قد و وزن مناسب یرای پسر 14 ساله

همه آدم ها با توجه به ژنتیک و نوع تغذیه دارای فرم و سایز بدنی متفاوتی می باشند. باتوجه به این مورد که لاغری بیش از اندازه و یا چاقی در یک سن به خصوص، می تواند نشان دهنده ابتلا به یک بیماری یا سبک شیوه زندگی نادرست باشد باید نسبت به وزن و قد نرمال اطلاعاتی داشته باشیم. همه ی والدین دوست دارند بدانند که قد و وزن مناسب برای فرزندشان در سنین مختلف به چه صورت است. در مطلب زیر درباره قد و وزن پسر 14 ساله و چگونگی افزایش قد در این سن صحبت کرده ایم.
2 ساعت و 23 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
قد و وزن مناسب یرای پسر 14 ساله

قد و وزن مناسب برای پسر در سن 14 سالگی

میانگین قد یک پسر 14 ساله
طبق تحقیقات به دست آمده از پیکر سنجی که میان 230 پسر چهارده ساله انجام گرفت، مشخص گردید میانگین قد یک پسر 14 ساله تقریبا 148.5 سانتیمتر می باشد که به نزدیکترین واحد گرد شده است. بعضی از پسران چهارده ساله به دلیل ژنتیکی که دارند، قدشان بلندتر از هم سن و سال های خود می باشد. ولی به یاد داشته باشید که خواب خوب، ورزش روزانه و تغذیه ی مغذی میتواند در رشد نوجوانان اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.
 
میانگین وزن یک پسر ۷ ساله
طبق تحقیقات به دست آمده که در آن وزن بدن 230 پسر چهارده ساله مورد بررسی قرار گرفته، میانگین وزن یک پسر چهارده ساله تقریبا 41 کیلوگرم می باشد. همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ژنتیک هر نوجوان هم روی قد او تأثیر میگذارد و هم روی وزن وی پس اگر نوجوان در این سن تحت این اندازه قرار نگرفت، جای هیچ نگرانی ای نمی باشد. شما میتوانید با یک تغذیه درست و ورزش صحیح نوجوان را به قد و وزن مد نظر در این برسانید.
 

راه های افزایش قد در ۱۴ سالگی چیست؟

راه و روش های بسیار زیادی برای بلند شدن قد وجود دارد. اما برای فردی که چهارده سال دارد چند روش مناسب و بی عوارض در دسترس است که شامل تغذیه، ورزش و خواب می شود. شما وقتی در این سن هستید هنوز رشد طبیعی قد تان ادامه دارد یعنی صفحات رشد شما در ۹۹ درصد مواقع هنوز باز است. وقتی که صفحات رشد باز است شما با یک تغذیه خوب می توانید سطح هورمون رشد را بالا ببرید. با بالا رفتن سطح هورمون رشد قد شما نیز بیشتر رشد میکند بنابراین ما باید کار هایی را انجام دهیم که از پتانسیل سن رشد استفاده کنیم. خب حالا که فهمیدیم رشد طبیعی قد ادامه دارد چه کار کنیم ؟ بسیار ساده است تغذیه ای که خواهیم گفت را رعایت کنید. کنار همین تغذیه خوب ورزشی که می گوییم را انجام دهید و بعد از ورزش استراحت کنید تا بدن شما ریکاوری شود. در کل اگر همین کار ها را انجام دهید ۱۰۰ درصد تضمینی قد میکشید.
 

تغذیه رشد قد در سن چهارده سالگی چطور باشد ؟

تغذیه مهم ترین رکن در بلند شدن قد ما است اگر همه فاکتور ها را در نظر بگیریم اما خوب غذا نخوریم رشد نمی کنیم. تغذیه برای افرادی که ۱۳ تا ۱۵ سال سن دارند و همچنان در سن رشد هستند ۱۰ برابر مهم تر است. اما چه تغذیه ای خوب است ؟ آیا فقط ۳ وعده غذا خوردن کافی است ؟ خیر  شما برای اینکه رشد کنید و قد بکشید باید حداقل ۶ وعده بخورید , ۶ وعده با حجم های کوچک میل کنید. برای مثال شما ۳ وعده اصلی دارید که شامل صبحانه , ناهار و شام است بین این وعده ها اصلی ما ۳ میان وعده داریم که در کل شامل ۶ وعده می شود. در هر وعده ما باید انوع مختلفی از پروتئین های گیاهی و حیوانی را داشته باشیم. بعد و قبل از وعده های اصلی باید از ویتامین های مورد نیاز هم استفاده کنید تا غذا بهتر جذب شود و در آخر کنار این وعده های مفید سرخ کردنی، شیرینی، فست فود مصرف نکنید و قند و نمک را محدود کنید.
 

بهترین ورزش برای بلند شدن قد در ۱۴ سالگی چیست ؟

بهترین تمرین و ورزش برای بلند شدن شما در سنین چهارده سالگی تمرین های اصلاحی است. به احتمال زیاد نمی دانید تمرین های اصلاحی چیست این تمرین ها نوسانات بدن را رفع میکند.
با رفع شدن این نوسان ها مثل گودی کمر قد شما بلند تر می شود. رشد شما با این تمرین ها از ۷ تا ۱۵ سانتی متر متغیر است. در کنار این تمرین ها شما باید بدانید چه ورزش هایی را انجام ندهید که مانع بلند شدن قد شما نشود. مثل وزنه برداری که موجب بسته شدن صفحات رشد قد شما می شود. بنابراین بهترین ورزش برای قد کشیدن نوجوانان ۱۴ ساله تمرین های اصلاحی است.
 

خطر قد کوتاه ماندن در سنین نوجوانی را بشناسید  

یک خطری که برای نوجوانان و کودکان وجود دارد مشکلات هورمونی است که قد شما را کوتاه نگه میدارد. خیلی از افراد هستند که ژنتیک خوبی دارند , پدر و مادر هایی که دارند که همه قد بلند هستند. اما خودشان قد خیلی کوتاهی دارند ! این افراد به احتمال زیاد دچار همین خطر عدم ترشح هورمون رشد هستند که بیان کردیم. شما اگر تغذیه خوبی نداشته باشید و یا بیماری خاصی داشته باشید ترشح هورمون ها درست انجام نمیشود. در نتیجه شما نمی توانید خوب قد بکشید ! اگر شما هم پدر مادر بلند قدی دارید ولی خود قد خوبی ندارید شاید همین مشکل را دارید. پیشنهاد می دهیم هر ۶ ماه به پزشک مراجعه کنید و وضعیت خود را بررسی کنید و اگر مشکلی در هورمون ها بود آن را درمان کنید.
 

راه تضمینی رشد قد برای ۱۴ ساله ها 

همه شما اول میخواهید بدانید یک روش واقعا کار میکند و از این موضوع مطمئن شوید و بعد شروع کنید. در این قسمت به شما یک راه را می گویم که با انجام آن ۱۰۰ درصد تضمین شده نتیجه میگیرید. این روش انجام دادن همه روش ها است یعنی ۸ ساعت شب بخوابید + ۶ وعده کامل بخورید + ویتامین ها را مصرف کنید. در کنار موارد بالا ورزش های اصلاحی را که معرفی کردیم را نیز انجام دهید. با در نظر گرفتن همه موارد بالا شما به راحتی می توانید خوب رشد کنید و قد بکشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.