کالری برگ بو چقدر است؟ + ارزش غذایی

برگ بو یکی از انواع گیاهان دارویی محبوب در سراسر جهان می باشد که به عنوان ادویه هم در آشپزی استفاده می شود، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات، ارزش غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی در ادامه با ما همره باشید.
1 ساعت و 59 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری برگ بو چقدر است؟ + ارزش غذایی
کاهش اضطراب
بعد از خوردن و جویدن برگ بو موادی در دهان ترشح می شوند که همانند یک مسکن بی ضرر در بدن عمل کرده و استرس را به طور چشمگیری کاهش می دهند. لینالول موجود در برگ بو نیز به کاهش سطح هورمون استرس در بدن کمک می کند، به همین خاطر از برگ بو در آروماتراپی استفاده می شود. در خوردن برگ بو باید محتاط بود و باید در مقدار معینی از این گیاه مصرف شود، زیرا زیاده روی در استفاده از این برگ ها ممکن است برای شما منجر به ایجاد برخی مسائل فیزیکی شود.
 
کاهش التهاب
برگ بو شامل مقداری اوژنول می باشد که از این ترکیب به عنوان یک ضد التهاب قوی یاد می شود. بنابراین با استفاده از برگ بو می توانید التهاب را از جمله در مفاصل بدن کاهش دهید.
 
تقویت سیستم ایمنی
برگ لاورل همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این خاصیت به دلیل وجود اوژنول در برگ بو است که به عنوان آنتی اکسیدان نیز کاربرد دارد. بنابراین می توانید برگ لاورل را نیز به این دلیل استفاده کنید.
 
بهبود مشکلات دستگاه گوارش
برگ بو به دلیل ترکیبات عالی، نه تنها به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند بلکه برای تسکین ناراحتی های معده، تسکین سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و حتی کاهش علائم بیماری سلیاک بسیار مؤثر است. آنزیم های خاص موجود در برگ بو سبب هضم بهتر پروتئین های پیچیده ی موجود در رژیم غذایی شده و سبب می شوند مواد غذایی بهتر جذب شوند. برگ بو برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است و گاز و نفخ معده را خارج می کند. برای هضم بهتر غذا، این گیاه را به غذاهای سنگین اضافه کنید یا دم کرده آن را بنوشید.
 
کاهش سموم بدن
برگ بو باعث کاهش سموم بدن می شود زیرا دفع ادرار را بیشتر می کند و سبب پاکسازی بدن می شود. همچنین می توان از آن به عنوان یک داروی تهوع آور، هنگام مصرف ماده ی مسموم، استفاده کرد.
 
درمان دیابت
بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده در ایالات متحده، مصرف روزانه 1 تا 3 گرم برگ بو ممکن است در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد. برگ بو سبب بهبود عملکرد گیرنده های انسولین شده و سطح قند خون بدن را تنظیم می کند. افراد دیابتی می توانند برگ بو خشک و یا پودر برگ بو را به مدت 30 روز، به غذاها اضافه کرده و استفاده کنند تا قند خون کاهش یابد.
 
سلامت قلب
برگ بو به دلیل دو ترکیب آلی کافئیک اسید و روتین نقشی مهمی در حفظ سلامت قلب دارند. روتین، سبب تقویت دیواره های مویرگی قلب و کافئیک اسید سبب حذف LDL یا کلسترول بد از سیستم قلبی عروقی می شود.
 
پیشگیری از سرطان
برگ بو سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای ترکیباتی مانند:فیتوکمیکال ها، فلاوانول، لینالول و پارتنولید است که در برابر رادیکال های آزاد که سبب می شوند، سلول های سالم بر اثر یک جهش به سلول های سرطانی تبدیل شوند، از بدن محافظت می کند.

لاغری و کاهش وزن
مصرف برگ بو متابولیسم و سوخت و ساز را افزایش داده و موجب افزایش چربی سوزی شده و می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. برای استفاده از خواص این گیاه برای لاغری 1 قاشق چایخوری پودر دارچین (5 گرم) و 6 عدد برگ بو را به 1 لیتر آب در حال جوشیدن اضافه و 5 دقیقه پس از جوشیدن ظرف را از روی حرارت برداشته تا کمی خنک شود. از این دمنوش 1 لیوان با معده خالی نوشیده و باقی مانده را در طول روز میل کنید.
 
پیشگیری و درمان سرماخوردگی
خواص ضد باکتریایی برگ بو سبب شده که این گیاه برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت مؤثر باشد. برای درمان سرماخوردگی 2 تا 3 برگ بو را در یک ظرف آب بریزید و بگذارید به جوش آید، پس از 2 تا 3 دقیقه جوشیدن یک پارچه نخی را با این آب خیسش کرده و روی سینه بگذارید تا برونشیت و مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی کاهش یابد.
 
کاهش تب
از گیاه برگ بو می توان برای درمان تب بالا، ناشی از سرماخوردگی نیز استفاده نمود. برای درمان تب می توانید از روغن برگ بو استفاده کنید و یا 2 تا 3 برگ بو را در یک لیوان بزرگ آب جوش بیندازید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس هر روز این دمنوش را بنوشید.
سفید کردن دندان ها
برای سفید شدن دندان ها پودر برگ بو را 3 روز مانند خمیر دندان بر روی دندان ها مسواک کنید تا دندان هایتان سفید و درخشان شود.

درمان قاعدگی های نامنظم
برگ بو خواص بسیار زیادی دارد که یکی از آنها کمک به درمان بی نظمی قاعدگی و پریود خانم ها است. خانم ها برای درمان بی نظمی قاعدگی و پریود باید برگ بو را به صورت خوراکی مصرف نمایند.
 
درمان گرفتگی عضلات
اگر گاهی عضلاتتان سبب گرفتگی می شود، می توانید از روغن برگ بو استفاده نمایید. استفاده از روغن لاورل یا برگ بو می تواند گردش خون بدن را تنظیم کند و برای گرفتگی عضلات بدن بسیار مناسب و عالی می باشد. اگر اعضای بدن شما دچار گرفتگی شده، با روغن لاورل، قسمت مربوطه را ماساژ دهید.
 
بهبود خواب
مصرف برگ بو سبب بهبود کیفیت خواب و درمان بی خوابی می شود. برای بهبود کیفیت خواب چند قطره عصاره برگ بو را با آب مخلوط کرده و قبل از خواب میل کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط