18 تفاوت آماتورها و حرفه اي ها

اين را به عنوان اولين درس موفقيت در کسب و کار بايد بياموزيد که براي موفق بودن در هر حرفه اي بايد نقطه نظرات حرفه اي داشت و حرفه اي عمل کرد. حرفه اي ها توصيه مي کنند که هيچ کاري را غير حرفه اي انجام ندهيد، حتي اگر هنوز آماتور هستيد! پس در قدم اول لازم است جستجو کنيد و ببينيد که حرفه اي ها آن کار به خصوصي را که
دوشنبه، 9 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
18 تفاوت آماتورها و حرفه اي ها

18 تفاوت آماتورها و حرفه اي ها
18 تفاوت آماتورها و حرفه اي ها


 





 
اين را به عنوان اولين درس موفقيت در کسب و کار بايد بياموزيد که براي موفق بودن در هر حرفه اي بايد نقطه نظرات حرفه اي داشت و حرفه اي عمل کرد. حرفه اي ها توصيه مي کنند که هيچ کاري را غير حرفه اي انجام ندهيد، حتي اگر هنوز آماتور هستيد! پس در قدم اول لازم است جستجو کنيد و ببينيد که حرفه اي ها آن کار به خصوصي را که شما مي خواهيد انجام دهيد چگونه انجام مي دهند.
مطالعه 18 تفاوت حرفه اي ها و آماتورها مي تواند نقطه شروع مناسبي باشد:
*هيچ وقت اجازه ندهيد به چشم آماتورها به شما نگاه کنند. حرفه اي ها موقعيت را مي بينند و آنها را کنترل مي کنند. آنها مثل آماتورها کارشان را تلفني انجام نمي دهند.
*يک حرفه اي همه جوانب شغلش را ياد مي گيرد. يک آماتور تا جايي که ممکن است از يادگيري مراحل کارش صرف نظر مي کند.
*يک حرفه اي، طرز برخورد رفتار و حتي نوع لباس پوشيدنش حرفه اي است، ولي بيشتر آماتورها اين طور نيستند.
*يک حرفه اي تمام آنچه در کارش لازم است و دلش مي خواهد را کشف مي کند، اما يک آماتور صرفاً در حد وظايفي که ديگران از او مي خواهند، عمل مي کند.
*يک حرفه اي محل کارش را تميز و مرتب نگه مي دارد، اما يک آماتور محل کارش هميشه نامرتب و آشفته است.
*يک حرفه اي اجازه نمي دهد اشتباهاتش ناديده گرفته شوند و سعي مي کند خطاهايش را اصلاح کند، اما يک آماتور هميشه اشتباهات خودش را يا مخفي مي کند يا گردن اين و آن مي اندازد.
*يک حرفه اي تمرکز دارد و افکارش واضح است، ولي يک آماتور هميشه آشفته و حواس پرت است.
*يک حرفه اي وظايف سخت و دشوار را با مسئوليت مي پذيرد، ولي يک آماتور تلاش مي کند از مسئوليت هاي سخت دوري کند.
*يک حرفه اي، پروژه هايش را تا جايي که برايش ممکن است خيلي زود تکميل مي کند، ولي هميشه اطراف يک آماتور پر است از کارهاي نيمه تمام.
*يک حرفه اي هميشه خوش بين و معقول باقي مي ماند، ولي يک آماتور خيلي زود نااميد مي شود و بدترين رويدادها را براي خودش تصور مي کند.
*يک حرفه اي براي پول و حساب هاي بانکي اش با دقت برنامه ريزي مي کند، ولي يک آماتور معمولاً در حساب هايش بي دقت و شلخته است.
*يک حرفه اي به مشکلات و ناراحتي هاي ديگران مخصوصاً همکارانش فکر نموده و سعي مي کند آنها را حل کند، اما يک آماتور از روبه رو شدن با مشکلات ديگران کلاً پرهيز مي کند.
*يک حرفه اي از تعادل رواني مناسبي برخوردار است:شادي، شور و شوق و رضايت خاطر. اما يک آماتور حالات روحي ضعيفي دارد:عصبانيت، کينه، تنفر، ترس و تهديد.
*يک حرفه اي سماجت و پافشاري مي کند تا به هدفش دست يابد، ولي يک آماتور در اولين مشکل تسليم مي شود.
*يک حرفه اي هميشه به دستاورد و نتيجه اي بيش از حد انتظار مي انديشد، ولي يک آماتور به حد کفايت بسنده مي کند.
*يک حرفه اي محصولات يا خدماتش را در بالاترين حد کيفيت ارائه مي دهد، اما خدمات و محصولات يک غيرحرفه اي معمولا کيفيتي در حد پايين دارد.
*يک حرفه اي معمولاً دستمزدي بالا دريافت مي کند، ولي يک غيرحرفه اي دستمزدي معمولاً پايين دارد و هميشه با اين احساس دست به گريبان است که حقوقش دور از انصاف است.
*يک حرفه اي آينده اي اميدبخش و روشن دارد و يک آماتور آينده اي نامطمئن.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 14.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط