التهاب‌آفريني رژ‌هاي حجم‌دهنده

از آنجا که درم زيرين لب‌ها، مستعد از دست دادن آب است لذا اغلب گليکوزآمينوگليکان‌ها محتواي آب خود را از دست مي‌دهند و مولکول‌هاي کلاژن سخت و شکننده شده و به لب‌ها نماي خوابيده، پوسته‌پوسته و غيرجذاب مي‌دهند. آب‌دار شدن درم لب‌ها به آنها نمايي پف کرده و براق بخشيده و در ظاهر بسيار جذاب‌تر خواهند بود. در اصل ژل
دوشنبه، 22 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
التهاب‌آفريني رژ‌هاي حجم‌دهنده

التهاب‌آفريني رژ‌هاي حجم‌دهنده
التهاب‌آفريني رژ‌هاي حجم‌دهنده


 

نويسنده:دکتر بهروز باريک‌بين




 
از آنجا که درم زيرين لب‌ها، مستعد از دست دادن آب است لذا اغلب گليکوزآمينوگليکان‌ها محتواي آب خود را از دست مي‌دهند و مولکول‌هاي کلاژن سخت و شکننده شده و به لب‌ها نماي خوابيده، پوسته‌پوسته و غيرجذاب مي‌دهند. آب‌دار شدن درم لب‌ها به آنها نمايي پف کرده و براق بخشيده و در ظاهر بسيار جذاب‌تر خواهند بود. در اصل ژل هيالورونيک اسيد هم که داخل درم لب‌ها تزريق مي‌شود علاوه بر حجم دادن به لب‌ها، با آبي که جذب مي‌کند، عامل جذاب‌تر شدن نماي لب‌ها بعد از تزريق است.
«رژلب حجم‌دهنده لب»؛ حتما شما هم نام اين محصول را از فروشگاه‌هاي لوازم آرايش شنيده‌ايد. اينها محصولاتي هستند که ظاهرا لب را حجيم مي‌کنند ولي برخي از توليدکنندگان اين محصولات موادي را در آنها به کار مي‌برند که باعث آسيب به لب‌ها مي‌شود. دکتر بهروز باريک‌بين، متخصص پوست و مو، در مورد اين محصولات، توصيه‌هاي جالبي دارد.

التهاب‌آفريني رژ‌هاي حجم‌دهنده

رژلب حجم‌دهنده بهتر است يا تزريق در لب؟
 

ببينيد؛ مهم‌ترين شاخصه زيبايي، طبيعي بودن آن است. به دنبال رغبت نشان دادن عده قابل توجهي از خانم‌ها به بزرگ کردن لب‌ها توسط تزريق ژل، شرکت‌هاي آرايشي بهداشتي به فکر افتاده‌اند تا رژلب‌هاي حجم‌دهنده را ساخته و روانه بازار نمايند.
اين فرآورده‌ها براي بسياري از افراد ايده‌آل هستند زيرا تزريق ژل داخل لب هزينه بسيار بيشتري داشته و از طرفي دردناک است. خطرات زيادي هم دارد. در واقع اين روش از تزريق مواد مضر به لب بهتر است و انتخاب بين بد و بدتر است.کلا پوست لب نسبت به پوست ساير قسمت‌هاي بدن متفاوت است و اين تفاوت‌ها آن را نيازمند مراقبت خاص مي‌کند.
پوست بيشتر قسمت‌هاي بدن داراي يک اپيدرم ضخيم است که از دست رفتن آب را محدود مي‌کند. با اين وجود لب‌ها يک اپيدرم (لايه فوقاني پوست) نازک داشته که آن را نسبت به از دست دادن آب بسيار حساس مي‌کند و در صورت خشک شدن شاهد پوسته پوسته شدن و ترک خوردن آن خواهيم بود.

به صورت طبيعي چه چيزي باعث حجيم شدن لب مي‌شود؟
 

درم (قسمت مياني پوست)، حاوي شبکه‌اي از کلاژن و آب است که ماکرو مولکول‌هايي مثل گليکوزآمينوگليکان را در خود نگه مي‌دارند و اين مجموعه موجب خاصيت پف داشتن، الاستيک بودن و ارتجاع‌پذيري و نرمي مي‌شود.

رژلب‌هاي حجم‌دهنده چه کار مي‌کنند؟
 

امروزه محصولاتي به نام lip explosion وارد بازار شده‌اند که فرمولاسيون آنها به گونه‌اي است که با مصرف موضعي، نماي لب‌ها را ظرف چند دقيقه پس از استعمال، پف‌آلود کرده و قرمزتر مي‌کند.
اين محصول حاوي پپتيدي جديد به نام Pal-GHK (پاليتونيل تري‌پپتيد) است که يک مرطوب کننده موثر، پف‌دهنده و افزايش‌دهنده قرمزي، آنتي‌اکسيدان و البته معطر است.
در يک مطالعه که روي 10 خانم داراي لب‌هاي نازک و خشک به دنبال مصرف 3 بار در روز و به مدت يک ماه از lip explosion انجام شده، اين نوع رژلب موجب 50 تا 60 درصد بهبود قابل توجه و هيدراتاسيون (رطوبت) لب شده است.
همچنين در 10 تا 30 درصد موارد موجب کاهش چين‌هاي لب شده بود. همه بيماران خودشان از وضعيت لب‌هايشان رضايت داشته‌اند. 70 درصد بيماران احساس نرمي و کاهش خشونت لب‌ها را تجربه کرده بودند. حجم لب‌ها در 40 درصد موارد افزايش قابل توجهي پيدا کرده بود.
lip explosion به غير از Pal- GHK حاوي مواد ديگري مانند نياسين (که يک گشادکننده عروق ثابت نشده است) نيز هست که به طور موقت خون‌رساني لب را افزايش مي‌دهد و موجب قرمزتر شدن، پف کردن و جذاب‌تر شدن لب‌ها مي‌شود. گالفورونتول نيز احساس خنکي و شادابي به لب‌ها مي‌دهد.

پس چرا اين محصولات گاهي باعث التهاب شديد لب مي‌شوند؟
 

چون برخي از اين محصولات حاوي عصاره گياه گزنه هستند که باعث التهاب شديد و ورم لب‌ها مي‌شود و در افرادي که آلرژي دارند، اين واکنش حساسيتي مي‌تواند بسيار شديد و خطرناک باشد.
منبع:




 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.