15 نکته درباره خريد لباس کودک

تماشاي لباس‏هاي کوچولو و زيبا در طرح‏ها و رنگ‏هاي مختلف پشت ويترين فروشگاه‏هاي لباس کودک لبخند را بر لب بزرگ‏ترها مي‏نشاند. خريد لباس کودک براي بزرگ‏ترها سرگرم‏کننده و جالب است و شايد به همين علت است که دوستان و اقوام در مناسبت‏هاي مختلف براي کودک لباس هديه
پنجشنبه، 26 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
15 نکته درباره خريد لباس کودک

15 نکته درباره خريد لباس کودک
15 نکته درباره خريد لباس کودک


 

نويسنده:فرزانه فولادبند




 
تماشاي لباس‏هاي کوچولو و زيبا در طرح‏ها و رنگ‏هاي مختلف پشت ويترين فروشگاه‏هاي لباس کودک لبخند را بر لب بزرگ‏ترها مي‏نشاند. خريد لباس کودک براي بزرگ‏ترها سرگرم‏کننده و جالب است و شايد به همين علت است که دوستان و اقوام در مناسبت‏هاي مختلف براي کودک لباس هديه مي‏آورند. اما هنگام خريد لباس کودک لازم است نکات زيادي را مورد توجه قرار داد تا لباسي که انتخاب مي‏کنيد علاوه بر زيبايي و راحتي، سلامت و ايمني را هم براي کوچولوهاي دوست‌داشتني به همراه داشته باشد. اگر قصد خريد لباس کودک را داريد، بهتر است هنگام خريد نکات ايمني و بهداشتي را هم در نظر داشته باشيد و پيش از خريد به اين 15 نکته توجه کنيد.
1.کودکان در حال رشد هستند. اندازه‏هاي‌شان به سرعت تغيير مي‏کند و لباس‏هاي‌شان براي‌شان کوچک مي‏شود بنابراين لازم نيست براي لباس کودک زياد هزينه کنيد. راحتي و سلامت کودک را در اولويت قرار دهيد و لباس‏هاي راحت و گشاد که پوشيدن و درآوردن آنها آسان است، انتخاب کنيد. دقت کنيد لباس در قسمت‏هاي يقه، سرآستين و مچ پاها نرم و راحت باشد و کش‏هاي سرآستين و پاچه شلوار تنگ نباشد. لباس‏هايي با سگک‌‏هاي قابل تنظيم که امکان بزرگ‏تر و کوچک‏تر شدن دارند را مي‏توان مدت بيشتري استفاده کرد. براي اين منظور مي‏توانيد شلوارها و سارافون‏هاي پيشبندي با سگک‏هاي قابل تنظيم را انتخاب کنيد.
2.کودکان لباس‏هاي‌شان را زود کثيف مي‏کنند. غذا را روي لباس‎شان مي‏ريزند و لکه‏هاي شکلات و بستني روي لباس‎شان ديده مي‏شود. همچنين بيشتر ساعات روز مشغول بازي هستند و لباس‏هايشان را خاکي و کثيف مي‏کنند. هنگام خريد اين نکته را در نظر داشته باشيد و لباس‏هايي بخريد که شستشوي آنها راحت باشد و امکان شستشو در ماشين لباس‌شويي را داشته باشد.
3.هنگام خريد لباس کودک به جنس پارچه لباس توجه کنيد و وقتي براي خريد به فروشگاه مي‏رويد برچسب لباس را از نظر جنس کنترل کنيد. لباس‏هاي تهيه شده از مواد مصنوعي براي کودکان مناسب نيستند. لباس‏هايي که پارچه‏هايي از جنس الياف طبيعي دارند را انتخاب کنيد. بهتر است لباس کودک از جنس کتان يا درصد بالاي کتان باشد. توصيه مي‏شود لباس‏هاي زير و لباس‏هايي که مستقيم با پوست کودک تماس دارند را از جنس نخي انتخاب کنيد. براي لباس‏هاي رويي پارچه‏هاي حوله‏اي، مخمل و جين مقاوم و بادوام هستند.
4.اگر کودک در سني است که پوشک استفاده مي‏کند، لباس‏هايي را انتخاب کنيد که در قسمت وسط پاها دکمه‎دار هستند و امکان دسترسي راحت‏تر به پوشک در آنها وجود دارد.
5.اگر کودک در سني است که چهار دست و پا راه مي‏رود، لباس‏هايي انتخاب کنيد که پاها را پوشانده و قسمت زانو را محافظت کند.

15 نکته درباره خريد لباس کودک

6.اگر کودک در سني است که تازه ياد گرفته است لباس‏هايش را خودش بپوشد، لباس‏هايي که پوشيدن و درآوردن آن برايش راحت است را انتخاب کنيد. اين موضوع موجب تقويت اعتماد به نفس کودک مي‏شود. به جاي شلوارهاي زيپ‏دار و سگک‌‌‏دار، شلوارهاي کمرکش را انتخاب کنيد. به جاي لباس‏هاي دکمه‏دار، لباس‏هاي چسبي و زيپ‏دار را انتخاب کنيد. بستن و باز کردن بست‏هاي چسبي براي کودک راحت است. اگر روي زيپ لباس يک حلقه بزرگ وجود داشته باشد، کودک راحت‏تر مي‏تواند زيپ لباس را باز و بسته کند.
7.لباس‏هاي ساده براي کودکان مناسب‏ترين انتخاب هستند. لباس‏هاي سگک‌‏دار و لباس‏هايي که روي آنها تور، رمان و مهره‏هاي رنگي وجود دارد براي کودکان مناسب نيستند چون ممکن است دست کودک در آنها گير کند يا از لباس جدا شوند و کودک آنها را ببلعد.
8.دکمه‏ها و بست‏هاي لباس را کنترل کنيد. لباس‏هايي که بست‏هاي محکم داشته باشد را انتخاب کنيد چون ممکن است در طول روز مجبور شويد چند بار دکمه‏هاي لباس کودک را باز و بسته کنيد. لباس‏هايي که دکمه‏هايشان راحت باز نمي‏شود و امکان شکستن و افتادن دکمه‏هايشان وجود دارد را انتخاب نکنيد.
9.تحرک بچه‏ها زياد است. پس بهتر است لباس‏هايي براي آنها انتخاب کنيد که گشاد و راحت باشد و امکان حرکت و تحرک در آنها وجود داشته باشد. بچه‏هاي کوچک‏تر معمولا در لباس‏هاي سرهمي احساس راحتي مي‏کنند.
10.سر کودکان نسبت به بدن‏شان بزرگ است. اگر مي‏خواهيد لباس‏هايي را انتخاب کنيد که راحت بپوشند، لباس‏هاي جلو باز که در قسمت جلو زيپ يا دکمه دارند انتخاب مناسبي هستند. در صورتي که مي‏خواهيد لباس جلو بسته بخريد انواعي که در قسمت شانه دکمه‏هاي فشاري دارند را انتخاب کنيد.
11.روند رشد کودکان با هم متفاوت است. براي خريد لباس کودک به اطلاعات برچسب روي لباس اکتفا نکنيد و هميشه اندازه دقيق کودک‏تان را همراه داشته باشيد.
12.رنگ‏هاي شاد را براي کودک‏تان انتخاب کنيد. رنگ‏هاي تند اصلي براي کودکان دختر و پسر مناسب است.
13.اگر مي‏خواهيد براي کودک کلاه بخريد، کلاه‏هاي لبه‏دار را انتخاب کنيد تا علاوه بر محافظت از سر کودک پوست صورت او را در برابر پرتوهاي خورشيد محافظت کند.
14.به سليقه کودک هم توجه کنيد. گاهي وقت‏ها يک رنگ خاص يا وجود يک شخصيت کارتوني روي لباس براي کودک مهم است. مي‏توانيد لباس را انتخاب کنيد و انتخاب رنگ يا طرح را به عهده کودک بگذاريد.
15.نکته آخر اينکه براي حفظ سلامت پوست کودک لباس‏ها را پس از خريد و قبل از پوشيدن بشوييد و در جايي که هوا جريان دارد و ترجيحا زير نور خورشيد خشک کنيد.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.