علت گرفتاري عمده ي ملت ها

مسأله ي غدير، يعني گزينش علم و تقوا و جهاد و ورع و فداکاري در راه خدا و سبقت در ايمان و اسلام و تکيه روي اينها در تشخيص و تعيين مديريت جامعه. اين قضيه، يک قضيه ي ارزشي است. به اين معنا، غدير نه براي شيعيان، بلکه براي همه ي مسلمانان، آموزنده و حاوي درس است و مي تواند مورد تجليل و تکريم قرار بگيرد که حالا نمي
يکشنبه، 21 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علت گرفتاري عمده ي ملت ها

علت گرفتاري عمده ي ملت ها
علت گرفتاري عمده ي ملت ها


 






 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
مسأله ي غدير، يعني گزينش علم و تقوا و جهاد و ورع و فداکاري در راه خدا و سبقت در ايمان و اسلام و تکيه روي اينها در تشخيص و تعيين مديريت جامعه. اين قضيه، يک قضيه ي ارزشي است. به اين معنا، غدير نه براي شيعيان، بلکه براي همه ي مسلمانان، آموزنده و حاوي درس است و مي تواند مورد تجليل و تکريم قرار بگيرد که حالا نمي خواهيم در اين زمينه ها، وارد بحثهاي فرقه يي و طايفه يي بشويم و نبايد بشويم. عيد غدير، حقيقتاً براي مردم عيد است؛ چون به ياد آورنده ي يک امر جساس و مهم است.

علت گرفتاري عمده ي ملت ها

امروز گرفتاري هاي عمده ي ملت ها در دنيا، گرفتاري ناشي از مديران و دست هاي گرداننده ي جامعه است. آنها فاسدند که فساد در ملتها، ريشه ي همه ي ارزشها و اصالتها را مي کند و از بين مي برد. آنها فاسدند که ملتها، ذيل و برده ونوکر صفت بار مي آيند. آنها فاسدند که قدرتهاي شيطاني، بر ملتهايشان تسلط پيدا مي کنند. آنها فاسد و بي بند وبارند که در متن جوامعشان، ايمان بکلي رخت بر مي بندد. امروز، اين بلاي عمومي جوامع غربي است؛ بلاي بي ايمان و سر در گمي و عدم تکيه ي روحي به يک نقطه ي مطمئن و بقيه ي انواع فسادهايي که در دنياهست. چيز خيلي خطرناک و بلاي بزرگي است و همين نقطه، جوامعي را که به آن دچار هستند، به باد فنا خواهد داد. اين ظواهر، تعيين کننده نيست. اين مهم است که آحاد يک ملت، بر گرد يک محور ايماني جمع نشده باشند.
منبع:www.khamenei.ir



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.