ارتباط سياهي دور چشم‌ با کبد

شايد شما هم با افرادي مواجه شده باشيد که ‌هاله سياه رنگي در اطراف‌ چشم‌شان وجود دارد. برخي تصور مي‌کنند که وجود اين‌ هاله سياه رنگ به دليل مشکلات داخلي و از جمله بيماري‌هاي کبدي است. اگر چه بيماري‌هاي کبدي مي‌توانند سبب تيرگي پوست اطراف چشم شوند اما اين تيرگي منحصر به اطراف چشم‌ها نمي‌شود و ممکن
يکشنبه، 14 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارتباط سياهي دور چشم‌ با کبد

ارتباط سياهي دور چشم‌ با کبد
ارتباط سياهي دور چشم‌ با کبد


 

نويسنده:دکترعباسعلي محرابيان*




 
شايد شما هم با افرادي مواجه شده باشيد که ‌هاله سياه رنگي در اطراف‌ چشم‌شان وجود دارد. برخي تصور مي‌کنند که وجود اين‌ هاله سياه رنگ به دليل مشکلات داخلي و از جمله بيماري‌هاي کبدي است. اگر چه بيماري‌هاي کبدي مي‌توانند سبب تيرگي پوست اطراف چشم شوند اما اين تيرگي منحصر به اطراف چشم‌ها نمي‌شود و ممکن است در پوست بقيه بدن هم لکه‌هاي سياهي ايجاد شود. در صورتي که اين لکه‌هاي سياه در تمام بدن باشد لازم است که فرد به متخصص داخلي مراجعه کند اما اگر اين لکه به صورت‌ هاله سياه‌رنگ فقط در اطراف چشم‌ها باشد، اين، نوعي مشکل پوستي و عموما ژنتيکي است و معمولا هم در برخي از افراد خانواده ديده مي‌شود. اين حلقه‌هاي سياه، در واقع، مويرگ‌هاي خوني هستند كه‌ هاله‌اي سياه رنگ به وجود مي‌آورند.

ارتباط سياهي دور چشم‌ با کبد

متخصصان پوست مي‌گويند سياهي دور چشم، شکلي از تيرگي است که در افراد با رنگ پوست تقريبا تيره (سبزه‌ها) بيشتر ديده مي‌شود و بيشتر جنبه فاميلي و وراثتي دارد و تنها گاهي اوقات مي‌توان با روش‌هاي خاص درماني آن را کم‌رنگ‌تر کرد. تيرگي اطراف چشم به تنهايي اصلا مشکل داخلي نيست و مي‌توان با برخي از انواع ليزر، آنها را روشن‌تر کرد و اخيرا در حال تحقيق روي اين قضيه هستيم. تصور مي‌شود با ليزر‌هاي خاصي که در حال کارکردن روي آن هستيم، بتوانيم اين تيرگي را روشن‌تر کنيم اما به طور کامل نمي‌توان آنها را از بين برد. تيرگي دور چشم پديده‌اي است که در برخي خانواده‌ها که بيشتر پوست‌شان تيره است ديده مي‌شود. براي توجه آن افرادي که دچار اين مشکل هستند بايد گفت که هيچ کرم خاصي نمي‌تواند تيرگي دور چشم را از بين ببرد ولي شايد بتواند آن را روشن‌تر کند. تيرگي دور چشم در بيماري‌هاي داخلي ممکن است با تيرگي بقيه قسمت‌ها همراه باشد و تنها در حلقه دور چشم نيست. البته عواملي چون خستگي، بي‌خوابي، عصبانيت و عوامل عصبي مي‌تواند تيرگي را واضح‌تر کند. تيرگي دور چشم در افرادي که زمينه آلرژي، حساسيت فصلي بهاره، آب‌ريزش بيني و خارش دارند يا افرادي که دچار کهير هستند هم ممکن است بيشتر ديده شود.

پي نوشت ها :
 

* متخصص بيماري‌هاي داخلي و گوارش

منبع: www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.