چگونه مانیتور دوم را به سیستم اضافه کنیم؟

اضافه کردن مانیتور دوم به سیستم، امکانات بیشتری به کاربران می‌دهد و به راحتی می‌توانید با استفاده از آن، کارهای چندگانه را انجام دهید. در این مقاله، به بررسی روش‌های مختلف اتصال مانیتور دوم به سیستم، تنظیمات نمایشگر ویندوز و نکات قبل از خرید مانیتور جدید می‌پردازیم.
چهارشنبه، 4 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
چگونه مانیتور دوم را به سیستم اضافه کنیم؟
امروزه تمام دستگاه‌‌های کامپیوتر رومیزی و لپتاپ‌ها از قدرت پردازش تصویر کافی برای نمایش دو تصویر جداگانه بهره‌مند هستند و تنها کافیست تا شما مانیتور دوم خود را به آن‌ها متصل کنید. اما باید بررسی کنید تا ببینید که مانیتور جدیدی که تهیه می‌کنید امکان اتصال به کمک پورت تصویر اضافه شما را دارد یا خیر.
 

چگونه دو مایتور را به یک کیس وصل کنیم؟

1- سخت افزار مناسب را فراهم کنید

برای آنکه دو مانیتور به یکدیگر متصل شوند، اول از همه باید مطمئن باشید که کارت گرافیک به هر دوی آنها متصل است. از این رو ابتدا باید کارت گرافیک مورد نظر را برای اتصال دو پورت DVI و VGA هستند و این در مدل های مختلف، تغییر پیدا خواهد کرد.

برای مثال ممکن است یک کارت گرافیک دو پورت DVI و یک VGA داشته باشد. پس از تهیه کارت گرافیک مناسب، اینک باید آنرا بر روی کیس کامپیوتر خود متصل کنید که اگر از نحوه نصب آن آگاهی ندارید، می توانید از افرادی که در این زمینه حرفه ای هستند کمک بگیرید.
 

2- درایورها را به درستی نصب کنید

پس از نصب کارت گرافیک بر روی کیس، دو پورت را به دو کیس متصل کنید و پس از نصب پورت ها به کارت گرافیک و دو مانیتور، سیستم را روشن کنید و اگز پس از روشن شدن سیستم روی هر یک از مانیتورها تصویر به نمایش در آمد، نشان دهنده درست نصب شدن کارت در داخل کیس می باشد.

اینک باید درایور کارت را نصب کنید که در داخل جعبه کارت گرافیکی که خریداری نموده اید، یک سی دی قرار دارد و باید آنرا به روش عادی و متداول نصب کنید که پس از نصب نیز به مرور می توانید از طریق اینترنت متصل به کامپیوتر آنرا آپدیت کنید.
 

3- تنظیمات نصب مانیتور دوم را انجام دهید

اینک مانیتور دوم شما به صورت سخت افزاری برای کامپیوتر شناخته شده است و باید ویندوز هم این اجازه را بدهید که آنرا بشناسد. برای شناسایی مانیتور دوم برای کیس، می بایست وارد بخش " Display" از تنظیمات کامپیوتر شود. عدد یکی که در صفحه نمایش کامپیوتر خود مشاهده می کنید متعلق به مانیتور اصلی و اول می باشد و عدد دو متعلق به مانیتور دوم می باشد.

اینک می بایست بر روی مانیتور دوم که بسیار کوچکتر است، کلیک راست کنید و گزینه " Attached" را انتخاب کنید و اینک باید تیک گزینه " Extend my Windows desktop onto this monitor " را به حالت فعال دربیاورید و سپس از قسمت " Screen Resolution " می توانید هر دو مانیتور را بر روی رزولوشن " Default" قرار دهید.
 

اتصال دو مانیتور به لپ تاپ

در اکثر لپتاپ‌ها یک پورت HDMI برای اتصال مانیتور، پروژکتور، تلویزیون یا هر نوع نمایشگر دیگر وجود دارد. شما تنها کافیست تا مانیتوری را تهیه کنید که امکان اتصال به کمک HDMI را داشته باشد و مانیتور را به کمک کابل به لپتاپ خود متصل کنید.

در لپ تاپ‌ها و اولترابوک‌های جدید، به دلیل باریک‌تر شدن بدنه آن‌ها از پورت تایپ سی استفاده شده‌است و امکان اتصال مانیتور دوم از طریق این پورت نیز وجود دارد؛ اما برای این کار نیاز به یک تبدیل تایپ سی مناسب که پورت تایپ سی شما را تبدیل به یک پورت HDMI، DisplayPort یا هر پورت دیگری که مناسب مانیتور شما باشد نیاز خواهید داشت.
 

اتصال دو مانیتور به کامپیوتر

برای اتصال دو مانیتور به کامپیوتر گزینه‌‌های اتصال بیشتری وجود دارد، اما این اتفاق انتخاب مانیتور دوم را برای شما مقداری سخت‌تر می‌کند.

با توجه به این که کارت گرافیک کامپیوتر به صورت جداگانه تهیه و روی کامپیوتر نصب می‌شود، خروجی‌های تصویر کارت گرافیک شما می‌تواند حالت‌های مختلفی داشته باشد.

ممکن است کارت گرافیک شما دارای چند پورت HDMI یا چند پورت DisplayPort باشد، ممکن است خروجی‌های تصویر شما یک پورت HDMI، یک پورت VGA و یک پورت DVI باشد، ممکن است تنها دسترسی به یک پورت VGA و یک پورت DVI داشته باشید و…

در هر صورت قصد شما تهیه کارت گرافیک جدید نیست و باید با توجه به امکاناتی که دارید مانیتور جدید تهیه کنید. به این نکته نیز توجه کنید که در حال حاضر یک پورت خروجی تصویر شما توسط مانیتور اصلی‌تان در حال استفاده است، پس باید به استفاده از پورت‌های دیگر تمرکز کنید

در نهایت باید وضعیت خروجی‌های تصویر موجود خود را بررسی کنید و مانیتور مناسبی را تهیه کنید که به پورت‌های استفاده نشده کارت گرافیکتان متصل شود.

چگونه مانیتور دوم را به سیستم اضافه کنیم؟
 

هفت نکته‌ی مهم که باید حواستان باشد

چند دغدغه و نکته‌ی مهم در هنگام کار با ستاپ دو مانیتوره را باید مد نظر داشت. این نکات را در هفت پارامتر به طور خلاصه بررسی می‌کنیم.

1-کارت گرافیک

مطمئن شوید که کارت گرافیک شما قدرت لازم را برای اجرای این ستاپ داشته باشد. از همه مهم‌تر این‌که آیا کارت گرافیک کامپیوتر بیشتر از یک پورت باید داشته باشد تا بتوان چند مانیتور را به آن متصل کرد.
 

2- مانیتورها

مطمئن شوید که مانیتورهای شما با HDMI سازگار هستند؛ چراکه تمامی مانیتورهای موجود در بازار با HDMI سازگار نبوده و به همین دلیل باید قبل از خرید نسبت به این موضوع اطمینان حاصل کرد.
 

3- کابل‌ها

برای خرید کابل‌های HDMI به این نکته دقت کنید که یک کابل با کیفیت را خریداری کنید تا حداکثر سرعت بین سیستم کامپیوتر و صفحه نمایش برقرار باشد. با این‌که یک کابل استاندارد می‌تواند روی تقریبا تمامی مانیتورها کار کند، این نکته مهم است که سرعت انتقال اطلاعات بالا باشد.
 

4- رزولوشن

مطمئن شوید که هر دو مانیتور از یک رزولوشن یکسان بهره‌مند هستند. اگر این نکته رعایت نشود، عملکرد سیستم می‌تواند دچار مشکل شود.
 

5- نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate)

نرخ تازه‌سازی مانیتورهای شما هم باید مثل رزولوشن یکسان باشد. شما در هر زمان که بخواهید می‌توانید این مولفه را تنظیم کنید.
 

6- درایورها

مطمئن شوید درایورهای مربوط به کارت گرافیک کاملا به‌روز هستند.
 

7- منبع تغذیه

مطمئن شوید مانیتورهای شما به اندازه‌ی مطلوب از انرژی الکتریسیته استفاده می‌کنند. اگر غیر از این باشد، احتمال خاموش شدن مانیتورها یا در سناریوی بدتر، سوختگی دستگاه وجود دارد.
 

ودر پایان

اضافه کردن مانیتور دوم به سیستم، امکانات بیشتری به کاربران می‌دهد و به راحتی می‌توانید با استفاده از آن، کارهای چندگانه را انجام دهید. در این مقاله، روش‌های مختلف اتصال مانیتور دوم به سیستم، تنظیمات نمایشگر ویندوز و نکات قبل از خرید مانیتور جدید بررسی شد. با رعایت این نکات، می‌توانید به راحتی مانیتور دوم را به سیستم خود اضافه کنید و از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید.
 

منابع

https://namnak.com
https://espeero.com
https://www.digikala.com
https://chatgpt.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.