کالری لاته چقدر است؟ + ارزش غذایی

کافه لاته یا لاته، ترکیب بسیار جذاب و عالی شیر و اسپرسو است، لاته به نوعی توسعه یافته کاپوچینو است، در واقع کاپوچینو و لاته گویی خواهر و برادر بی نظیر دنیای قهوه هستند.
يکشنبه، 22 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری لاته چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی لاته در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 406 کیلوکالری
کربوهیدرات 85.94 گرم
پروتئین 3.10 گرم
چربی 5.56 گرم
آب 1.30 گرم
فیبر 1.20 گرم
قند 69.16 گرم
کلسترول 2.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در لاته در 100 گرم

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.36 میلی گرم
ویتامین K 1.30 میکروگرم
ویتامین C 0.50 میلی گرم
تیامین (B1) 0.11 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.04 میلی گرم
نیاسین (B3) 2.26 میلی گرم
کولین (B4) 68.00میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.07 میلی گرم
ویتامین B6 0.04 میلی گرم
فولات (B9) 5.00میکروگرم
ویتامین B12 0.38 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در لاته در 100 گرم 

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 133.00 میلی گرم
آهن 0.48 میلی گرم
منیزیم 43.00 میلی گرم
فسفر 183.00 میلی گرم
پتاسیم 831.00 میلی گرم
سدیم 180.00 میلی گرم
روی 0.25 میلی گرم
مس 0.11 میلی گرم
منگنز 0.20 میلی گرم
سلنیم 4.20 میکروگرم
 

لاته برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
آنتی اکسیدان
قهوه لاته سرشار از آنتی اکسیدان است. تاثیر این ماده در شناسایی و خنثی سازی رادیکال‌ های آزاد موجود در بدن انسان اثبات شده است. رادیکال‌ های آزاد منجر به بروز بیماری‌های سرطانی و بیماری‌ های پوستی می‌شوند. تاثیر دیگر آنتی اکسیدان‌ها در درمان التهاب‌ های مفصلی است.
 
پیشگیری از آلزایمر
قهوه لاته بر تقویت حافظه کوتاه مدت تاثیر بسیار مطلوبی دارد. مصرف آن حتی از شکل گیری سلول‌های تغذیه کننده آلزایمر جلوگیری می‌کند.
 
پیشگیری از سرطان
پلی فنول یک نوع آنتی اکسیدان موجود در ترکیبات قهوه لاته است. از شکل گیری سلول‌ های سرطانی جلوگیری به عمل می‌آورد. به طور مثال از بروز سرطان رحم در خانم‌ هایی که به طور دائم قهوه لاته مصرف می‌ کنند تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند. تاثیر مطلوب آن در کاهش احتمال بروز انواع سرطان مورد بررسی قرار گرفته است.
 
کمک به هضم غذا
قهوه لاته علاوه بر تحریک مغز، سیستم گوارشی را نیز تحریک می‌ کند. این اعتقاد وجود دارد که ترکیبات کافئینی درون قهوه لاته، سبب تحریک روده‌ ها شده و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. جلوگیری از یبوست از دیگر مزایای آن است. عده‌ای بر این باورند که بهترین زمان خوردن قهوه لاته شب و بعد از خوردن غذاست؛ با هدف هضم بهتر غذا این زمان بندی توصیه می‌شود.
 
کاهش احتمال بروز سیروز کبدی
مصرف روزانه یک فنجان قهوه لاته به علت وجود آنتی اکسیدان، احتمال بروز سیروز کبدی و بیماری‌ های مرتبط با آن را به شدت کاهش می‌دهد. البته نحوه دم کردن قهوه در مقدار آنتی اکسیدان هم تاثیر گذار است.
 
موثر در کاهش استرس
از جمله خواص قهوه لاته آرامش بخشی آن است. این احساس لذت بخش، خواه از طریق بوییدن قهوه لاته، خواه از طریق نوشیدن، برای افراد ایجاد می‌شود. عطر قهوه فشار خون را کاهش می‌دهد. نتیجه کاهش احساس استرس و آرامشی مطبوع است.
 
دوست ورزشکاران
کافئین موجود در قهوه لاته باعث افزایش تپش قلب می‌ شود. خون بیشتری به سمت عضلات پمپاز شده و انرژی لازم برای فعالیت سنگین بدنی نظیر حرکات ورزشی را فراهم می‌کند. باید توجه داشت که نوع بدون شکر این نوشیدنی برای ورزشکاران مناسب‌ تر و رژیمی محسوب می‌شود. این ویژگی یکی دیگر از خواص قهوه لاته برای چاقی و برطرف کردن آن به حساب می‌آید.
 
میگرن
کافئین موجود در این نوشیدنی اثری شبیه به ترکیبات موجود در داروهای آرامش بخش دارد. داروهایی که برای درمان سردردهای شدید و میگرنی تجویز می‌شوند. مصرف همزمان این داروها و قهوه لاته باعث اثربخشی بیشتر می‌شود. حتی می‌تواند خواب راحتی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد. در واقع این مورد یکی از خواص قهوه لاته برای خواب به حساب می‌آید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.