب لاکتوز نیست. به این ترتیب، برخی از مردم نسبت به لاکتوز حساسیت نشان می دهند. اگر آن ها مواد غذایی را با لاکتوز مصرف کنند، باعث اسهال، گاز، درد، گرفتگی عضلات، نفخ شکم یا رها کردن آن ها می شود.
در همین حال، افراد با عدم تحمل لاکتوز هنوز هم می توانند پنیر را در گاز کوچک بخورند. علاوه بر این بهترین پنیر برای خوردن اگر شما یک عدم تحمل لاکتوز هستید، پنیر چدار و پنیر فتا هستند.
 
آلرژی به شیر
برخی افراد وجود دارند که نسبت به شیر حساسیت دارند، این اتفاق برای کودکان و افراد مسن شایع است. برای جایگزینی منابع پروتیینی، آن ها را معمولاً با پروتئین سویا تغییر می دهند. چون پنیر از شیر ساخته می شود، برخی افراد ممکن است به پنیر نیز آلرژی داشته باشند.در نتیجه پنیر شامل خاطرات روزانه و راحتی است که فواید مختلفی برای سلامتی و زیبایی دارد ؛ علاوه بر این، شما می توانید پنیر را به هر شکلی که دوست دارید بخورید، چه به عنوان مسلک شک و یا آب شده در پیتزا.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.