سوغات ایتالیا چیست؟ در سفر به ایتالیا چی بخریم؟

در این مقاله در مورد نوع خریدها و نحوه اسکان و مزایای سفر با تور به ایتالیا صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 3 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
سوغات ایتالیا چیست؟ در سفر به ایتالیا چی بخریم؟
ایتالیا از کشورهای اروپایی منحصر به فردی است که با سفر به آن می‌توانید از انواع معماری‌های دوران باستان، کلیساهای تاریخی و معابد کهن  بازدید کرده و در طبیعت دلچسب آن به گشت‌وگذار بپردازید.

همچنین طعم غذاهای اصیل ایتالیایی از جمله پاستا و پیتزا را از نزدیک امتحان کنید. اما مهمترین بخش سفر شما نیز به خرید سوغات ایتالیا اختصاص دارد تا چمدانی از انواع لوازم، اشیا و… را با خود به یادگار بیاورید.

در این مقاله با معرفی سوغاتی‌های مختلفی که از این کشور می‌توانید همراه خود بیاورید انتخاب را برای شما ساده‌تر می‌کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


سوغات ایتالیا و معرفی بهترین‌های آن

سوغاتی خریدن همواره بخش جذاب هر مسافرتی به شمار می‌آید به خصوص اگر مقصد ما کشور تاریخی و زیبای ایتالیا باشد. انواع لوازم، اشیا و خوردنی‌ها در این کشور وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود بهترین و منحصربه‌فردترین آنها را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه لیستی از سوغات ایتالیا را خدمت شما معرفی و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شیشه مورانو سوغاتی محبوب و جذاب

شیشه مورانو از جمله سوغاتی‌های جذابی است که در تور یک ماهه اروپا و در بازدید از شهر دیدنی ونیز می‌توانید آن را خریداری کنید. شیشه مورانو از محصولات بسیار قدیمی این شهر بوده که اولین نمونه آن در سال ۱۹۸۲ تولید شد.

از این شیشه منحصر به فرد به منظور تولید بسیاری از مجسمه‌ها، جواهرات، ساعت‌ها، ظروف شیشه‌ای و حتی لامپ‌ها استفاده می‌گردد. چنانچه برای سوغاتی شیشه مورانو را انتخاب کردید حتماً در بسته‌بندی آن دقت لازم را داشته باشید. چنانچه شرایط حمل شیشه را ندارید می‌توانید با کارخانه مورانو هماهنگ کرده تا این سوغاتی جذاب ایتالیا را به مبدا شما ارسال نمایند.

فنجان اسپرسو

اسپرسوهای ایتالیا از معروف‌ترین اسپرسوها در اروپا است که در طول سفر حتماً باید طعم بی‌نظیر آن را امتحان کنید. اما سرو اسپرسو در فنجان‌های ایتالیایی ویژه اسپرسو لطف دیگری دارد.

فنجان‌هایی بسیار زیبا با دیواره‌های ضخیم در طرح کلاسیک که می‌توانید آنها را در بسیاری از فروشگاه‌های قهوه در این کشور تهیه کنید. فنجان اسپرسو سوغات ایتالیا بوده که اغلب مسافران آن را خریداری می‌کنند.


قهوه از سوغاتی های بی‌نظیر ایتالیا

چنانچه به خوراکی های خوشمزه و خاص علاقمند هستید می‌توانید از قهوه‌های مختلفی که در ایتالیا وجود دارد به عنوان سوغاتی انتخاب کرده و با خود به مبدا ببرید. اغلب قهوه‌های موجود در ایتالیا خصوصاً قهوه بوداده با روشی خاص و منحصر به فرد تولید شده که باعث می‌شود در هنگام دم آوری، عطر فوق العاده‌ای از آن به مشام برسد.
 

اجناس چرمی ایتالیا

محصولات و اجناس چرمی ایتالیا از شهرت بالایی در دنیا برخوردار هستند. محصولاتی مانند کفش، دستکش، کیف، کمربند چرم و… را می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف در ایتالیا خریداری نمایید. به خصوص زمانی که به فلورانس سفر می‌کنید از صنعت چرم غافل نشده و حتماً از چرم‌های دست ساز، زیبا و جذاب این شهر برای سوغاتی خریداری کنید.

کفش‌های چرمی دست ساز از دیگر محصولات چرمی ایتالیا است که در فلورانس عرضه می‌شوند. بسیاری از اهالی این شهر در حوزه چرم فعالیت می‌کنند که از جالب توجه‌ترین محصولات آنها می‌توان کفش های چرمی دست‌ساز را نام برد.

 
سوغات ایتالیا چیست؟ در سفر به ایتالیا چی بخریم؟
 

ایتالیا دنیایی از عطر

بهترین سوغات ایتالیا عطر و ادکلن است که می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی در ایتالیا آن را خریداری کنید. عطرهایی از برندهای معروف مانندGucci، Laura Biagiotti، Giorgio Armani و… در اغلب این فروشگاه‌ها یافت می‌شوند.

حتی اگر طرفدار عطرهای سنتی و گیاهی نیز باشید ایتالیا همان جایی است که می‌توانید انواع عطرهای گیاهی و خوشبو را از آنجا تهیه کنید. بدون شک عطر بهترین یادگاری از ایتالیا خواهد بود که با خود به کشورتان می‌آورید.
 

توری بورانو، زیبا و خاص

شاید تعجب کنید که چرا توری‌های بورانو را به عنوان سوغات ایتالیا به شما پیشنهاد می‌دهیم. اما با لمس این توری‌ها از نزدیک متوجه ظرافت و لطافت بیش از اندازه آنها خواهید شد.

چنانچه به دنبال سوغاتی‌های هنری و جذاب هستید می‌توانید انواع دستمال، رومیزی و روسری‌های تهیه شده از توری بورانو را خریداری کنید. بورانو از جزایر ایتالیا است که با شهر ونیز در حدود یک ساعت فاصله دارد.
 

سرکه بالزامیک ایتالیا

تور 3 روزه ایتالیا فرصت بسیار مناسبی است تا به خرید سوغاتی‌های معروف و جذاب این کشور بپردازید. یکی از سوغاتی‌های خوردنی بسیار خوشمزه ایتالیایی سرکه بالزامیک سنتی است.

این سرکه همراه با روغن زیتون و نان محلی طعم فوق العاده‌ای دارد که از خوردن آن سیر نخواهید شد. در ایتالیا از این سرکه به عنوان پیش غذا استفاده می‌شود که می‌تواند در تحریک اشتها نیز بسیار موثر باشد.

همچنین از سرکه بالزامیک سنتی برای پخت پیتزا، سالاد و انواع غذاهای محلی ایتالیایی استفاده می‌شود. پس فرصت را از دست ندهید و سبد سوغاتی خود را حتماً از این سرکه دوست داشتنی پر کنید.
 

پاستای ایتالیایی

حتماً می‌دانید که اغلب ایتالیا را با اسپاگتی و پاستاهایش می‌شناسند. بنابراین جای تعجب ندارد اگر در لیست سوغات ایتالیا نام انواع پاستاهای این کشور را مشاهده کنید. از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پاستاهای ایتالیایی می‌توان پاستا لینگوین، پاپاردل، تالیاتل، اسپاگتینی و تورتلینی را نام برد.
 

انواع شیرینی و کوکی‌های ایتالیایی

در ایتالیا می‌توانید انواع شیرینی‌های خوشمزه و در عین حال زیبا را ببینید، بخورید و به عنوان سوغاتی با خود بیاورید. کوکی‌های فوق العاده در طعم‌های زعفرانی، وانیلی، نارگیلی، شکلاتی و… که طعم هر کدام از آنها شما را از خود بی خود می‌کند. بسیاری از این شیرینی‌ها دارای مواد میانی از جمله مربا، آجیل، خامه و کرم هستند که به طعم هر چه خوشمزه‌تر آنها افزوده است.

یکی از شیرینی‌های معروف و اصیل ایتالیایی تحت عنوان ساردینیا نام دارد که داخل آن از عسل، بادام، فندق و گردو پر شده است. شما می‌توانید شیرینی و کوکی‌های ایتالیا را که در بسته بندی‌های جذاب و زیبا عرضه شده‌اند به عنوان سوغاتی از این کشور خریداری کنید.
 

کاغذهای دست ساز ونیزی

در شهر ونیز نوعی کاغذ مرمری دست ساز وجود دارد که طرح و نقش‌های آن شما را یاد سنگ‌های مرمر می‌اندازد. از این کاغذ معمولاً برای تزیین جلد دفتر، آلبوم عکس و… استفاده می‌شود. جالب است بدانید که کاغذ مرمر ونیزی نخستین بار در شرق آسیا ابداع شد و بعد از حدود ۲۰۰ سال به اروپا و ایتالیا رسید.

از این کاغذهای جذاب و زیبا برای ساخت جعبه‌های هدیه، کارت‌های تبریک و دیگر آثار هنری نیز استفاده می‌گردد. از جمله طرح‌های معروف این کاغذ می‌توان به طرح چشم گربه، نقش برجسته، پوست مار و طرح آب اشاره کرد.
 

کوبنده در

کوبه در از دیگر سوغاتی های خاص و جالب ایتالیا محسوب شده که به آن کوبنده در نیز می‌گویند. چنانچه به ونیز سفر کنید می‌توانید در جای جای این شهر انواع کوبه در را که جنسشان اغلب از مس، برنج و فولاد است مشاهده کرده و خریداری کنید. همچنین بسیاری از ساختمان‌های قرون وسطایی ایتالیا دارای کوبه در هستند که در اشکال مختلفی از جمله گوزن، ببر، شیر و… ساخته شده‌اند.

لوازم چوبی ایتالیایی

لوازم چوبی در ایتالیا از نقشی بسیار خاص و زیبا برخوردار هستند که شما را وادار می‌کند حتماً از لوازم چوبی این کشور به عنوان سوغات ایتالیا همراه خود ببرید. از جمله این کالاها می‌توان به انواع قاب عکس، تابلو، مبلمان، اسباب‌بازی و دیگر لوازم تزیینی اشاره کرد.

نجارهای ایتالیایی کلیه این کالاها را با ظرافت و دقت بالایی به صورت دست ساز و کارخانه‌ای می‌سازند. از جمله مشهورترین لوازم چوبی محبوب در ونیز می‌توان به پینوکیو چوبی اشاره کرد که سوغاتی جذابی برای عزیزانتان خواهد بود.
 

اشیا هنری و عتیقه جات

چنانچه عاشق آثار هنری هستید و یا کلکسیونی از اشیا عتیقه دارید بدون شک در بازارهای سنتی ایتالیا می‌توانید چیزهای جالب توجهی را مشاهده و خریداری کنید. در این بازارها انواع اشیا قدیمی کوچک و بزرگ وجود دارد که هر کدام نشانگر تاریخ و تمدن این کشور هستند. بنابراین حتماً سری به بازارهای عتیقه‌جات ایتالیا بزنید حتی اگر قصد خرید آنها را نداشته باشید.

 
سوغات ایتالیا چیست؟ در سفر به ایتالیا چی بخریم؟
 

انواع پنیر ایتالیایی

پنیر مهمترین خوراکی و سوغات ایتالیا است که می‌توانید آن را در طعم‌های متنوع و خوشمزه‌ای خریداری کنید. از پنیرهای ایتالیایی معمولاً برای تهیه انواع پیتزا، پاستا، سالاد و ساندویچ استفاده می‌شود. پنیرهایی خوشمزه و در عین حال سالم که منبع سرشاری از پروتئین و کلسیم هستند. شما می‌توانید پنیرهای ایتالیایی را در طعم‌های مختلف ریکوتا، گرگونزولا، پارمسان، موزارلا و…چشیده و خریداری کنید.
 

روغن زیتون

از دیگر سوغاتی‌های مشهور و پرطرفدار ایتالیایی می‌توان روغن زیتون را نام برد که در سفر به میلان حتماً آن را تهیه کنید. در شهر میلان درختان زیتون بسیاری وجود دارد که امکان تولید زیتون‌های بکر و خوش‌طعم را فراهم کرده است. روغن زیتون میلان نیز درست همانند زیتون‌هایش خوش طعم و سرشار از مواد مغذی است.
 

سخن پایانی

در این مقاله با لیستی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین سوغات ایتالیا آشنا شدید. با خرید و رزرو تور اروپا، تور ایتالیا و تور ونیز می‌توانید سفری جذاب و شگفت انگیز به این کشور زیبا داشته و سوغاتی‌های رنگارنگ آن را خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت تور ونیز ایتالیا می‌توانید به وبسایت آژانس مسافرتی آیشم مراجعه کنید. آیشم از معتبرترین آژانس‌های هواپیمایی در کشور است که انواع تور اروپا از جمله ایتالیا را با بهترین شرایط و مناسب‌ترین قیمت برگزار می‌کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.