کدام لباس براي کدام مهماني؟

مهماني شب يا عصر، يک ديدار دوستانه در خانه دوستي قديمي براي صرف يک فنجان چاي يا صرف شام به مناسبت ازدواج يکي از بستگان، شرکت در اين‌گونه مراسم و مهماني‌‌ها اتفاقي است روزمره که برخي مانند ديدارهاي دوستانه و مهماني‌هاي سبک عصر ممکن است در طول ماه چند بار رخ دهند و برخي ديگر مانند مهماني‌هاي شب
چهارشنبه، 12 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کدام لباس براي کدام مهماني؟

کدام لباس براي کدام مهماني؟
کدام لباس براي کدام مهماني؟


 





 
مهماني شب يا عصر، يک ديدار دوستانه در خانه دوستي قديمي براي صرف يک فنجان چاي يا صرف شام به مناسبت ازدواج يکي از بستگان، شرکت در اين‌گونه مراسم و مهماني‌‌ها اتفاقي است روزمره که برخي مانند ديدارهاي دوستانه و مهماني‌هاي سبک عصر ممکن است در طول ماه چند بار رخ دهند و برخي ديگر مانند مهماني‌هاي شب و ديدارهاي رسمي هر چند ماه يک بار يا گاهي سالي يک بار پيش مي‌‌آيند.
در هر صورت چه هر از گاه باشند و چه مکرر، آراسته بودن و داشتن ظاهري متناسب با فضاي مهماني امري ضروري است. از جمله سوالاتي که شايد خانم‌ها بيشتر از آقايان به دنبال جواب مناسب آن هستند اين سوال‌ها است: «چه شکلي از لباس براي اندام من متناسب‌تر است؟» «چه رنگ‌هايي با هم شکيل‌ترند؟» و در نهايت «چي بپوشم؟»
کدام لباس براي کدام مهماني؟
براي رسيدن به يک جواب کامل و در نهايت آراسته‌ترين ظاهر در يک مجلس بهتر است بدانيد، پارچه‌هاي سبک و راحت نخي و کتان در رنگ‌هاي روشن و ملايم مانند آبي، صورتي، سفيد، ليمويي يا خاکستري همراه با جين و کفش‌هاي اسپرت بدون پاشنه يا پاشنه‌هاي کوتاه 3 تا 5 سانتي‌متري، بهترين انتخاب براي حضور در يک مهماني عصر است.
اگر مهماني عصر شما در واقع ديداري دوستانه است مي‌توانيد بلوز با پارچه سبک بدون طرح و هنرهاي دستي با دوختي ساده را با شلواري از کتان يا جين همراه کنيد.
البته هرگز کفش‌هاي ورزشي به پا نکنيد مگر اينکه به قدم‌زدن در پارک يا منطقه‌اي کوهستاني دعوت شده باشيد.
در اين مراسم بهتر است از کمترين ميزان جواهرات مانند يک جفت گوشواره با انگشتر کوچک يا گردنبندي ساده همراه با دستبندي ظريف استفاده کنيد. هرگز سرويس کاملي به خود نياويزيد. آرايش مو و چهره‌تان نيز بايد کم، ساده و ملايم باشد.
اگر به مهماني شب دعوت شده‌ايد بايد به سراغ پارچه‌هاي سنگين و پرکار به رنگ‌هاي تند مانند قرمز، بنفش تيره، طلايي و نقره‌اي يا سياه برويد. پارچه لباس شما بايد براق باشد. انتخاب ساتن يا لمه بسيار مناسب است. اگر پارچه شما براق نيست بايد روي آن کارهاي دستي پرتلالو همانند سنگ‌دوزي انجام شود. بهتر است لباس‌هاي شب برش يا کار زياد داشته باشند.
پارچه‌هاي ساده با رنگ‌هاي ملايم آبي، ليمويي يا سفيد براي لباس شب نوجوانان مناسب است و اگر سن شما بيش‌تر است و علاقه‌مند به اين گروه از رنگ‌ها هستيد، بايد روي لباس‌تان بيشترين ميزان کاردستي وجود داشته باشد.
در مهماني شب، آرايش مو و چهره بايد متناسب با لباس انتخابي شما باشد.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.