موي زيبا موي شفاف موي نو!

با افزايش سن ،مو تحت تاثير عوامل بسياري از جمله خشکي سر و نازک شدن موها قرار مي گيرد ؛موها همان اندازه که پوست نيازمند توجه است، به رسيدگي احتياج دارند. بسيار هستند خانم هايي که در حفظ سلامت پوست، به ويژه پوست صورت شان وسواس نشان مي دهند، اما به موهايشان يک صدم آن توجه و رسيدگي نمي کنند. يکي از عوامل مهمي
دوشنبه، 15 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موي زيبا موي شفاف موي نو!

موي زيبا موي شفاف موي نو!
موي زيبا موي شفاف موي نو!


 





 
با افزايش سن ،مو تحت تاثير عوامل بسياري از جمله خشکي سر و نازک شدن موها قرار مي گيرد ؛موها همان اندازه که پوست نيازمند توجه است، به رسيدگي احتياج دارند. بسيار هستند خانم هايي که در حفظ سلامت پوست، به ويژه پوست صورت شان وسواس نشان مي دهند، اما به موهايشان يک صدم آن توجه و رسيدگي نمي کنند. يکي از عوامل مهمي که باعث شاداب نگه داشتن موها مي شود، رطوبت رساني به موها است. علاوه بر اين استفاده درست و صحيح از محصولات آرايشي و بهداشتي مو نيز ،تاثير بسزايي در سلامتي موهايتان دارد. در اين مطلب به يک سري اصول اوليه براي داشتن موهايي جذاب اشاره مي کنيم.

انتخاب شامپويي مناسب
 

با افزايش سن پيدا کردن شامپويي مناسب و کارساز سخت تر مي شود؛ فرمول هاي حجم دهنده مو، اغلب در شامپوهاي حجم دهنده همراه نرم کننده هاي قوي ،براي رطوبت رساني به موها استفاده مي شود. اما امروزه کمتر از ترکيبات حجم دهنده در شامپوها استفاده مي شود و به جاي آن، ميزان نرم کننده در شامپو ها را افزايش مي دهند تا رطوبت کافي به موها برسند . اگر موهايتان نازک شده و مستعد خشک شدن است. حتماً سراغ شامپوهايي با عصاره طبيعي مانند بابونه، صدر يا حنا برويد ؛اين شامپوها اغلب به تقويت موهايتان کمک مي کند. استفاده از انواع تقويت کننده ها و تونيک هاي طبيعي نيز، براي تقويت موهاي شکننده و آسيب ديده کارساز است.

نازک شدن موها، دغدغه همه خانم ها
 

اگر روز به روز فرق سرتان بازتر مي شود و دم اسبي تان کم حجم تر و ..قطعا اين نگراني سراغ تان مي آيد که در حال از دست دادن موهايتان هستيد يا دچار ريزش موشده ايد ،اما علت هميشه اين نيست؛ نازک شدن موها ،به معناي کم شدن آنها نيست . با افزايش سن ،ضخامت موها کمتر مي شود و اين به معناي آن است که همان تعداد فوليکول وجود دارد . اما به خاطر نازک شدن آن ،موها کم حجم تر نشان داده مي شوند. موهاي نازک بيشتر مستعد ريزش ،آسيب ديدگي و خشک شدن هستند و از آن جايي که در سن بالا رشد موها کم مي شود، اين آسيب ها و کم حجم بودن مو بيشتر مشخص و معلوم مي شود. حتي اگر هنگام شانه کردن موهايتان، با مقدار موي بيشتري بين دندانه هاي شانه تان مواجه مي شويد، نگران نشويد، اگر چه 40درصد خانم ها در دوران يائسگي دچار ريزش مو مي شوند ،اما ريزش تقريبا 100عدد مو در روز کاملا طبيعي است و در صورتي که مقدار آن بيشتر از اين تعداد باشد، بايد با پزشک تان در اين زمينه مشورت کنيد. احتمال دارد اين ريزش ها مربوط به کاهش ميزان استروژن ،کمبود آهن يا استرس باشد.
راه حل اول :با يک شامپوحجم دهنده آغاز کنيد که در ترکيبات آن برنج يا جو دو سر موجود باشد ؛چرا که اين مواد، باعث ضخيم شدن مو و تقويت آن مي شوند.
راه حل دوم :در صورتي که به يک مهماني زنانه دعوت شده ايد و دوست نداريد فرق سرتان معلوم باشد ،مي توانيد بعد از حالت دادن موهايتان از اسپري حجم دهنده مو استفاده کنيد.
راه حل سوم :در صورتي که فکر مي کنيد موهايتان نازک شده است ،از دم اسبي بستن آنها خودداري کنيد و تا حد امکان موهايتان را سفت نبنديد ؛محکم بستن و جمع کردن موها مي تواند، ريشه مو را ضعيف کرده و ريزش آن را تشديد کند.
راه حل چهارم :هر گونه عملياتي مانند فرکردن، رنگ کردن و صاف کردن موها باعث مي شود، به موهاي خشک تان آسيب جدي وارد شود؛ به همين خاطر بهتر است در صورت نياز به رنگ کردن، از ريشه موها شروع کرده و چند دقيقه آخر را به رنگ کردن پايين و نوک موها اختصاص دهيد. رنگ، نوک موها را خشک کرده و باعث ايجاد موخوره مي شود.
راه حل پنجم :رطوبت ،دواي درد موهاي خشک و آسيب ديده است پس تا حد امکان، به موهايتان رطوبت برسانيد . استفاه از انواع سرم ها ،ماسک ها، تونيک ها و تقويت کننده هاي مو به اين امر کمک مي کند.

انتخاب کوپ ايده ال
 

انتخاب يک کوپ ايده آل ،تاثير چشمگيري بر چهره افراد مي گذارد؛ معمولا کوپ را متناسب با فرم چهره و حالت موها انتخاب مي کنند. لزومي ندارد حتما موهايتان را خيلي کوتاه يا بلند نگه داريد، بلکه کافي است با توجه به فرم صورت تان ،کوپ مورد نظر را انتخاب کنيد. معمولا موهايي که تا سرشانه ها ريخته مي شوند، اندازه اي مناسب براي همه نوع چهره اي است. براي صورت هاي کشيده ،مدل مويي شلوغ و براي صورت هاي گرد موهايي لخت و خرد بهترين کوپ محسوب مي شوند . اگر موهايتان خيلي نازک و شکننده است، مدل کوپ شلوغ و خرد را پيشنهاد نمي کنيم. افرادي که موهايي پرحجم دارند و هنگام آراستن موهايشان کلافه مي شوند، با انتخاب کوپ خرد مي توانند موهايشان را راحت تر حالت دهند . اگر موهاي کم پشت و نازکي داشته باشيد و مدل خرد را انتخاب کنيد، هنگام حالت دادن موها دچار مشکل مي شويد؛ چرا که مويي براي حالت دادن وجود ندارد !بهترين کوپ براي اين نوع موها، موهايي يک دست بلند يا کوتاه است، اگر صورت تان ذوزنقه ،لوزي يا مثلثي شکل است ،بهتر است کوپ موهايتان را به گونه اي انتخاب کنيد که هنگام حالت دادن ،موهايتان را به سمت بيرون و تيغ تيغي فرم دهيد. ريختن موها روي صورت نيز ،چهره شما را جذاب تر مي کند؛ معمولا مدل چتري به همه نوع چهره اي مي آيد و سن افراد را کمتر نشان مي دهد.

شفافيت موها فراموش نشود
 

نرم کننده حرف اول را مي زند
 

در هر بار شست و شو، حتماً از نرم کننده استفاده کنيد؛ نرم کننده را از وسط موها زده و به سمت نوک موهايتان هدايت کنيد.

بگذاريد موهايتان سرما را احساس کند
 

بعد از اين که موهايتان را خوب شستيد و نرم کننده زديد، آنها را با آب سرد،آب کشي کنيد يا حتما موها را در معرض باد خنک سشوار قرار دهيد . اين کار باعث تقويت کوتيکول موها شده و آن را براق و درخشان نگه مي دارد.

موهايتان را محافظت کنيد
 

هنگامي که از وسايل حالت دهنده مو مانند سشوار ،صاف کننده و ويو استفاده مي کنيد، موهايتان را تقويت کنيد . همچنين مصرف انواع سرم، ماسک و تونيک بعد از استفاده از اين وسايل پيشنهاد مي شود.

درست شانه کنيد
 

هنگام شانه کردن موهايتان ،از يک شانه با دندانه هاي محکم استفاده کنيد؛خيلي موهايتان را فشار ندهيد و به آرامي و در يک جهت شانه بزنيد. از شانه کردن موهاي خيس بپرهيزيد.
منبع:نشريه زندگي ايده آل شماره 47



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.