سشوار ، بي‌خطر نيست

ديده‌ايد کساني را که بايد سرکارشان يا يک جلسه مهم حاضر شوند و پس از استحمام با عجله زياد مي‌خواهند موهايشان را خشک کنند و حالت‌ دهند اما موهايشان راست مي‌ايستد؟ سشوار کشيدن علاوه بر اينکه از هنرهاي آرايشي و آرايشگري است، براي سلامت مو هم ممکن است مضر يا مفيد باشد، همه چيز به اين بستگي دارد
سه‌شنبه، 11 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سشوار ، بي‌خطر نيست

سشوار ، بي‌خطر نيست
سشوار ، بي‌خطر نيست


 





 
ديده‌ايد کساني را که بايد سرکارشان يا يک جلسه مهم حاضر شوند و پس از استحمام با عجله زياد مي‌خواهند موهايشان را خشک کنند و حالت‌ دهند اما موهايشان راست مي‌ايستد؟ سشوار کشيدن علاوه بر اينکه از هنرهاي آرايشي و آرايشگري است، براي سلامت مو هم ممکن است مضر يا مفيد باشد، همه چيز به اين بستگي دارد که چگونه از اين وسيله استفاده کنيم.
قبل از اينکه دکمه سشوار خودتان را روشن کنيد، بايد موهايتان را با آب خيس کنيد. براي اين کار مي‌توانيد موهايتان را بشوييد و يا با يک آب‌پاش مقداري آب روي موهايتان اسپري کنيد. سپس موهايتان را به اندازه پنج دقيقه درون حوله بپيچيد تا آب اضافي آن به طور کامل گرفته شود.

موهايتان را خشک کنيد
 

براي خشک کردن موهايتان با سشوار از يک برس کمک بگيريد. استفاده از برس براي خشک کردن و حالت دادن به موها وقت کمتري از شما خواهد گرفت و در نهايت موهايتان بهتر مرتب شده و فرم مي‌گيرند. اگر نخواستيد از برس براي خشک کردن موهايتان استفاده کنيد، انتخاب ديگر اين است که فقط با استفاده از دست‌تان موهايتان را بالا و پايين ببريد و جلوي سشوار آنها را خشک کنيد.

کدام برس بهتر است
 

بهترين برس، برسي بزرگ و گرد است. اين برس پس از سشوار کشيدن بهترين حجم و حالت را به موهايتان خواهد بخشيد. برس‌هاي فلزي براي سشوار کشيدن مناسب‌ترين هستند و بهترين شکل را به موهايتان خواهند داد. شما مي‌توانيد از برس‌هاي کم قطرتر براي مرتب کردن و سشوار کشيدن موهاي چتريتان استفاده کنيد.
برس‌هاي پارويي براي پرداخت نهايي موهاي بلند پس از سشوار کشيدن مناسب‌اند. برس‌هاي سشوار در 3 اندازه بزرگ، متوسط و کوتاه در بازار وجود دارند. برس‌هاي چوبي موهايشان ترکيبي از موهاي طبيعي و مصنوعي است بنابراين به گرفتن بهتر موها درون‌شان کمک مي‌کنند.

آداب سشوار کشيدن
 

حتما ديده‌ايد سشوارهايي که در آرايشگاه‌ها استفاده مي‌شوند، سشوارهايي قوي‌تر هستند ولي براي استفاده‌هاي خانگي مي‌توان سشوارهاي کم قدرت‌تري را نيز انتخاب کرد. دقت کنيد سشواري که مي‌خريد حتما داراي درجه‌هاي سرعت پايين و بالا باشد و شما بتوانيد به آساني آن را براي سرعت پايين و بالا تنظيم کنيد. يک سشوار خوب بايد بتواند باد سرد نيز توليد کند. براي اينکه موهايتان را براق کنيد، سشوار را براي باد داغ تنظيم کنيد. اگر سشوار را طوري تنظيم کنيد که باد سرد توليد کند، روغن‌ها و ژل و ساير فرآورده‌هايي که براي فرم دادن موهايتان استفاده کرده‌ايد روي موهايتان ثابت خواهند شد و همچنين از ايجاد الکتريسيته ساکن موهايتان پيشگيري خواهد کرد. هنگام استفاده از سشوار آن را هميشه روي موهايتان حرکت دهيد و متمرکز نگه نداريد.
حرارت متمرکز سشوار روي موهايتان به آن آسيب خواهد زد. تلاش کنيد سرهاي مخصوص پخش کننده حرارت و باد را بر سر دهانه سشوارتان وصل کنيد تا حرارت بر سطح موهايتان پخش شود و به ويژه اگر موهايتان مجعد است، استفاده از اين سرها سبب مي‌شود موهايتان شکل و فرم دلخواه را به دست آورند. گرچه استفاده از سرهاي ويژه زمان سشوار کشيدن را طولاني‌تر خواهد کرد.

سشوار ، بي‌خطر نيست

 

موهايي که برق مي‌زنند
 

وقتي به سالن‌هاي آرايش مي‌رويد، پس از سشوار کشيدن موها برق خاصي پيدا مي‌کنند. رمز آن استفاده مکرر از سشوار روي موها است. اگر مي‌خواهيد پس از سشوار کشيدن موهايتان برق بيفتد، بايد از باد گرم سشوار استفاده کنيد. هر چه شما بيشتر از باد سشوار و برس روي يک بخش از موهايتان بيشتر استفاده کنيد، موهايتان بيشتر برق مي‌افتند ولي در اين صورت امکان صدمه به موهايتان در اثر باد داغ سشوار نيز افزايش مي‌يابد. موهايتان را به دور برس سشوار بپچيد و سپس در حالي که سشوار را روي آن گرفته‌ايد، به آرامي موها را از برس باز کنيد براي اينکه موهايتان کمتر آسيب ببينند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب کنيد. براي اينکه ساقه موهايتان در اثر باد سرد سشوار نسوزد، پس از سشوار کشيدن هر بخش از موهايتان چند ثانيه صبر کنيد تا آن بخش از موهايتان خنک شود سپس دوباره کار خود را تکرار کنيد.
اگر دوست داريد موهايتان حجم پيدا کنند، بايد با سشوار کشيدن ريشه موهايتان را جا به جا کنيد. براي اين کار يک بخش کوچک از موهايتان را انتخاب کنيد، آن بخش را دور برس سشوار بپيچيد و برخلاف جهت ريشه موهايتان بکشيد و هم‌زمان سشوار را هم روي آن بگيريد.

هر روز سشوار نکشيد
 

شايد عادت داريد هر روز موهايتان را سشوار بکشيد ولي اين کار حسابي براي سلامت موهايتان خطرناک است. بنابراين تلاش کنيد هر روز موهايتان را سشوار نکشيد. وقتي موهايتان را از حرارت مستقيم براي چند روز دور نگه مي‌داريد، احتمال سوختن و آسيب ديدن موهايتان را کاهش مي‌دهيد. خشک شدن بيش از حد موهايتان و شکستن ساقه موها نشانه آسيب ديدن موهاي شماست.
شما مي‌توانيد از سشوارهايي استفاده کنيد که بادشان خيلي گرم نيست و يا سشوار را روي درجه‌هاي پايين‌تر تنظيم کنيد و يا فقط از باد ملايم سشوار براي مرتب کردن موهايتان استفاده کنيد حتي مي‌توانيد بعضي از روزها به جاي سشوار از محصولات آرايشي و بهداشتي ديگر به جاي سشوار براي مرتب کردن موهايتان استفاده کنيد.
منبع: http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.