حساسيت پوستي با تلفن همراه

وقتي سر و کله يک جوش دردناک روي بخشي از پوست پيدا مي‌شود، بعضي‌ها به درمان‌هاي خانگي مي‌پردازند و بعضي‌ها هم به متخصص پوست مراجعه مي‌کنند ولي مساله اصلي آن است که قبل از هر درماني براي جوش‌ها بدانيد که اين جوش دقيقا چه نوع جوشي است و اين کار غالبا فقط به وسيله متخصص پوست امکان‌پذير است.
چهارشنبه، 11 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حساسيت پوستي با تلفن همراه

حساسيت پوستي با تلفن همراه
حساسيت پوستي با تلفن همراه


 






 

انواع جوش‌هاي پوستي در گفتگو با دکتر حسين طباطبايي، متخصص پوست و مو
 

وقتي سر و کله يک جوش دردناک روي بخشي از پوست پيدا مي‌شود، بعضي‌ها به درمان‌هاي خانگي مي‌پردازند و بعضي‌ها هم به متخصص پوست مراجعه مي‌کنند ولي مساله اصلي آن است که قبل از هر درماني براي جوش‌ها بدانيد که اين جوش دقيقا چه نوع جوشي است و اين کار غالبا فقط به وسيله متخصص پوست امکان‌پذير است. اغلب جوش‌هاي پوستي ظاهري مشابه يکديگر دارند، بنابراين به همين سادگي‌ها نمي‌توان با ماليدن يک پماد خانگي روي آن، آنها را درمان کرد. دکتر حسين طباطبايي، متخصص پوست و مو درباره انواع جوش‌ها و راه‌هاي درمان آن، نکاتي جالب و کليدي دارند.
آقاي دکتر! چرا بعضي‌ها پس از حرف‌زدن با تلفن همراه پوست گونه و گوش و صورتشان به خارش مي‌افتد؟
اگر چنين تجربه‌اي داشته‌ايد بايد بگوييم که شما تنها کسي در دنيا نيستيد که دچار اين مشکل شده‌ايد. به تازگي انجمن متخصصان پوست انگلستان هشدار داده است که استفاده طولاني‌مدت از تلفن همراه موجب بروز يک نوع حساسيت پوستي مي‌شود. اغلب افراد عادت دارند که تلفن همراه را ساعت‌ها در تماس با گوش و چانه خودشان نگه دارند و همين عادت باعث بروز جوش‌هايي در ناحيه تماس پوست با تلفن همراه مي‌شود. متهم اصلي هم در اين دسته از جوش‌ها نيکل موجود در سطح صفحه شماره‌گير تلفن‌هاي همراه است که برخي از افراد به آن حساسيت نشان مي‌دهند و دچار دانه‌هاي پوستي خارش‌ داري به نام «درماتيت تماسي» مي‌شوند. شايد شما اگر دچار چنين جوش‌هايي شده باشيد و به پزشک مراجعه کرده باشيد. در وهله اول پزشک تشخيص ندهد که علت آن تلفن همراه شما و مکالمه تلفني طولاني مدت با آن است ولي جالب است بدانيد که محققان «مايوکلينيک‌» با بررسي 22 نوع گوشي مشهور و پرطرفدار در دنيا به اين نتيجه رسيدند که 10 گوشي از آنها داراي نيکل در صفحه نمايش خود است.
جوش‌هاي پوستي چه انواع و اقسامي دارند؟
جوش‌هاي پوستي يا آکنه و لگاريس دو نوع طبقه‌بندي دارد. يکي بر حسب نوع ضايعات دوم بر حسب محل ضايعات. بر حسب نوع ضايعات به انواع کومدون، پاپول، ندول، پوستول و کيست طبقه‌بندي مي‌شود و بر حسب محل ضايعات شامل جوش‌هاي صورت، سينه، پشت و بازو است.
يکي از معروف‌ترين و مشهورترين جوش‌ها، آکنه يا جوش جواني است. براي درمان آن چه راهکارهايي را به بيمارانتان پيشنهاد مي‌کنيد؟
درمان جوش جواني يا آکنه و لگاريس بستگي به سن، محل ضايعات، نوع ضايعات، بيماري زمينه‌اي بيمار و وضعيت روحي‌رواني متفاوت است و توصيه‌ کلي اين است که جوش‌ها را دستکاري نکنند. به هيچ‌وجه از کيسه يا ليف استفاده نکنند و آنها که پوست چرب دارند از شوينده‌هاي مناسب استفاده کنند. پرهيز غذايي براي درمان جوش از نظر علمي جايگاهي ندارد ولي چنانچه جواني اظهار دارد با خوردن بعضي غذاها، ادويه‌ها، تنقلات و... جوش‌ها بدتر مي‌شود او را به پرهيز از خوراکي‌هاي مشکوک توصيه مي‌کنيم.

حساسيت پوستي با تلفن همراه

چرا بعضي‌ها پس از مصرف يک داروي خاص ناگهان دچار جوش‌هاي دردناکي مي‌شوند؟
اغلب اوقات علت چنين جوش‌هايي که پس از مصرف يک داروي خاص سروکله‌شان روي پوست پيدا مي‌شود، حساسيت به آن داروي خاص است. اگر کسي بر اثر مصرف دارو دچار حساسيت پوستي و جوش‌هاي پوستي شود لازم است به متخصص پوست مراجعه شود. متخصصان پوست با آزمايش‌هاي پوستي ويژه‌ايي نوع داروي مشکوک را شناسايي مي‌کنند. پس از شناسايي دارو فرد بايد از مصرف آن خودداري کرده و با مشورت پزشک خود از داروي جايگزين استفاده کند.
کورک‌ها، از آن دسته جوش‌هايي هستند که بسيار دردناک‌اند و گاهي فرد را از نشستن عاجز مي‌کنند. با آنها بايد چه کرد؟
کورک و دمل بيماري عفوني فوليکول مو و پوست است که بر اثر فقر بهداشت شخصي و بيماري‌هاي تضعيف‌کننده سيستم ايمني مانند ديابت و کم‌خوني ظاهر مي‌شود. معمولا براي درمان دمل و کورک که از جمله جوش‌هاي پوستي دردناک به شمار مي‌آيند بايد نخست تلاش شود علت زمينه‌ايي آن برطرف شود مثلا بيماري ديابت و کم‌خوني فرد تحت کنترل درآيد. پس از آن با مصرف آنتي‌بيوتيک‌هاي مناسب که باکتري‌هاي استافيلوکک مسبب کورک و دمل را از بين مي‌برند، بايد آنها را درمان کرد.
گاهي در اثر گرما و پوشيدن لباس‌هاي تنگ، کشاله ران دچار جوش‌هاي خارش‌داري مي‌شود، با اين دسته جوش‌هاي ناشي از عرق‌سوز شدن چه کنيم؟
عرق سوز شدن معمولا در اثر افزايش عرق‌کردن در محيط‌هاي گرم و مرطوب رخ مي‌دهد، اگر فرد مدت طولاني بدن خود را نشويد ممکن است در اين محيط عرق‌سوز شود. براي درمان آن بايد دوش‌آب سرد گرفته شود و همزمان از داروهاي کراتوليتيک مثل سولفورولوسيون‌هاي ضدخارش استفاده کرد. در ضمن بهتر است به جاي لباس‌هاي تنگ و چسبان از لباس‌هاي نخي و گشاد استفاده کرد و از خوردن غذاهاي پر ادويه خودداري کرد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.