پليس جمهوري اسلامي، يعني دستگاه امين مردم

مردم بايد قدر پليس را بدانند. پليس جمهوري اسلامي، يعني دستگاه امين مردم. امروز همان محتسب اسلامي که شما در قضاياي گوناگون شنيده ايد که چه کارهاي برجسته يي مي کردند، تقريباً بر همين پليس منطبق مي شود. پليس، آن کسي است که مردم در حوايج و حوادث روزمره شان، به او پناهنده مي شوند و از او کمک مي
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پليس جمهوري اسلامي، يعني دستگاه امين مردم

پليس جمهوري اسلامي، يعني دستگاه امين مردم
پليس جمهوري اسلامي، يعني دستگاه امين مردم


 





 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
مردم بايد قدر پليس را بدانند. پليس جمهوري اسلامي، يعني دستگاه امين مردم. امروز همان محتسب اسلامي که شما در قضاياي گوناگون شنيده ايد که چه کارهاي برجسته يي مي کردند، تقريباً بر همين پليس منطبق مي شود. پليس، آن کسي است که مردم در حوايج و حوادث روزمره شان، به او پناهنده مي شوند و از او کمک مي خواهند. بايد قدر اين پليس را دانست. خود پليس هم بايد قدر اين اسم و اين جايگاه را بداند.
بله، من قبول دارم که در دوران رضا خان و محمدرضا، پليس را مثل بقيه ي نهادهاي اين ملت ضايع کرده بودند. پليسي که رئيسش مجري تمام نظرات شوم رضاخاني و حکومت کودتاي خبيث در دوره ي اول و دوره ي دوم باشد، معلوم است که ميداني براي فضيلت ها نخواهد يافت. آن روز آن طور بود، ولي گذشت و تمام شد.

پليس جمهوري اسلامي، يعني دستگاه امين مردم

پليس امروز، بحمدالله متحول شده و نسبت به گذشته، همه چيز- نه فقط ظواهرش- خيلي تفاوت کرده است؛ ليکن يکايک افسران و درجه داران و پاسبان ها و عناصر پليس را بالا تا پايين، بايد به کمک آقايان محترم عقيدتي، سياسي، اين مجاهدت را بکنند که پليس را به سطح پليس اسلامي کامل برسانند- يعني همان مأمن مردم- تا اگر کسي به کسي دستي دراز کرد و زباني باز کرد و چشم غره يي کرد، بگويد مي روم به پليس مي گويم. يعني مردم احساس کنند، مرکزي که پليس در آن جا نشسته، مأمن آنهاست. وقتي هم که به آن جا رفتند، آسوده خاطر برگردند و احساس کنند که کارشان راه افتاده است. اين، معناي پليس است.
منبع: www.khamenei.ir




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.