6 شاه کليد حرف زدن

شش کلمه تاثيرگذار وجود دارد که کساني که علاقه‌مند به کارهايي مثل بازاريابي و ارتباطات هستند بايد چگونگي استفاده از آنها را ياد بگيرند. اين 6 کلمه عبارت‌اند از: «چه، چه‌کسي، کجا، چه‌وقت، چرا و چگونه»؛...
پنجشنبه، 19 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
6 شاه کليد حرف زدن

6 شاه کليد حرف زدن
6 شاه کليد حرف زدن


 





 
شش کلمه تاثيرگذار وجود دارد که کساني که علاقه‌مند به کارهايي مثل بازاريابي و ارتباطات هستند بايد چگونگي استفاده از آنها را ياد بگيرند.
اين 6 کلمه عبارت‌اند از: «چه، چه‌کسي، کجا، چه‌وقت، چرا و چگونه»؛ چه در تجارت و چه در موقعيت‌هاي شخصي، جواب دادن به اين سوالات مي‌تواند وضوح، اختصار، اهميت و تاثيرگذاري را به روابط شفاهي يا مکاتبه‌اي شما اضافه کند. اين تکنيک براي سخنراني‌ها، معرفي‌ها، آگهي‌هاي کوتاه و مختصر راديويي و تلويزيوني و حتي در مکالمه‌هاي شخصي مي‌تواند استفاده شود. براي استفاده از اين تکنيک بايد اين‌گونه عمل کنيد:
قبل از هر نوع ارتباطي بايد به اين کلمه‌هاي پرسشي جواب دهيد؛ مثلا، چه چيزي را مي‌خواهيد توضيح دهيد؟ براي چه کساني؟ کجا و در چه موقعيتي (شغلي يا شخصي) چرا؟ (که باعث روشني و اختصار و اهميت توضيح‌تان مي‌شود) و چگونه؟
اين يک واقعيت است که همه ما ظرفيت توجه کردن و گوش دادن کمي داريم. پس اين بر عهده شماست که با درست جواب دادن به اين سوالات بتوانيد شنوندگان‌تان را علاقه‌مند نگه داريد و به خاطر داشته باشيد تنها اينکه موضوع صحبت شما براي خودتان جذاب است لزوما براي شنوندگان‌تان اين‌گونه نيست.
براي همه ما اين اتفاق افتاده است که به حرف‌هاي کسي گوش داده‌ايم که بسيار بي‌هدف، پريشان و غيرجدي صحبت کرده است و همه ما هم حداقل يک بار دچار چنين وضعيتي در سخنراني‌ها و مکالمه‌هاي‌مان شده‌ايم. اين تکنيک براي پيدا کردن هدف سخنراني و مکالمه به واسطه پرسيدن سوال «چرا» بسيار موثر است و حتي بسياري وقت‌ها در مکالمه‌هاي شخصي براي پيدا کردن موضوعي دوطرفه مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.
بايد توجه داشته باشيد که تنها توضيح دادن موضوع مورد سخنراني‌تان براي برقرار کردن ارتباط با شنوندگان‌تان کافي نيست بلکه بايد اول با موضوع مورد نظرتان ارتباط برقرار کنيد. استفاده از اين تکنيک چه در موقعيت‌هاي تجاري و چه شخصي مي‌تواند کمک کند تا شما مکالمه‌اي به مراتب تاثيرگذار داشته باشيد. شنوندگان خودتان را علاقه‌مند نگه داريد و در کوتاه‌ترين مدت پيام‌هاي‌تان را مختصر و مفيد به افراد بيشتري منتقل کنيد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما