شانه‌هاي پلاستيکي عامل موخوره

هر عاملي که سبب آسيب رساندن به تار مو و کوتيکول مو شود، باعث ايجاد موخوره مي‌شود که عبارت از دو شاخه شدن انتهاي ساقه موست. از جمله عوامل موثر براي ايجاد موخوره در يک فرد مي‌توان به مواردي اشاره كرد كه مي‌توانيد با آگاهي از آنها از اين آسيب پيشگيري كنيد. به طور خلاصه، عواملي مانند استفاده زياد از سشوار، شانه
چهارشنبه، 4 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شانه‌هاي پلاستيکي عامل موخوره

شانه‌هاي پلاستيکي عامل موخوره
شانه‌هاي پلاستيکي عامل موخوره


 

نويسنده:دکتر بهروز باريک‌بين*




 
موخوره يکي از آسيب‌هايي است که در اثر عوامل مختلفي ايجاد مي‌شود و باعث دوشاخه شدن و شکستگي موها مي‌شود.
هر عاملي که سبب آسيب رساندن به تار مو و کوتيکول مو شود، باعث ايجاد موخوره مي‌شود که عبارت از دو شاخه شدن انتهاي ساقه موست. از جمله عوامل موثر براي ايجاد موخوره در يک فرد مي‌توان به مواردي اشاره كرد كه مي‌توانيد با آگاهي از آنها از اين آسيب پيشگيري كنيد. به طور خلاصه، عواملي مانند استفاده زياد از سشوار، شانه زدن بيش از حد مو (به خصوص با شانه‌هاي پلاستيکي که باعث ايجاد الکتريسيته ساکن ميان شانه و تارهاي مو مي‌شود)، رنگ کردن مکرر موها و شانه کردن زياد موها در حالت خيس به موخوره مي‌انجامد.

شانه‌هاي پلاستيکي عامل موخوره

به علاوه، استفاده بيش از حد از اسپري و ژل‌هاي حالت‌دهنده مو، موجب شکنندگي و فرسايش موي سر شده و براي سلامت موها بايد تعادل را نگه داشت؛ در غير اين صورت، در درازمدت، موجب ريزش مو مي‌شود. اسپري‌ها و ژل‌هاي حالت‌دهنده مو از مواد شيميايي ساخته شده‌اند و با ايجاد تغيير در بافت مو و کاهش انعطاف‌پذيري آنها، موجب حالت گرفتن موي سر مي‌شوند ولي در درازمدت موجب فرسايش و ريزش مو مي‌شوند. استفاده مکرر از اين مواد، موجب پوسته شده پوست سر، ايجاد مو خوره و آسيب به ريشه مو مي‌شود. اما در صورت ايجاد موخوره، مهم‌ترين درمان، اين است كه بايد مو را كوتاه كرد. البته استفاده از شامپوهاي ملايم و مرطوب‌کننده نيز منظره نازيباي آن را از بين مي‌برد. بهتر است هر بار قبل از استحمام و شستن موها به مدت نيم ساعت موهاي خود را با روغن زيتون و يا روغن نارگيل چرب کنيد و همچنين قبل از شستن موها از کِرِم‌هاي مرطوب‌کننده و نرم‌کننده مو استفاده کنيد.

پي نوشت ها :
 

* متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.