تنش‌زدايي در خانه، موفقيت در مدرسه

براي ايجاد آرامش و کاهش استرس در خانه، به‌کار بردن برخي راهکارها مي‏تواند مفيد باشد. در درجه اول، براي رسيدن به آرامش در خانه، برنامه‌ريزي لازم است. متاسفانه گاهي خانواده‎ها بدون برنامه‎ريزي و بدون داشتن...
جمعه، 27 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تنش‌زدايي در خانه، موفقيت در مدرسه

تنش‌زدايي در خانه، موفقيت در مدرسه
تنش‌زدايي در خانه، موفقيت در مدرسه


 

نويسنده:محمدرضا خدايي




 
براي ايجاد آرامش و کاهش استرس در خانه، به‌کار بردن برخي راهکارها مي‏تواند مفيد باشد. در درجه اول، براي رسيدن به آرامش در خانه، برنامه‌ريزي لازم است.
متاسفانه گاهي خانواده‎ها بدون برنامه‎ريزي و بدون داشتن درک درستي از همديگر، در کنار هم زندگي مي‎کنند؛ در حالي که وظايف اعضاي خانه بايد مشخص باشد و هر عضوي بايد تلاش کند وظايفش را به‌طور کامل انجام دهد.
يکي ديگر از راه‏هاي ايجاد آرامش در خانه اين است که افراد براي همديگر وقت بگذارند. وقتي اعضاي يک خانواده به خانه مي‎آيند، بايد وقت‎هاي آزادشان را به يكديگر اختصاص دهند؛ به‌عنوان نمونه، زمان صرف ناهار و شام زمان مناسبي براي اين کار است و بهتر است به جاي اينکه هنگام غذا خوردن در خانه تلويزيون تماشا کنيد، به حرف‌هاي همديگر گوش بدهيد و سعي کنيد شنونده فعالي باشيد.
امکانات و فضاهاي فيزيکي در خانه نيز بايد متناسب باشد؛ مثلا يک آپارتمان يک‌خوابه براي يک خانواده 5 نفره مناسب نيست و بهتر است در صورت امکان خانه بزرگ‎تري خريداري يا اجاره شود و اگر به دليل مشکلات مالي، اين امکان وجود ندارد، مي‎توان براي هريک از اعضاي خانواده، فضاي خصوصي و حريم شخصي معيني را در نظر گرفت.
احساس مالکيت بچه‎ها زياد است و دوست دارند بخشي از زندگي به آنها اختصاص داشته باشد. بهتر است با قرار دادن ميزتحرير، کمد مخصوص يا تختخواب آنها در گوشه‏اي از خانه به اين احساس‌شان احترام بگذاريد.
يکي از عوامل ديگر براي ايجاد آرامش در خانه، برقراري نظم است. بهتر است وقت خواب در خانه معين باشد و ساعت مشخصي براي خواب تعيين شود. اين‌طور نباشد که ساعت خواب اعضاي خانواده با هم متفاوت باشد و بعضي افراد خانواده زود بخوابند و بعضي تا ديروقت بيدار بمانند.
منبع: www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط