كمك‌هاي اوليه آسيب ‌هاي ساعد و مچ

استخوا‌ن‌هاي ساعد مي‌توانند در اثر برخوردهايي مثل يک ضربه شديد يا سقوط روي دست در حالت کاملا باز شده، دچار شکستگي شوند. اين آسيب اغلب در زنان مسن روي مي‌دهد. در بزرگسالان جوان، سقوط ممکن است به شکستگي يکي از استخوان‌هاي کوچک مچ منجر شود. دررفتگي در مفصل مچ نادر است اما اين مفصل اغلب دچار پيچ‌خوردگي مي‌شود. افتراق بين پيچ‌خوردگي و شکستگي به خصوص اگر استخوان کوچک ناوي شکل در قاعده شست دچار آسيب شده
سه‌شنبه، 3 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كمك‌هاي اوليه آسيب ‌هاي ساعد و مچ

كمك‌هاي اوليه آسيب ‌هاي ساعد و مچ
كمك‌هاي اوليه آسيب ‌هاي ساعد و مچ


 





 
استخوا‌ن‌هاي ساعد مي‌توانند در اثر برخوردهايي مثل يک ضربه شديد يا سقوط روي دست در حالت کاملا باز شده، دچار شکستگي شوند.
اين آسيب اغلب در زنان مسن روي مي‌دهد. در بزرگسالان جوان، سقوط ممکن است به شکستگي يکي از استخوان‌هاي کوچک مچ منجر شود. دررفتگي در مفصل مچ نادر است اما اين مفصل اغلب دچار پيچ‌خوردگي مي‌شود. افتراق بين پيچ‌خوردگي و شکستگي به خصوص اگر استخوان کوچک ناوي شکل در قاعده شست دچار آسيب شده باشد، ممکن است مشکل باشد.

تشخيص
 

• دردي که با حرکت دادن شديدتر مي‌شود.
• تورم، کبودي و تغيير شکل
• زخم يا خون‌ريزي (در شکستگي باز)

كمك‌هاي اوليه آسيب ‌هاي ساعد و مچ

درمان
 

1) از مصدوم بخواهيد که بنشيند. ساعد آسيب‌ديده را به آرامي ثابت کنيد، آن را به صورت عرضي روي بدن قرار دهيد و نگه داريد.
2) يک باند مثلثي را بين قفسه سينه و دست آسيب ديده قرار دهيد. با استفاده از يک لايه پوششي نرم (مثل يک حوله کوچک يا يک لايه ضخيم از پنبه) دور ساعد را بپوشانيد.
3) با استفاده از يک گره آويز اندام بالايي را به دور دست و لايه پوششي آن محکم کنيد. گره را در تقعر استخوان ترقوه در سمت آسيب‌ديده ببنديد.
4) اگر احتمالا مدت زمان انتقال به بيمارستان طولاني است، با بستن يک باند تا شده پهن روي آويز، دست مصدوم را به بدن او محکم کنيد. اين باند را نزديک به آرنج بپيچيد. سپس مصدوم را به بيمارستان منتقل کنيد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.