بازی همستر و مشکلات تاندون دست

اگر شما هم سخت مشغول به بازی کریپتویی همسترکامبت هستید پس باید منتظر دو عارضه سندروم تونل کارپال و انگشت ماشه‌ای هم باشید. این بازی تاکنون باعث آسیب‌های جدی به انگشتان کابران بازی همستر کامبت شده است.
شنبه، 26 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازی همستر و مشکلات تاندون دست
اخیراً بازی تلگرامی موسوم به نات کوین و همستر کامبت محبوبیت بسیار زیادی بین مردم پیدا کرده است. در این بازی کاربران با انجام فعالیت‌های ساده مانند کلیک بر روی یک سکه در ربات تلگرامی، ارز مجازی کسب می‌کنند.

در همین راستا پیام خانلری؛ متخصص ارگونومی نسبت به پیامدهای انجام این بازی‌های اینترنتی هشدار داد و اظهار کرد:
چند وقتی است که استفاده از بازی‌های کلیکی یا به اصطلاح تپ گیم‌ها رایج شده است. در این بازی‌ها فرد باید روی صفحه نمایش کلیک کند و به اصلاح تپ بزند تا امتیاز کسب کند و سکه بگیرد. این کار به صورت مداوم می‌تواند سلامتی فرد را به خطر بیندازد.

وی افزود: اساساً این فعالیت جزو کارهای تکراری محسوب می‌شود و طبق مطالعات مختلف، کار تکراری یک عامل خطر برای اختلالات اسکلتی عضلانی است و از آنجایی که این فعالیت توسط دست انجام می‌شود بیشترین آسیب به دست‌ها و انگشتان وارد می‌شود؛ البته گردن نیز به علت خم شدن رو به جلو و چشم‌ها نیز به علت خیره شدن طولانی در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

خانلری با بیان این که سندروم تونل کارپال (CTS) و انگشت ماشه‌ای یا "تریگر فینگر" دو آسیبی هستند که ممکن است این عمل در مدت طولانی و مکرر ایجاد کند، ادامه داد: انگشت ماشه‌ای آسیبی است که یک یا چند تاندون دست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و خم کردن انگشت آسیب دیده را دشوار می‌کند. همچنین اگر یک تاندون یا تونلی که تاندون از آن عبور می‌کند (به نام غلاف تاندون) متورم و ملتهب شود، تاندون ممکن است در غلاف تاندون گیر کند که سبب می‌شود حرکت انگشت آسیب دیده دشوار شود.

این ارگونومیست گفت: انگشت ماشه‌ای می‌تواند شست و هر انگشتی را تحت تاثیر قرار دهد.  یک یا چند انگشت ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و مشکل در هر دو دست ایجاد شود. سندرم تونل کارپال نیز عارضه‌ای است که در آن بر اثر التهابات ناشی از حرکات تکراری انگشتان و دست بر عصب مچ دست که از کانال مچ میگذرد، فشار وارد می‌شود. این سندرم باعث گزگز، بی‌حسی و درد در دست و انگشتان می‌شود.

وی با بیان این که علاوه بر این عوارض جسمی، ممکن است این بازی‌ها بر روی سلامت روان افراد نیز تأثیرات منفی داشته باشند، بیان کرد:
توصیه می‌شود افراد از این بازی‌ها کمتر استفاده کنند و هنگام استفاده هم حتما وقفه‌های استراحت داشته باشند و حرکات کششی نیز انجام دهند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.