چگونه از اعتياد فرزندمان پيشگيري کنيم؟

به دخترهايي که اعتماد به نفس بالا دارند، اين نکته را يادآوري کنيد که شما مي‌خواهيد با تقليد از مردان و کشيدن سيگار به کجا برسيد؟! اگر به آنها يادآوري کنيد که امروزه اغلب مردهايي سيگاري‌اند که از نظر کلاس اجتماعي (ميزان درآمد و ميزان تحصيلات) در سطح پايين جامعه هستند، از اين رويکرد احتمالي‌شان پيشگيري کرده‌ايد. به‌طور
چهارشنبه، 18 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه از اعتياد فرزندمان پيشگيري کنيم؟

چگونه از اعتياد فرزندمان پيشگيري کنيم؟
چگونه از اعتياد فرزندمان پيشگيري کنيم؟


 






 
راه‌حل‌هايي به‌منظور پيشگيري از روي آوردن بچه‌ها به اعتياد متناسب با جنس و خصوصيت فردي آنها ارايه دهيم.
به دخترهايي که اعتماد به نفس بالا دارند، اين نکته را يادآوري کنيد که شما مي‌خواهيد با تقليد از مردان و کشيدن سيگار به کجا برسيد؟! اگر به آنها يادآوري کنيد که امروزه اغلب مردهايي سيگاري‌اند که از نظر کلاس اجتماعي (ميزان درآمد و ميزان تحصيلات) در سطح پايين جامعه هستند، از اين رويکرد احتمالي‌شان پيشگيري کرده‌ايد. به‌طور قطع، آنها قصد ندارند شبيه افرادي اين چنيني شوند. مطالعه‌هايي در کشورهاي اروپايي و آمريکا نيز انجام شده که نشان داده برخلاف ورود سيگار در سطح جامعه که ابتدا افراد داراي درآمد بالاتر و چهره‌هاي شاخص‌ و کلاس بالاتر به آن روي مي‌آوردند- منظورم از صد سال پيش است که سيگار به شکل صنعتي درست شد- امروزه همان افراد با کلاس اجتماعي بالا به دليل آگاهي از سيگار دست کشيده‌اند و فقط افراد سطح پايين آن جوامع جذب سيگار شده‌اند.
طبق حقيقي که انجام شده وقتي از بچه‌هاي در سنين پيش‌دبستاني بپرسيد حرف چه کسي برايت مهم‌تر است، مي‌گويند پدر و مادرم اما هنگامي که از همين بچه‌ها در سنين نوجواني دوباره پرس و جو کني پاسخ مي‌دهند، حرف دوستم برايم حجت است. بنابراين فشار گروه هم‌سالان و نفوذ آنها، لااقل در بحث استعمال دخانيات زياد است. بنابراين براي کاهش اين نفوذ، بايد با نوجوان خودمان صحبت کنيم و آنچه را در آينده امکان وقوع دارد امروز با مثال برايش توضيح دهيم.
پسرهاي با اعتماد به نفس پايين در خطر اعتياد هستند آنها را در تقويت اعتماد به نفس تقويت کنيد. اين طوري: «پسرم ممکن است دوستاني داشته باشي که سيگار مي‌کشند و به تو هم سيگار تعارف مي‌کنند. اگر هم قبول نکني بهت مي‌گويند بچه ننه. بچه ننه خطاب شدن بهتر از سيگار کشيدن است.»
با اين کارمان حس اعتماد نوجوان را به خود افزايش مي‌دهيم چرا که آنچه را در آينده‌اي نزديک عينا تکرار خواهد شد، امروز پيش رويش گذاشته‌ايم و او را آماده جوابگويي ‌کرديم. اگر فردا براي مثال، دوستش بگويد: «تو بچه هستي که سيگار را از من قبول نمي‌کني» به دليل آموزش‌هاي شما قادر است بگويد: «بزرگي به سيگار نيست و کسي بزرگ شده که بتواند در برابر هوس‌هاي غيرمنطقي‌اش مقاومت کند. اتفاقا من مَردم و آن‌قدر بزرگ شده‌ام که تمسخر شما مانع راه صحيح نشود.» بايد به‌صورت غيرمستقيم او را به اطلاعاتي مجهز کنيم که اعتماد به نفسش را بالا ببرد و قادر باشد در جاي خود «نه» بگويد و از عواقب «نه» گفتن نهراسد.
منبع: http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.