موفقيت تحصيلي مادران شاغل

براي مادران شاغل، فکر کردن به ادامه تحصيل، هم هيجان‌انگيز است، هم ترسناک. يک طرف، تحصيلات بالاتر است که باعث افزايش حقوق و ترفيع شغلي مي‌شود. طرف ديگر، دشواري‌هاي تعادل برقرار کردن بين کار و خانواده و...
دوشنبه، 16 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موفقيت تحصيلي مادران شاغل

موفقيت تحصيلي مادران شاغل
موفقيت تحصيلي مادران شاغل


 





 
5 توصيه براي موفقيت تحصيلي مادران شاغل
براي مادران شاغل، فکر کردن به ادامه تحصيل، هم هيجان‌انگيز است، هم ترسناک. يک طرف، تحصيلات بالاتر است که باعث افزايش حقوق و ترفيع شغلي مي‌شود. طرف ديگر، دشواري‌هاي تعادل برقرار کردن بين کار و خانواده و تحصيل است.
چگونه مي‌توانيد توجيه کنيد که به اين دليل بايد از فرزندان‌تان دورتر شويد، دورتر از آنچه الآن هستيد؟
حقيقت اين است که بازگشت به دوران تحصيل، آسان نيست و احتياج به فداکاري دارد. بايد خيلي چيزها را در اين راه قرباني کرد ولي استراتژي‌هايي هم هست که به شما کمک مي‌کند بتوانيد در هر سه زمينه به مسووليت‌هاي‌تان عمل کنيد.
خانواده‌تان را براي برنامه جديد زندگي آماده کنيد: فرزندان‌تان و همسرتان (همچنين دوستان و ديگر اعضاي خانواده‌تان) بايد از برنامه جديد شما اطلاع پيدا کنند. مهم است که آنها دليل شما را براي حضور کمترتان در خانواده و ادامه تحصيل‌تان بفهمند. اگر شما ديگر نمي‌توانيد در فعاليت‌هاي ورزشي فرزندتان به او کمک کنيد، لازم است که او خيلي قبل‌تر از زمان تمرينات‌اش اين موضوع را بداند. هنگام بودن در کنار خانواده‌تان بابرنامه‌تر باشيد: شما طول روز را در اداره‌تان هستيد و شب هم مشغول تحصيل، پس ديگر نمي‌توانيد براي فرزند‌تان قصه‌هاي شبانه‌اش را بخوانيد. به جاي اين روزهاي تعطيل را براي خانواده‌تان به روزهاي مخصوصي تبديل کنيد و برنامه‌هاي فوق‌العاده‌اي براي آنها تدارک ببينيد.

موفقيت تحصيلي مادران شاغل

زمان‌هايي را که در کنار خانواده‌تان هستيد، بهترين حضور را در کنار آنها داشته باشيد.تحصيلات‌تان را آسان‌تر و انگيزه‌هاي‌تان را قوي‌تر کنيد: اگر مطمئن شويد رشته‌اي که براي تحصيل انتخاب کرده‌ايد هم مورد علاقه‌تان است و هم کمک‌هاي مالي براي شما به همراه خواهد داشت و باعث ترفيع در کارتان خواهد شد، اين باعث مي‌شود تحصيل براي شما آسان‌تر شود.کمک بخواهيد: از همسرتان بخواهيد کارهاي بيشتري را برعهده بگيرد. مثلا مسووليت‌ غذا پختن را به او واگذار کنيد. به فرزندان‌تان ياد بدهيد خودشان لباس‌هايشان را بشويند و اتو بکشند. اگر دوستان و يا همسايه‌تان ماشين دارند، از آنها تقاضا کنيد شما را هم تا هر کجا که مي‌توانند برسانند. به ياد داشته باشيد که اين وضعيت هميشگي نيست. زماني مي‌رسد که شما لطف‌شان را جبران خواهيد کرد. به آينده فکر کنيد: شما به‌عنوان يک مادر شاغل در حال تحصيل هميشه بايد برنامه داشته باشيد. در تقويم‌تان روزهايي را که حجم کاري‌تان زياد است و روزهاي امتحانات‌تان و روزهايي که وظيفه‌هاي خاص خانوادگي داريد را يادداشت کنيد. در روزهاي نزديک به امتحانات برنامه‌هاي تفريحي بزرگ نگذاريد. اگر روزهاي امتحان ميان ترم‌‌تان با روزهاي شلوغ‌کاري‌تان يکي شده است، موقعيت را براي استاد‌تان توضيح دهيد. در اکثر موارد آنها با شما راه خواهند آمد و روزهاي جبراني براي شما مي‌گذارند.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما