نکات مهم در سفر به قشم

تمامی گردشگرانی که قصد سفر به قشم را دارند، در ابتدا باید نکات کاربردی در مورد سفر خود را بدانند تا بتوانند بر اساس آن تصمیم‌گیری‌های مناسب را انجام دهند
دوشنبه، 6 فروردين 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
نکات مهم در سفر به قشم
قشم جزیره‌ای بزرگ در خلیج فارس است که تاریخچه بسیار طولانی دارد. به همین دلیل از زمان‌های قدیم تا به امروز انواع جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی متنوع را می‌توانید در این منطقه مشاهده کنید.

همین جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بکر جزیره قشم باعث شده است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

در صورتی که شما قصد سفر به قشم را داشته باشید، ابتدا باید در مورد سفر خود نکات مهمی را یاد بگیرید و به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید سفر خوب و خاطره‌انگیزی را برای خود و همراهانتان به ارمغان بیاورید.
 

انتخاب بهترین زمان برای سفر به قشم

جزیره قشم در نزدیک خط استوا قرار دارد؛ به همین دلیل رطوبت در این منطقه فوق العاده بالا است. پس شما برای مسافرت به جزیره قشم باید یک زمان مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید از آب و هوای مناسب آن لذت ببرید.

ابتدای فصل پاییز تا اواسط بهار، بهترین و مناسب‌ترین فصل برای سفر به قشم محسوب می‌شود. معمولاً دمای هوا در این فصل‌ها پایین و‌ شب‌های آن خنک‌تر از سایر روزهای سال است.

تعطیلات نوروز بهترین گزینه برای سفر به جزیره قشم به شمار می‌رود که در این زمینه می‌توانید از این تعطیلات هم برای سفر به جزیره قشم استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که هزینه سفر شما در ایام نوروز نسبت به سایر روزهای سال در این منطقه افزایش پیدا می‌کند.
 

راهنمایی یافتن بهترین جاذبه‌های دیدنی هنگام سفر به قشم

جذاب ‌ترین قسمت سفر به جزیره قشم، پیدا کردن مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی است. در جزیره قشم انواع جاذبه‌های گردشگری متنوع و خاصی وجود دارد که باعث شده است که قشم به سرزمین عجایب هفتگانه مشهور شود.
 

برخی از مناطق جذاب، زیبا و گردشگری در جزیره قشم، عبارت است از:

تنگه چاهکوه
اولین جاذبه دیدنی در قشم تنگه چاهکوه است. این تنگه در قسمت غربی سواحل شمالی جزیره قشم قرار دارد و عمق آن به 100 متر می‌رسد. تنگه چاهکوه در میلیون‌ها سال بر اثر فرسایش تشکیل شده است.

دره ستارگان
این دره در قسمت شرقی جزیره قشم و در اطراف روستای برکه خلف قرار دارد. دره ستارگان هم مانند تنگه چاهکوه در سالیان طولانی بر اثر فرسایش ایجاد شده و یک منطقه شگفت‌انگیز و زیبا را در جزیره قشم به وجود آورده است.

جنگل حرا
جنگل حرا، جنگلی به مساحت ۷۰۰۰ هکتار بوده که در میان آب‌های شور به وجود آمده است. در این جنگل انواع درختان انگور روییده‌اند. جنگل دریایی حرا در قسمت غرب جزیره قشم واقع شده و شما با استفاده از قایق می‌توانید طول این جنگل را طی و لحظات خوبی را بگذرانید.

دره تندیس
این دره در قسمت جنوبی جزیره قشم وجود دارد و از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در جزیره قشم به شمار می‌رود که قدمت آن به میلیون‌ها سال پیش باز می‌گردد. در این دره می‌توانید صخره‌های بزرگ به شکل مجسمه را مشاهده کنید که جذابیت خاصی در منطقه ایجاد کرده‌اند.

غار نمکدان
غار نمکدان یکی از طولانی‌ترین غارهای نمکی در جهان است که در غرب جزیره قشم قرار دارد. طول این ۶۴۰۰ متر بوده و قدمت آن به ۵۷۰ میلیون سال پیش بر می‌گردد.

 
نکات مهم در سفر به قشم
 

هتل‌های مناسب برای اقامت در قشم

یکی از نکات بسیار مهمی که قبل از سفر به قشم باید به آن توجه داشته باشید، یافتن هتل و اقامتگاه‌های مناسب در این جزیره است تا بتوانید پس از مسافرت به این منطقه با خیال راحت به استراحت خود بپردازید.
 

برخی از مناسب‌ترین هتل‌ها برای اقامت در قشم، عبارت است از:


هتل زیگورات
یکی از هتل‌های ۵ ستاره در قشم است که در ۲۵ طبقه و ۲۰۰ اتاق طراحی شده است و باتوجه‌به ارتفاع و بلندایی که دارد، به عنوان یکی از نمادهای شهر قشم شناخته می‌شود. این هتل به حالت مربعی طراحی شده است و شما می‌توانید در طراحی آن انواع معماری و اشکال هندسی را مشاهده کنید. همچنین امکاناتی که برای این هتل در نظر گرفته شده است، بسیار متنوع هستند.


هتل سورینت
این هتل جزو بهترین هتل‌های ۵ ستاره در جزیره قشم محسوب می‌شود که امکانات رفاهی مختلف مانند استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، همایش و غیره دارد. برای طراحی این هتل از سبک خاصی استفاده شده است که موجب شده جذابیت آن چندین برابر شود. طراحی داخلی و خارجی این هتل بر اساس استانداردهای روز جهان صورت گرفته است.

هتل آتامان قشم
هتل آتامان قشم یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین هتل‌ها در قشم است که یک هتل ۴ ستاره محسوب می‌شود و در هفت طبقه و ۵۸ اتاق و سوئیت طراحی شده است. یکی دیگر از مزیت‌های هتل آتامان قشم این است که در طول روز انواع غذاهای متنوع ایرانی را سرو می‌کند.

 
نکات مهم در سفر به قشم


فلای‌تودی | برترین مجموعه رزرو هتل و خرید بلیط قشم
تمامی گردشگرانی که قصد سفر به قشم را دارند، در ابتدا باید نکات کاربردی در مورد سفر خود را بدانند تا بتوانند بر اساس آن تصمیم‌گیری‌های مناسب را انجام دهند. پیش از سفر به قشم، باید مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری این جزیره را شناسایی کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به گردش و گشت و گذار در این منطقه بپردازید.

در قدم بعدی شما باید هتل و اقامتگاه مناسب در جزیره قشم را رزرو کنید تا بتوانید از اقامت خود در این جزیره مطمئن شوید. در این زمینه بهتر است قبل از مسافرت، برای رزرو هتل خود اقدام کنید.

مجموعه فلای تودی در هر زمانی آماده خدمات‌رسانی به مسافرانی است که قصد سفر به قشم را دارند. شما از طریق راهنمایی‌هایی که کارشناسان این مجموعه در اختیارتان قرار می‌دهند، می‌توانید با انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف و خدماتی که ارائه می‌دهند، آشنایی داشته باشید.

مجموعه فلای تودی به شما کمک می‌کند که بهترین اقامتگاه را برای سفر خود انتخاب کنید و لحظات به یادماندنی را در جزیره قشم سپری کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.