5 تکنيک براي متقاعد کردن يک کارفرما

وقتي براي اولين بار با کارفرماي احتمالي خود دست مي دهيد فشار دوستانه دست، اطلاعات بسياري از شما به او مي دهد و براساس آن، شما شخصي با اعتماد به نفس قوي يا ضعيف شناخته خواهيد شد. فشار مناسب دست بايد صميمي، تا حدي محکم و همراه با احترام باشد. دستهايتان بايد خشک بوده و خيلي هم سرد نباشند تا اين تماس بهتر به نظر آيد. اين طور دست دادن تاثيرگذار خواهد بود. افراد هنگام دست دادن بيشتر احساس نزديکي مي کنند. براي آمادگي بيشتر با دوستان خود دست
سه‌شنبه، 9 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
5 تکنيک براي متقاعد کردن يک کارفرما

5 تکنيک براي متقاعد کردن يک کارفرما
5 تکنيک براي متقاعد کردن يک کارفرما


 

نويسنده: ناهيد مومن خاني




 

1- محکم دست بدهيد
 

وقتي براي اولين بار با کارفرماي احتمالي خود دست مي دهيد فشار دوستانه دست، اطلاعات بسياري از شما به او مي دهد و براساس آن، شما شخصي با اعتماد به نفس قوي يا ضعيف شناخته خواهيد شد. فشار مناسب دست بايد صميمي، تا حدي محکم و همراه با احترام باشد. دستهايتان بايد خشک بوده و خيلي هم سرد نباشند تا اين تماس بهتر به نظر آيد. اين طور دست دادن تاثيرگذار خواهد بود. افراد هنگام دست دادن بيشتر احساس نزديکي مي کنند. براي آمادگي بيشتر با دوستان خود دست بدهيد. به اين ترتيب به نکات دقيقي خواهيد رسيد تا فشار دست تان را درست کنيد.

2- راحت باشيد
 

راحتي، سادگي و بي پيرايگي يک خصلت است و در نرمي حرکات، گشاده رويي، صاف نگه داشتن گردن و کلماتي که استفاده مي شوند، نمايان مي شود. کارفرمايي که براي نخستين بار شما را ملاقات مي کند، به خصلت هاي شما خيلي توجه مي کند و در واقع اعتماد به نفس شما را مي سنجد. از برخي حرکت ها نيز بايد پرهيز کرد، چرا که مختص محيط ها و روابط دوستانه هستند. از ماليدن دستها به هم يا حرکت دادن انگشتان در لابه لاي موها نيز اجتناب کنيد. حرکت هاي ريز و کوچک بايد همراه با دقت، ملاحظه، خويشتنداري و همچنين احترام باشند.
براي مديريت بهتر استرس خود، مثل يک بازيگر که نقش خود را تمرين مي کند، عمل کنيد. جلوي آيينه بنشينيد و رفتار و حرکات خود را زير نظر بگيريد. اگر متعادل و راحت رفتار کنيد، خيلي زود به نتيجه خواهيد رسيد. دست هايتان را باز کنيد (دست هايتان نبايد در هم قفل باشند)، به سمت ديگران برويد و حرکت هايتان را به نرمي و آرامي انجام دهيد. نقش خود را از حفظ کنيد، اين نقش براي شما مانند لايه دوم خواهد شد.

3- هرکس جايگاه خودش را دارد
 

هنگام معرفي خود به کارفرما کم نياوريد؛ اما مراقب باشيد که در جايگاه يک داوطلب و کانديد اغراق نکنيد. البته نبايد هم حالت زار و ملتمس براي استخدام شدن به خود بگيريد. مطمئنا يک سلسله مراتب فيزيولوژيکي بين شما و کارفرما بوجود مي آيد که اگر آن را رعايت نکنيد و مراقبش نباشيد، ممکن است سوء تفاهم هايي پيش بيايد که خوب نيست. جايگاه خوب جايگاه يک شخص حرفه اي است که مي خواهد بداند آيا اين موسسه براي او مناسب است و او نيز آيا صلاحيت کارکردن در آن را دارد.

4- به ظاهر خود اهميت بدهيد
 

نوع پوشش شما معرف شخصيت شماست. مطابقت لباسها با سن و محيط اجتماعي تان نشانگر مطابقت خوب شما با روز و شرايط است. بي نظمي در پوشش مي تواند حاکي از يک بي نظمي دروني باشد. به علاوه اينکه يک لباس نامربوط و عجيب، معرف يک شخصيت افراطي و نامتعادل است. وقتي که براي درخواست کار به جايي مي رويد، يک دور کوچک در آن محيط بزنيد و نوع لباس پوشيدن کارمندان آنجا را بنگريد. در يک کلام مطابق با آن محيط کار لباس بپوشيد.

5- تمام خواسته ها و موضع ها را روشن و معلوم کنيد
 

احساسات و توقع ها ممکن است حتي در يک مصاحبه استخدام، يک امتياز باشند. بهتر است اين بخش از وجودتان را آشکار کنيد. به عنوان مثال اگر کارفرما پيشنهادي به شما داد که برايتان مطلوب نيست، سعي نکنيد که با بهانه هاي دروغين و غيرواقعي آن را رد کنيد. دلايل واقعي خود را براي او بگوييد؛ مثلا اينکه حقوق پيشنهادي خيلي پايين يا ساعت کار زياد است و غيره. البته وقتي که اين موضع ها مشخص مي شوند، استخدام شما درآن کارصددرصد نخواهد بود اما اين احتمال نيز وجود دارد که دليل هايتان درست و منطقي به نظر برسند.
شايد هم شغل بهتري نصيب شما شود.
منبع:زندگي ايده آل ,شماره 43



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.