10 توصيه به مصرف‌کنندگان گوشت

گوشت به هنگام مصرف بايد خوب پخته شود. يادتان باشد كه در طي سرخ كردن و كباب شدن، گوشت به طور كامل نمي‌پزد. امروزه بنابر پيشرفت‌هايي كه در عرصه ژنتيك و وارد شدن نژادهايي با عملكرد قوي در پرورش دام، طيور و آبزيان شده، شاهد كاهش دوره رشد و عرضه به بازار اين محصولات
سه‌شنبه، 28 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 توصيه به مصرف‌کنندگان گوشت

10 توصيه به مصرف‌کنندگان گوشت
10 توصيه به مصرف‌کنندگان گوشت


 





 
انواع گوشت را از فروشگاه‌هاي معتبر و يخچال‌دار بخريد.
حتي الامكان از محصولات بسته‌بندي شده و شناسنامه‌دار استفاده كنيد.
گوشت به هنگام مصرف بايد خوب پخته شود. يادتان باشد كه در طي سرخ كردن و كباب شدن، گوشت به طور كامل نمي‌پزد.
امروزه بنابر پيشرفت‌هايي كه در عرصه ژنتيك و وارد شدن نژادهايي با عملكرد قوي در پرورش دام، طيور و آبزيان شده، شاهد كاهش دوره رشد و عرضه به بازار اين محصولات هستيم، به طوري كه در برخي مناطق كشور دوره پرورش مرغ گوشتي تا 36 روز كاهش يافته است. شنيدن چنين اخباري نبايد شما را نسبت به اين پيشرفت‌ها بدبين كرده و به انتساب آن، به سوي مواد هورموني و غيرمجاز سوق دهد.
تركيبات گوناگوني از جمله مكمل‌هاي غذايي شامل برخي آنزيم‌ها، پروبيوتيك‌ها، مخمرها و ... براي بهبود رشد دام، طيور و آبزيان استفاده مي‌شوند حتي برخي از داروها علاوه بر خاصيت اصلي ممكن است به طور نسبي محرك رشد باشند اما نترسيد هر دارويي كه در بهبود رشد مؤثر است لزوماً هورمون نيست و ضرر ندارد.

10 توصيه به مصرف‌کنندگان گوشت

رژيم خود را با استفاده از سبزيجات، غلات و ميوه متنوع كنيد و آن را صرفاً به منابع پروتيين دامي‌متكي نسازيد.
حداقل از خوردن پوست، جگر و حتي گردن مرغ خودداري کنيد زيرا در صورتي که مرغ در اماکن نامطمئن پرورش يافته و کشتار شده باشد، مي‌تواند محل تجمع هورمون‌ها باشد.
از آنجايي که هورمون‌ها بيشترين عارضه را براي خانم‌ها به همراه دارند، بهتر است اين گروه از انواع گوشت‌هاي نامطمئن استفاده نکنند.
همواره در کنار غذاهاي پرگوشت از بشقابي مملو از سبزيجات خام و پخته‌ نيز استفاده کنيد زيرا اين گروه غذايي به دليل آنتي‌اکسيدان‌هاي متنوع مي‌توانند به سيستم ايمني شما در برابر ترکيبات مضري که سلامت‌تان را به مخاطره خواهند انداخت، کمک کنند.
در هنگام خريد از فروشگاه‌هاي معتبر، هميشه انواع گوشت‌هاي قرمز و سفيد را خريداري کنيد تا به اين ترتيب اصل تنوع در برنامه غذايي رعايت شود زيرا هريک از آنها از نظر مواد مغذي با يکديگر متفاوت‌اند.
منبع:http://www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.