روش و آداب ختم دعای نادعلی + متن و صوت

یکی از دعاهایی که خواص و فضایل بسیاری برای آن به جهت ازدواج، برآورده شدن حاجات و تسخیر قلوب بیان شده است دعای نادعلی می باشد که به دو قسمت نادعلی صغیر و نادعلی کبیر تقسیم شده است در این مطلب به شرح و طریقه ختم این دعا می پردازیم.
2 ساعت و 34 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: لیلا معصومی
موارد بیشتر برای شما
روش و آداب ختم دعای نادعلی + متن و صوت

دعای نادعلی

در روایات آمده است در روز جنگ احد از عالم غیب دعایی به گوش پیامبر (صلی الله علیه و آله) رسیده است که در وصف مولای اول شیعیان امام علی (علیه السلام) می باشد.این دعا با عبارت نادِ عَلِیاً مَظهَرَ العَجائِب آغاز می‌شود.در روایات دو نوع دعای نادعلی ذکر شده است یکی دعای نادعلی صغیر که در کتاب زاد العماد آمده است و یکی دعای نادعلی کبیر که علامه مجلسی در کتاب بحار الانوار به آن اشاره کرده است.
 
بهترین زمان برای خواندن دعای نادعلی
دعای ناد علی را شب بخوانیم حاجت روا می شویم یا روز بخوانیم؟ این سوالی است که شاید ذهن خوانندگان این دعا را درگیر کرده باشد با بررسی منابع معتبر در دل یکی از احادیث معتبر درمورد این دعا اشاره ای به پاسخ این سوال شده است که آن روایت بدین شرح است: آیت الله کشمیری می فرمودند هر زمان هر مشکلی در نجف برایم پیش می آمد، می رفتم صحن حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) و چند بار آن را می خواندم مشکلم حل می شد.با کمی دقت در این روایت می توان متوجه شد زمان خاصی برای قرائت این دعا بیان نشده است و هر زمان که به مشکلی برخورد کردیم در هر ساعتی می توان این دعا را خواند انشالله که حاجت روا شویم.
 
طریقه ختم دعای نادعلی
علامه مجلسی در کتاب زاد المعاد، خواص عجیبی برای این دعا ذکر کرده اند از جمله برآورده شدن حاجات، ایجاد محبت و تسخیر افراد و بازگشت معشوق و رفع گرفتاری‌ ها.همچنین بیش از 700 روایت درباره دعای نادعلی و خواص آن ذکر شده است در ادامه به نحوه ختم این دعای مجرب می پردازیم.
1.آورده شده است کسی که می خواهد صاحب اولاد شود اگر دعای نادعلی را به این نیت بخواند، صاحب فرزند خواهد شد.
2.کسی که به دنبال عزت و آبرو در بین دوستتان و آشنایان است باید این دعا را روزی ده مرتبه بخواند.
3.اگر مسئله بزرگی برای کسی پیش آمد اگر دعای ناد علی را به همان نیت هفت بار بخواند خداوند ضررها و زیان ها را از او دور می‌کند و حاجت او را برآورده می کند و شخص را از فضائل دعا بهره مند می کند.
4.اگر به دنبال کسب ثروت و مال دنیا باشید با خواندن نه مرتبه ناد علی بعد از نماز صبح به امید خداوند از مال دنیا بی نیاز می شود.
5.کسی که مقروض است و به دنبال ادای دین خود است جهت ادای دین و قرض خود پانزده روز، روزی بیست و دو مرتبه این دعا را بخواند به امید خداوند قرض و دین او ادا می شود.
6.زنان باردار برای اینکه زایمان آسانی داشته باشند می توانند دعای نادعلی را پنج مرتبه بر آب بخوانند و آن آب را بخورند تا زایمان راحتی داشته باشند.
7.اگر مورد تهمت کسی واقع شدید برای رفع تهمت باید دعای نادعلی را صبح و شب چهل مرتبه بخوانید.
8.برای پیروزی بر دشمنان باید هر روز هفده مرتبه دعای نادعلی خوانده شود.
9.اگر مورد خشم کسی واقع شدید دعای نادعلی را هفتاد و یک مرتبه در برابر خشم کننده بخوانید و سه بار هم آهسته بخوانید و آرام بر خود بدمید تا به امید خداوند بلکه رفع شود.
10.فردی که سحر و جادو شده است می تواند این دعا را بر آب چاه بخواند با آن آب غسل کند و مقداری هم از آن بخورد تا تمام سحر و جادو های او باطل شود.
 
خم نادعلی برای ازدواج
چند روش برای خواندن دعا به جهت داشتن ازدواجی موفق بیا شده است که به برخی از آنها می پردازیم:
1.اولین شیوه قرائ دعای نادعلی به جهت ازدواج از این قرار است که این دعا را روز های پنجشنبه و بعد از نماز عشا در حالی که رو به قبله نشسته اید بخوانید. سپس صبح روز جمعه هزار مرتبه ذکر اسْتَغفرالله و یکصد مرتبه الحَمْدُللهِ رَبِّ العٰالَمین را بخوانید و چهارده مرتبه صلوات بفرستید.
2.روش دیگر بدین شرح است که چهل روز، روزهای زوج دو مرتبه و روزهای فرد یک مرتبه دعای نادعلی را به نیت ازدواج بخوانید. جمعه ها هم آن را سه مرتبه بخوانید. خواندن این دعا قبل و بعد از نماز بسیار مجرب است. در این مدت اخلاق نیک داشته باشید تا دعایتان مورد اجابت قرار گیرد.
3.یکی دیگر از روش های پر کاربرد و بسیار ساده ختم نادعلی برای ازدواج از این قرار است که دعا را یک بار بعد از نماز صبح و یک بار بعد از نماز عشا بخوانید.
4.روش دیگر بدین شرح است که این دعا را در ابتدای ماه قمری شروع و تا پایان ماه از روزی یک مرتبه بخوانید و تا روزی پانزده مرتبه ادامه دهید. بهتر است دعا را با وضو و وقت اذان بخوانید. قبل و بعد از دعا صد مرتبه صلوات بفرستید. بعد از خواندن دعا نیز دو رکعت نماز حاجت به جا آورید.
 
ختم دعای نادعلی برای جلب محبت
1.اگر می خواهید محبت کسی را به خود جلب کنید باید سه شب جمعه یعنی از اولین شب جمعه ماه قمری و دومین جمعه ماه قمری و سومین شب جمعه ماه قمری، هر شب چهارده بار این دعا را به اسم شخص مورد نظر بخوانی و بعد از آن صد بار صلوات بفرستید. اگر خدا بخواهد شخص به تسخیر شما در می‌آید و هر چه بگویید از سخن شما خارج نشود. باید حداقل روزی صد و ده مرتبه بخوانید: نادِ علیاً مَظهَرَ العَجائِبِ تَجِدهُ عَوناً لَکَ فِی النَّوائِبِ کُلُّ هَمٍّ وَ غَمٍّ سَیَنجَلی بِوِلایَتِکَ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ.
2.اگر می خواهید کسی که در زندگی برایتان بسیار مهم است شما را را دوست بدارد، نادعلی را سه مرتبه به نیت آن فرد بخوانید و بر خودتان بدمید بعد نزد آن شخص بروید، انشالله او دوستدار شما می‌شود.
 
متن و ترجمه دعای نادعلی صغیر
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
نَادِ عَلِیًّا مَظْهَرَالْعَجائِبِ تَجِدْهُ عَوْنًا لَکَ فِی النَّوائِبِ کُلَّ هَمٍّ وَ غَمٍّ سَیَنْجَلِی بِعَظَمَتِکَ یا اَللهُ بِنُبُوَّتِکَ یا مُحَمَّدُ بِوِلایَتِکَ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ.
به نام خداوند بخشنده مهربان
بخوان علی (علیه السلام) را که مظهر عجائب است می یابی او را یاور در مشکلات، تمام هم و غم هایم امید دارم که بزودی برطرف شود قسم به بزرگیت ای خدا قسم به نبوتت ای محمد (صلی الله علیه و آله) و قسم به ولایتت ای علی و ای علی و ای علی
 
متن و ترجمه دعای نادعلی کبیر
بِسمِ الله الرحمن الرحیم
نادِ عَلیاً مَظهَرَالعَجائِب تَجِدهُ عَوَناً لَکَ فِی النَوّائِب لی اِلیَ اللهِ
حاجَتی وَعَلَیهِ مُعَوَّلی کُلَّما اَمَرتَهُ وَ رَمَیتَ مُنقَضی فی ظِللّ اللهِ وَ یُضِلل اللهُ لی اَدعُوکَ کُلَّ هَمٍ وَغَمًّ
سَیَنجَلی بِعَظَمَتِکَ یا اللهُ بِنُبُوَّتِکَ یا مُحَمَّدَ بِوَلایَتِکَ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ اَدرِکنی بِحقِّ لُطفِکَ الخَفیَّ اللهِ اَکبَرُ
اَنا مِن شَرِّ اَعدائکَ بَریءٌ اللهُ صَمَدی مِن عِندِکَ مَدَی وَعَلَیکَ مُعتَمِدی بِحقِّ إِیاکَ نَعبُدُ وَ إِیاکَ نَستَعینُ
یا اَبا لغَیثِ اَغِثنی یا اَبَا الَحَسَنَین اَدرِکنی یا سَیفَ اللهُ اَدرِکنی یابابَ اللهِ اَدرِکنی یا حُجَّهَ اللهِ اَدرِکنی یا وَلِیَّ اللهِ
 اَدرِکنی بِحَقَّ لُطفِکَ الخَفیَّ یا قَهّارُ تَقَهَّرتَ بِا لقَهرِ وَ القَهر ُفی قَهرِ قَهرکَ یا قَهارُ یا قاهِرَ العَدُوّ یا واِلیَ الوَلِیَّ یا مَظهَرَ العَجائِبِ
یا مُرتَضی عَلِیُّ رَمَیتَ مِن بَغی عَلَیَّ بِسَهمِ اللهِ وَ سَیفِ اللهِ القاتِلِ اُفَوَّضُ اَمری اِلیَ اللهِ اِنَّ اللهُ بَصَیرٌ بِالعَبادِ وَ اِلحُکُم اِلهٌ واحِدٌ
لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحمنُ الرَّحیمُ یا غیاثَ المُستَغییَنِ یا دَلیلَ المُتَحیِّرِینَ یا اَمانَ الخائِفینَ یا مُعینَ المُتَوَکِلینَ یا رَاحِمَ المَساکینَ یا اِلهَ العالَمَینَ
بِرَحمَتِکَ وَ صَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ الِهِ اَجمَعین وَ الحَمدُ اللهِ رَبِّ العالَمینَ.
به نام خداوند بخشنده مهربان
بخوان علی را که مظهر عجائب است، تا یاری کننده تو باشد در سختی ها این بنده پیوسته به خدا نیازمند است. و من در همه امورم به او تکیه کرده ام و امور گذشته و آینده ام را به او وا می گذارم برای رفع هر ناراحتی تو را می خوانم . تا مشکل حل و مسائل روشن گردد. قسم به بزرگیت ای خدا و به پیامبریت ای محمد و به ولایت تو ای علی ای علی ای علی مرا در یاب بحق لطف پنهانت.
خدا بزرگ است و من از شر دشمنانت بیزاری می جویم. خدای من بی نیاز از سوی تو یاری می شوم و بر تو اعتماد دارم به حق ایاک نعبد و ایاک نستعین. ای پدر فریاد رسان به فریادم برس، ای پدر حسنین مرا در یاب، ای شمشیر خدا ای دروازه ی خدا مرا دریاب، ای حجت خدا، ای ولی خدا مرا دریاب. به حق لطف پنهانت ای قهار و غلبه کننده به قهر، و قهر حقیقی در قهر و غضب توست، ای قهار ای غلبه کننده بر دشمن ای یاری کننده دوست ای مظهر صفات عجیبه، ای علی یقین دارم هرکه بخواهد ظلم نماید تو به شمشیر کشنده او را از پای در می آوری، من تمام امورم را به خدا واگذارمی کنم.
قطعاً او بینا بر بندگان است و خدای شما خدای واحد است و غیر از او خدایی نیست و بخشنده و مهربان است. مرا دریاب ای فریادرس فریاد خواهان ای راهنمای سر گردانان ای پناه ترسندگان ای یاری دهنده پناه آورندگان ای رحم کننده بر بیچارگان ای خدا به رحمتت مرا دریاب و درود فرست بر محمد و آل او و ستایش برای جهانیان است و بس.

منبع: سایت راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.