ایندیانا کرافت در میان دزدان

سرانجام شماره دوم بازی uncharted نیز منتشر شد. بازی که از نظر ابعاد بزرگ تر و عظیم تر از شماره اول است. Among Thieves مهر تاییدی است بر این باور که استودیوی Naughty dog هیچ گاه عنوانی بد یا ضعیف را برای کنسول های سونی تولید نخواهد کرد. اگر P53 دارید، حتما آن را تجربه کنید.
يکشنبه، 16 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایندیانا کرافت در میان دزدان

ایندیانا کرافت در میان دزدان
ایندیانا کرافت در میان دزدان


 






 

هیچ وقت برای یک انحصاری خوب دیر نیست
 

سرانجام شماره دوم بازی uncharted نیز منتشر شد. بازی که از نظر ابعاد بزرگ تر و عظیم تر از شماره اول است. Among Thieves مهر تاییدی است بر این باور که استودیوی Naughty dog هیچ گاه عنوانی بد یا ضعیف را برای کنسول های سونی تولید نخواهد کرد. اگر P53 دارید، حتما آن را تجربه کنید.

داستان گیرا
 

ناتان چشم باز می کند ومی بندد که فقط چند ثانیه با مرگ و نیستی فاصله دارد. او به صندلی یک قطار واژگون از دره، میخکوب شده است. زخمی است و واگن او فقط چند دقیقه ای تاب تحمل دارد و به زودی سقوط خواهد کرد. ناتان در حالی که به سختی به تقلا افتاده است، به تدریج چیزهایی به یاد می آورد. در ظاهر اوبه اصرار دوستان خود و درجست وجوی یک لوح قدیمی و کشف یک راز کهن، راهی سفری طولانی به شرقی ترین نقطه آسیا شده است. ناتان که زرنگ تر و باهوش تر از آن است که به این راحتی ها اسیر چنگال مرگ شود، به آرامی به خودش می آید و به زحمتی است، جان خود را از نابودی نجات می دهد. دو سال از ماجرای شماره اول گذشته است. پیدا کردن یک نقشه داخل یک چراغ قدیمی، ناتان و دوستانش را به فکر کنکاشی در گذشته و رمزگشایی از یکی ازحوادث زندگی مارکوپولو درهشتصد سال پیش می اندازد. از این روناتان راهی زادگاه کوبلای خان می شود تا با یافتن مقبره افراد مارکوپولو که در زمان های دور درجریان یکی از سفرهای وی کشته شده اند، به نانوشته هایی از سفرهای او پی ببرد. داستان بازی روندی تقریبا خطی با ضرب آهنگ سریع دارد ونیم قصه های کوچکی که سازندگان دردل آن جا داده اند. درمجموع ماجرایی جذاب ونو را پدید آورده است. مانند بیشتر قصه های ماجرایی، روایت گری Among Thieves نیزمدیون شخصیت پردازی خوب و به نسبت دقیق آن است. گر چه درطول مدت بازی تعداد شخصیت های خوب و بد، روی هم از چهار نفر تجاوز نمی کنند. اما همین افراد نیز تمام و کمال پردازش شده اند. نویسندگان داستان به سختی توانسته اند خود را از کلیشه داستان های بازی های ماجرایی مانند Tomb Raider یا Indiana Jones فاصله دهند، اما فارغ از ژانر و روش، داستانی عامه پسند و سرگرم کننده را ساخته و پرداخته کرده اند. ماجرا واتفاق فاکتورهایی هستند که در Among Thieves به فراوانی یافت می شوند و برگ برنده سازندگان، حفظ سرعت، تنوع، توالی و حفظ تقدم در این ماجراهاست. Among Thieves مخاطب را سرگرم می کند و آن را تا انتها بی هیچ بهانه وخستگی با خود همراه می کند.

روند بازی، روان
 

زمان اصلی بازی به سه قسمت عمده تقسیم می شود.در Among Thieves نیز مانند شماره اول ناتان به مبارزه عبور از موانع و حل معماهای ریز ودرشت مشغول است. سبک بازی ترکیبی است از پلتفرمرواکشن سوم شخص که هر از گاهی با چند معمای ساده، اما لازم وجذاب همراه می شود. اکشن بازی بسیار روان و خوش دست از کار در آمده است. عمده مبارزات ناتان از نوع تیراندازی است. امکان پناه گرفتن پشت موانع و کنار دیوارها نیز قسمتی از روند مبارزات و تیراندازی ها است. ناتان همچنین می تواند در زمان حرکت نیز به هدف گیری بپردازد. او که عادت دارد سبک سفر کند، معمولاً یک اسلحه سنگین یا دواسلحه سبک و چند نارنجک همراه خود دارد. در کنار تیراندازی، ناتان استعداد خوب و مشت های قدرتمندی در درگیری های نزدیک و تن به تن دارد. در بسیاری از مواقع که روند بازی از اکشن های پرسر و صدا به مخفی کاری و زیرپوستی پیش رفتن تغییر می کند، ناتان به تکنیک های مشت زنی و بگیر و ببند رو می آورد که خوشبختانه این قسمت از مبارزات نیز بسیار خوش دست و دلچسب کار شده اند. سخت است محیطی در Among Thieves پیدا کنید که برای عبور ازآن به مهارت های آکروباتیک و سنگ نوردی نیاز نداشته باشید. پیش رفتن درمراحل، نیازمند آویزان شدن از لبه ها، پریدن از بلندی ها و بالا رفتن از عمارت ها است. مانند بیشتر بازی های این سبک شما مجبور هستید با بررسی اجمالی نقشه و موانع، مسیر و حرکات درست برای گذر از آن ها را انتخاب کنید. متاسفانه این روند درAmong Thieves اندکی خطی است و تکنیک های عبوراز موانع، بسیار محدود هستند. با وجود این، سازندگان خلاقیت خود را در جای دیگری خرج کرده اند. در بسیاری ازمراحل معمولا چندین و چند مسیر برای عبور وجود دارد که انتخاب بین آن ها به عهده شما است. این قدرت انتخاب وتنوع باعث شده تا این قسمت های بازی هیچ گاه کند وملال آور نشوند. از سویی فاکتور مشترک بین تمامی این مسیرها وانتخاب ها، سرعت عمل و زمان است. موتور فیزیکی بازی به گونه ای طراحی شده است که بیشتر از آن که بازیکن را درگیر فشار دادن درست و دقیق کلیدها برای چند پرش و پشتک متوالی کندف او را متوجه ادامه حرکت و انتخاب مانع یا لبه بعدی و در نتیجه انتخاب ادامه مسیرمی کند. به همین دلیل نتیجه کلی کار، حرکات و کنترلی آسان، اما متنوع است. معماهای بازی بسیار ساده وابتدایی هستند، اگر از جمله افرادی هستید که فکر می کنید حوصله کنکاش و جست وجو در محیط های بزرگ و پر جزئیات را ندارید وممکن است هیجان دو بخش دیگر بازی به کام شما تلخ شود، سخت در اشتباه هستید. در Among Thieves هیچ چیز توان کشتن زمان و گرفتن سرعت و ضرب آهنگ سریع آن را ندارد. برای حل معماها که بارها و بارها آن ها را در بازی های هم سبک تجربه کرده اید، به زمان و حوصله زیادی احتیاج نیست.از سویی ناتان یک کتابچه جالب همراه خود دارد که در بسیاری از موارد، یک مراجعه کوچک به آن اندکی دقت، شما را بلافاصله به جواب می رساند. استفاده از این کتابچه به مرور و با رسیدن به قسمت های اصلی داستان، مهم تر و سرگرم کننده ترمی شود.

گرافیک خارق العاده
 

بازی های استودیوی Naughty dog همواره ودر طول تاریخ از بهترین نمونه های گرافیکی کنسول های پلی استیشن بوده اند. حتی موانع نرم افزاری PS3 و سختی ساخت بازی برای آن نیز نتوانسته خللی در این روند تاریخی به وجود آورد. شماره اول uncharted نیز گرافیکی بسیارعالی وخیره کننده داشت. درشماره دوم، سازندگان بازی با آزاد کردن ظرفیت بیشتری از سخت افزار PS3، گرافیکی منحصربه فرد وچشم نواز را به تصویر کشیده اند. تجربه بصری Among Thieves برای دارندگان کنسول PS3 تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. به عقیده بسیاری، این بازی با گرافیک ترین بازی کنسولی نسل جدید ازتولد تا به امروزاست. برای پی بردن به صحت این گفته، بهترین راه صرف لحظاتی با ناتان ودوستانش در محیط های به شدت زیبای بازی است.
محیط ها متنوع، بزرگ و بسیار پرجزئیات هستند. شاید اولین چیزی که با نگاه به یکی ازتصاویر بازی به زبان جاری کنید، سخن در مورد جزئیات بالای محیط ها و اشیاء است. زنگ های زنده وهیجان انگیز به اضافه یک نورپردازی کم نظیر، تکمیل کننده تجربه بصری از Among Thieves هستند، نورپردازی HDR بازی که حال وهوایی کاملا هنری دارد، در بعضی مواقع شگفت انگیز وخیره کننده است. انیمیشن بازی از دیگر نقاط قوت آن است. دقت در فیزیک و ماهیت حرکات ودرج درست نیروها، باعث شده تا حرکات شخصیت ها و واکنش های بدنی آنها بسیار طبیعی و باورپذیر باشد. حتی ازدست دادن تعادل یا زمین خوردن نیز درفیزیک بازی تعریف و گنجانده شده است. محکم بودن حرکات و تاثیر پذیری آن ها از یکدیگر، به مبارزات تن به تن رنگ و لعابی خاص بخشیده و قدرت و شدت ضربات را ملموس و قابل درک کرده است.

آنلاین عجیب
 

به طورمعمول کسی از یک اکشن سوم شخص انتظار ندارد که حالت آنلاین یا چندنفره خاص و خوبی داشته باشد و این گونه بازی ها به ذاب برای حالت تک نفره خریداری و بازی می شوند. با وجود این، Among Thieves یک استثناء است، زیرا باورهای قبل شما را دچار تردید می کند. بازی دارای دو حالت چند نفره کلی است. حالت رقابتی و حالت co-op در حالت co-op حداکثر سه بازیکن می توانند با انتخاب سه شخصیت اصلی، به تجربه بازی و پیشرفت در مراحل به کمک یکدیگر بپردازند. قسمت رقابتی شامل چهار حالت مختلف است. Deathmatch,Plunder, Elimination و Chain Reaction که جدای از اسم، روندی تقریبا آشنا دارند. درحالت های رقابتی ده بازیکن می توانند در قالب دو گروه پنج نفره به رقابت بپردازند. Plunder حالتی شبیه Capture The Flag است که جای پرچم در آن با یک گنجینه باستانی عوض شده است. دومد Elimination (مانند Deathmatch با این تفاوت که هدف، نابودی تمامی اعضای گروه مقابل است، زیرا امکان Respawn وجود ندارد) و Chain Reaction (یک حالت از Capture
The Flag است که در آن دو گروه بازی را با موقعیتی یکسان شروع نمی کنند) بیشتر برای افراد غیرحرفه ای، اما تنوع طلب جذابیت دارند. سخت است بتوانید یک اکشن سوم شخص ماجرایی را برای کنسول های خانگی پیدا کنید که حالت چند نفره آن تا این میزان دقیق و سرگرم کننده باشد.

استقبال، کم نظیر
 

Among Thieves به فاصله کمی از انتشاردرچند نمایشگاه مانند E3 وGamescom به نمایش عمومی درآمد ومانند شماره اول پرسروصدا و پرهیاهو به بازار ارائه نشد. با وجود این، از همان ابتدا توانست توجه بازی دوستان و منتقدین را به خود جلب و حتی قبل از انتشار به توفیقات مهمی دست پیدا کند. طی شش ماه قبل ازانتشار، Among Thieves برنده جوایز بسیاری از نمایشگاه های نامبرده شد. جوایزی برای بهترین بازی یا حتی بهترین گرافیک، سخت است در تاریخ مراسم E3 بازی کنسولی را پیدا کنید که هم از IGN و هم از Gamespot جایزه بهترین گرافیک را گرفته باشد، این اتفاق در مورد Among Thieves افتاد و این بازی علاوه بر انتخاب به عنوان بهترین بازی PS3 جایزه بهترین گرافیک در تمام پلتفرم ها را نیز به خود اختصاص داد. علاوه براین، بازی uncharted به عنوان Game of show مراسم E3 امسال نیز انتخاب شد. میانگین امتیازاین بازی در وب سایت Gamerankings عدد 96/34 از 54 نقد ارائه شده است که Among Thieves را به جایگاه اول در میان عناوین انحصاری PS3 وحتی بالاتر از Metal Gear Solid یا Killzone2 می رساند.

نتیجه، عالی
 

Among Thieves چیزی بیشتر از یک اکشن ماجرایی نیست، با این تفاوت که فقط همه چیز درآن تا حد ممکن عالی و بی نقص کارشده است. بعد از تمام کردن آن، به درستی نمی توانید اظهار نظر کنید که آیا یک بازی را به انتها رسانده اید یا به تماشای یک فیلم مهیج و سرگرم کننده نشسته اید. این همان انتظاری است که از یک بازی ماجراجویی می رود.
منبع:عصرشبكه 98



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط