فنگ شويي اتاق کودک

بهتر است اتاق کودک در بخش جنوب شرقي يا شرق يا غرب خانه باشد، تا هنگام طلوع و غروب خورشيد از انرژي زندگي بخش آن برخوردار شوند. اتاق کودک بايد داراي نور طبيعي و تهويه مناسب باشد و همين طور نزديک به اتاق والدين. پنجره اتاق کودک بايد رو به زندگي باز شود. مثلاً يک حياط پر از گل و گياهان سبز و شاداب، نشاط آفرينند
يکشنبه، 8 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فنگ شويي اتاق کودک

فنگ شويي اتاق کودک
فنگ شويي اتاق کودک


 





 
بهتر است اتاق کودک در بخش جنوب شرقي يا شرق يا غرب خانه باشد، تا هنگام طلوع و غروب خورشيد از انرژي زندگي بخش آن برخوردار شوند. اتاق کودک بايد داراي نور طبيعي و تهويه مناسب باشد و همين طور نزديک به اتاق والدين. پنجره اتاق کودک بايد رو به زندگي باز شود. مثلاً يک حياط پر از گل و گياهان سبز و شاداب، نشاط آفرينند ولي يک خيابان مملو از زندگي هم مي تواند مفيد باشد. در تمامي موارد حضور سبزي در لب پنجره، انرژي مورد نياز را براي اتاق فراهم مي کند.
رنگ سبز روشن براي اتاق کودک بسيار مناسب است. اين رنگ با عنصر چوب در ارتباط است و جوانه زدن و رشد گياهان را به خاطر مي آورد و براي رشد کودک مفيد است. در اتاق کودکان نبايد از اشيايي که داراي زوايا و گوشه هاي تيز هستند، استفاده شود. همين طور وسايل الکتريکي، تلويزيون، کامپيوتر و ويديو براي اتاق کودکان مناسب نيستند.
براي به دست آوردن محيطي آرام و هماهنگ در اتاق بچه ها، نصب تابلوهاي شاد، فرش نرم و استفاده از رنگ هاي شاد توصيه مي شود. رنگ هاي روشن در محل بازي کودکان باعث تقويت خلاقيت آنها مي شود. اثاثيه ساخته شده از مواد طبيعي از جمله فرش، موکت، قالي پشمي، لوازم چوبي و کاغذ ديواري که همه با عنصر چوب و رشد در ارتباطند هم توصيه مي شود. استفاده از کمدهاي بلند و خطوط عمودي، رشد کودک را تقويت مي کند. اگر کودک شما پسر است يا فرزند پر جنب و جوش و فعالي داريد، افزودن رنگ هاي آبي و سرد، شخصيت او را متعادل مي کند. توجه کنيد که رنگ آبي آرامش بخش است ولي ممکن است کودک را درون گرا کند. براي همين حتماً بايد با رنگ هاي گرم تر مانند زرد ترکيب شود و اگر دختر يا فرزند آرام و ساکتي داريد، رنگ هاي گرم مثل قرمز، نارنجي و زرد به او انرژي و اعتماد به نفس کافي براي فعاليت را مي دهد.
براي داشتن خواب آرام و راحت، شب ها کودک بايد اسباب بازي هايش را در قفسه بچيند يا درون کيسه جمع کند. آشفتگي اتاق باعث مي شود کودک تان احساس افسردگي و عدم تمرکز داشته باشد. با قراردادن جعبه هاي رنگي و شاد، کودک تان را ترغيب کنيد وسايلش را در آنها قرار دهد. حتي در يک اتاق کوچک پرده اي آويزان کنيد تا تختخواب که محل آرامش بچه است را از محل فعال تر وي جدا کنيد تا آشفتگي خواب را کاهش دهد.

فنگ شويي اتاق کودک

اگر مجبور به تقسيم يک اتاق بين چند کودک هستيد، بايد براي هر کدام از آنها موقعيتي فراهم کنيد که گوشه اي مخصوص به خود داشته باشند و مرتب کردن اين بخش اختصاصي را به خود کودک واگذار کنيد.
بچه ها در جريان رشد، سريع تغيير مي کنند. بنابراين نياز دارند که اين روند در محيط اطراف شان هم بازتاب پيدا کند. پس دست کم هر دو سال يک بار بايد اثاثيه را دوباره بچينيد. بهتر است به کودکان اجازه دهيم تا خودشان اتاق شان را بچينند و آن را مرتب نگه دارند. اين براي تصميم گيري در زندگي آينده تمرين خوبي است.

فنگ شويي اتاق کودک

اگر کودک خوب نمي خوابد، کنترل کنيد که چه چيزي زير رختخواب يا در آويز بالاي سرشان مانع خواب آنها مي شود. برخي کودکان ممکن است از تزيينات ديوار بترسند، ولي در صورتي که حيوانات را دوست دارند، استفاده از تصاوير يا عروسک هاي آنها مي تواند براي شان جالب و دوست داشتني باشد. با جفت کردن تخت ها رابطه کودکان با هم بيشتر و بهتر مي شود اما بايد ميز کوچکي بين تخت هاي آنها قرار دهيم تا حريم شخصي هر کودک حفظ شود.
سعي کنيد کليد چراغ مطالعه يا آباژور در کنار تخت آنها باشد تا هرگاه که بخواهند، بدون اين که از تختخواب بيرون بيايند مطالعه کنند. از تختخواب دو طبقه استفاده نکنيد، چون يک کودک خيلي نزديک به سقف قرار دارد، در حالي که ديگري در قسمت پايين و در فضايي تنگ قرار مي گيرد.
منبع:کوچه ما، شماره 9.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.