همه گناهان را گردن لوازم آرايشي نيندازيد

در همه جاي دنيا بروز حساسيت‌هاي پوستي يکي از دلايل شايع مراجعه بيماران به درمانگاه‌هاي پوست است. البته بروز اين حساسيت‌ها نماي پيچيده‌اي دارد و نمي‌توان به راحتي در مورد منشا آن اظهارنظر کرد. اگر چه فرضيه‌هاي متفاوتي نشان مي‌دهد که اين حساسيت‌ها در اثر افزايش مصرف مواد مصنوعي آرايشي در زندگي مردم در جوامع مختلف است.
پنجشنبه، 11 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همه گناهان را گردن لوازم آرايشي نيندازيد

همه گناهان را گردن لوازم آرايشي نيندازيد
همه گناهان را گردن لوازم آرايشي نيندازيد


 

نويسنده:دکتر منصور نصيري کاشاني




 
در همه جاي دنيا بروز حساسيت‌هاي پوستي يکي از دلايل شايع مراجعه بيماران به درمانگاه‌هاي پوست است. البته بروز اين حساسيت‌ها نماي پيچيده‌اي دارد و نمي‌توان به راحتي در مورد منشا آن اظهارنظر کرد. اگر چه فرضيه‌هاي متفاوتي نشان مي‌دهد که اين حساسيت‌ها در اثر افزايش مصرف مواد مصنوعي آرايشي در زندگي مردم در جوامع مختلف است، با اين حال، نمي‌توان گفت بيماري که امروز با علايم حساسيت به مطب مراجعه کرده، به دليل عوارض حاصل از استفاده مواد آرايشي دچار اين علايم شده باشد و ممکن است عوامل متعدد ديگري در اين زمينه موثر باشد.
متخصصان پوست همچنين نمي‌توانند در مورد وفور مواد تقلبي آرايشي در بازار مصرف، نظر قطعي دهند؛ زيرا سروکار فعالان در اين زمينه با بيماران است؛ نه با مواد آرايشي. اما اينکه بخواهيم تمام موارد بروز حساسيت را به استفاده از مواد تقلبي مربوط کنيم نيز چندان صحيح نيست. ممکن است فرد مبتلا به حساسيت، با ماده‌اي مشترک بين مواد آرايشي و موادي که مثلا در صنعت چاپ يا چرم وجود داشته دچار اين حساسيت شده باشد يا اينکه اصلا ممکن است فردي در اثر تماس با نگهدارنده‌ها دچار حساسيت مي‌شود.

همه گناهان را گردن لوازم آرايشي نيندازيد

بروز حساسيت از طريق عوامل بسياري مي‌تواند باشد و ذهن نبايد تنها معطوف مواد آرايشي باشد و نبايد با قطعيت در اين مورد اظهارنظر کرد اما در مقابل نمي‌توان وجود برخي از مواد در بروز حساسيت‌ها را بي‌تاثير دانست و اين تنها مشکل امروز نيست. مثلا استفاده از سرمه که از گذشته و اکثرا ميان خانم‌ها متداول بوده يکي از اين موارد است؛ همان طور که در قديم نيز شايع بود که سرمه را به چشم کودکان مي‌ماليدند و اين ماده آرايشي که حاوي مقادير قابل توجهي سرب بود، کودکان را دچار مسموميت مي‌کرد و موجب کم‌خوني متعاقب مسموميت با سرب مي‌شد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.