کالری نودل چقدر است؟ + ارزش غذایی

نودالیت یا نودل فوری، یک غذای محبوب بین المللی که در لیست غذاهای فوری و آماده قرار دارد. این غذای پرطرفدار با طعم‌ها و چاشنی‌های گوناگون، به مذاق هر نوع سلیقه‌ای پاسخ می‌دهد. نودالیت به خاطر رنگارنگ بودن و محبوبیتی که در بین انواع فرهنگ‌ها پیدا کرده، جای خود را در سراسر دنیا باز کرده است. اما آیا واقعا خواص این غذا چیست و چه مضراتی می‌تواند داشته باشد؟ بیایید با هم مضرات و خواص نودالیت را بررسی کنیم.
2 ساعت و 2 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری نودل چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی نودل در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 138 کیلوکالری
کربوهیدرات 59.96 گرم
پروتئین 11 گرم
چربی 18.07 گرم
آب 0 گرم 
فیبر 1.60 گرم
قند 0.76 گرم
کلسترول 29 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در نودل در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.00 میلی گرم
ویتامین K 0.00 میکروگرم
ویتامین C 0.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.03 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.02 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.22 میلی گرم
کولین (B4) 0.00میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.05 میلی گرم
ویتامین B6 0.02 میلی گرم
فولات (B9) 3.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در نودل در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 29 میلی گرم
آهن 0.51 میلی گرم
منیزیم 0 میلی گرم
فسفر 0 میلی گرم
پتاسیم 0 میلی گرم
سدیم 2014.00 میلی گرم
روی 0 میلی گرم
مس 0 میلی گرم
منگنز 0.50 میلی گرم
سلنیم 15.10 میکروگرم
 

نودل برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
مفید در رفع کم‌ خونی
این غذای سریع و آسان، یک منبع خوبی از آهن است. آهن، یکی از مواد مورد نیاز برای تولید گلبول‌های قرمز در بدن می‌باشد. با مصرف نودل و در نتیجه دریافت آهن بیشتر، از کم‌خونی پیشگیری خواهید کرد.
 
مفید برای سلامت سیستم گوارشی
نودل مقدار قابل توجهی از فیبر در خود دارد. فیبر به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کند و مشکلاتی مانند یبوست را برطرف می‌سازد. این غذا می‌تواند به رفع بیماری‌ های گوارشی دیگری مانند سنگینی معده کمک کند و حتی از بروز برخی مشکلات معده مانند سوزش معده (یا سوزش سر دل) و ضعف‌ های شکمی پیشگیری کند.
 
افزایش متابولیسم
اگر شما از افرادی هستید که قصد دارند با خوردن غذاهای مختلف متابولیسم بدن خود را بالا ببرند، نودل می‌تواند یکی از انتخاب‌ های شما باشد. این غذای سریع و فوری باعث افزایش توانایی بدن در تبدیل غذا به انرژی می‌شود و در نتیجه می‌تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند.
 

عوارض و مضرات نودل

 
دارای ترکیبی از کلسترول و کربوهیدرات
نودل به دلیل حاوی بودن سطح بالایی از کلسترول – یعنی چربی‌های اشباع شده – در برخی افراد می‌ تواند منجر به بروز بیماری‌ های گوناگون شود. در این میان، میزان پروتئین موجود در این غذا کم بوده و در عوض، مقادیر بسیار بالایی از کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را داراست. این ترکیب غذایی بطور خودکار منجر به افزایش وزن می‌شود.
 
فقدان ویتامین‌های ضروری
نودل‌ های فوری، ویتامین‌ های مفیدی همچون ویتامین A و C را که برای کاهش وزن ضروری هستند، ندارند. در نتیجه، مصرف زیاد نودل می‌تواند تعادل رژیم غذایی شما را مختل کند. نودل حاوی یک افزودنی غذایی به نام MSG یا منوسدیم گلوتامات است. این ماده نه تنها باعث افزایش وزن می‌شود، بلکه ممکن است سردردهای شدید را نیز در برخی افراد بروز دهد و بر عملکرد مغز تأثیر منفی گذارد. نودل‌های فوری در میان غذاها، از بالاترین میزان MSG برخوردار هستند.
 
عصاره ذرت، عنصری مضر در نودل
نودل فوری حاوی مقادیر زیادی عصاره ذرت است که می‌تواند بدن را به چالش بکشد. این عصاره حاوی مقادیر زیادی فروکتوز است و می‌تواند یک هورمون را فعال کند که تشویق‌کننده ذخیره چربی است. بنابراین، مصرف زیاد نودل یکی از عوامل مهم افزایش وزن است.
 
دارای  سدیم بسیار زیاد
یک وعده از نودل فوری، ۸۶۱ میلی‌گرم سدیم در بر دارد. شواهد نشان می‌دهد که مصرف زیاد سدیم برای افراد حساس به نمک ممکن است مضر باشد. این افراد بیشتر تحت تأثیر سدیم هستند و مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث افزایش فشارخون شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.