اگر مي خواهيد موهايتان را ببافيد...

از چهره‌تان خسته‌ شده‌ايد؟ مش و رنگ و هاي‌لايت را امتحان کرده‌ايد و همه شما را با موهاي کوتاه کوتاه و يا بلند و فر شده ديده‌اند؟ دنبال يک چهره جديد مي‌گرديد و دوست داريد با يک تيپ ديگر در خانه ظاهر شويد، خوب به شما پيشنهاد مي‌کنم اين بار که به آرايشگاه رفتيد، موهايتان را ببافيد، البته اگر حوصله‌اش را داريد که شب با
سه‌شنبه، 11 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اگر مي خواهيد موهايتان را ببافيد...

اگر مي خواهيد موهايتان را ببافيد...
اگر مي خواهيد موهايتان را ببافيد...


 





 
از چهره‌تان خسته‌ شده‌ايد؟ مش و رنگ و هاي‌لايت را امتحان کرده‌ايد و همه شما را با موهاي کوتاه کوتاه و يا بلند و فر شده ديده‌اند؟ دنبال يک چهره جديد مي‌گرديد و دوست داريد با يک تيپ ديگر در خانه ظاهر شويد، خوب به شما پيشنهاد مي‌کنم اين بار که به آرايشگاه رفتيد، موهايتان را ببافيد، البته اگر حوصله‌اش را داريد که شب با همين موهاي بافته شده بخوابيد و يا با همين موها به حمام برويد. پيش از اين که تصميم آخرتان را بگيريد، کمي بيشتر درباره موهاي بافته شده بخوانيد:
وقتي حرف از موهاي از ته بافته شده مي‌آيد، بي‌اختيار به ياد يک چهره سياه‌پوست و يا دورگه مي‌افتيد، اشتباه نمي‌کنيد چون اين سبک آرايش مو، از مکزيک و آفريقا مي‌آيد، کشورهايي که آب و هواي گرمسيري دارند و شايد دليل اينکه اين آرايش مو بيشتر در فصل تابستان طرف‌دار دارد، همين باشد. با اين حال هنوز هم برخي از خانم‌ها براي مهماني‌هاي زنانه به سراغ بافت مو مي‌روند. بافت موها تنوع بسيار زيادي دارد و موهاي طبيعي شما را به سبک‌هاي گوناگون به هم مي‌بافند، نمي‌توان مدل بافت خاصي را توصيه کرد چون هر بافتي به يک چهره مي‌آيد. شما مي‌توانيد موهاي طبيعي‌تان را ببافيد و يا موهاي مصنوعي بافته شده را لابه‌لاي موهاي طبيعي‌تان اضافه کنيد.

بافت سنتي؛ سالم‌ترين
 

خيلي از خانم‌‌ها، انواع بافتن موها در خانه را از مادر‌ها و مادربزرگ‌هايشان آموخته‌اند، اين بافت‌ها، بافت‌هاي سنتي هستند که اغلب فقط براي مدت کوتاهي روي سر مي‌مانند و به صورت موقتي با کش سر جاي خودشان محکم مي‌شوند. شايد بتوان گفت اين نوع بافت مو، سالم‌ترين روش بافت مو است چون موها محکم بافته نمي‌شوند و همچنين مي‌توانيد هر زمان که خواستيد، بافت‌ موها‌يتان را باز کنيد ولي اگر قصد داريد براي بافت موهايتان به آرايشگاه برويد و به صورت دايمي اين کار را انجام دهيد بايد يکي از انواع بافت مو را انتخاب کنيد.
بافت آفريقاييموهايتان پس از بافت، شکلي شبيه لوله لوله به خود مي‌گيرند و شبيه موي سوخته بافته شده است. اين مدل مو بيشتر در کشورهاي آفريقايي مد است و بافت سنتي مردم اين سرزمين است.

بافت مکزيکي
 

موهاي شما را مي‌بافند و در اطراف سرتان مي‌ريزند. اين مدل بيشتر به کساني مي‌آيد که صورت بزرگي دارند که اطراف صورت‌شان را پر کند.

بافت خطي
 

اين بافت ويژه جلوي سر است و موهاي جلوي سر به صورت خطي محکم و کشيده بافته مي‌شوند و در وسط هر بافت، پوست موي سر نمايان است.

مراقبت از موهاي بافته شده
 

اگر مي‌خواهيد موهايتان را ببافيد، بايد خودتان را براي مراقبت از آنها آماده کنيد و حال و حوصله رسيدگي روزانه به موهايتان را داشته باشيد البته چون جوانان بيش از افراد مسن طرف‌دار بافت مو هستند، به‌طور مسلم حال و حوصله رسيدگي بيشتري را نيز دارند:
• براي شستن موهاي بافته شده، آنها را زير فشار زياد آب دوش و يا شير آب بگيريد. دقت کنيد که موها حالت شل داشته باشند و از پوست سر شما کشيده نشوند.
• از شامپوي معمولي براي موي سرتان استفاده کنيد. شامپوي ويژه‌اي براي موهاي بافته شده وجود ندارد.
• حالا نوبت خشک‌کردن موهايتان است. موهاي بافته شده را نبايد به حال خود رها کنيد تا خشک شوند. اين موها نبايد مرطوب باقي بمانند چون سبب پوسيدگي موها مي‌شود. از سشوار براي خشک‌کردن موها استفاده کنيد.
• ژل و کرم مو را مي‌توانيد براي حالت دادن موهايتان استفاده کنيد.
• هرقدر موهاي خود شما ضخيم‌تر و کلفت‌تر باشد، بيشتر تحمل وزن موهاي بافته شده را خواهند داشت و مدت بيشتري مي‌توانيد موهايتان را به صورت بافته شده بدون اينکه به پياز موهايتان آسيب بيشتري وارد شود، روي سرتان نگه داريد.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.