انقلاب اسلامى از منظر خورشید (2)

امروز ما به عقب نشینی نکردن اولی هستیم. امروز ما توطئه ی هشت ساله ی دشمن را خنثی کرده ایم. امروز ما نیروهای ذاتی و درونی کشور خودمان را شناسایی کرده ایم. امروز ما برای سازندگی و پیشرفت روزافزون کشور، برنامه ریزی کرده ایم.
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انقلاب اسلامى از منظر خورشید (2)

 

 

انقلاب اسلامى از منظر خورشید(2)
 


 

تهیه کننده: سید امیرحسین کامرانی راد
منبع: راسخون




 

انقلاب اسلامی و مردم ایران، برای ملتها الگو شده اند
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
امروز ما به عقب نشینی نکردن اولی هستیم. امروز ما توطئه ی هشت ساله ی دشمن را خنثی کرده ایم. امروز ما نیروهای ذاتی و درونی کشور خودمان را شناسایی کرده ایم. امروز ما برای سازندگی و پیشرفت روزافزون کشور، برنامه ریزی کرده ایم. امروز ما به اتکای خدا و با تکیه به اراده ی این ملت بزرگ، احساس قدرت می کنیم. چه طور ممکن است قدرتهای بزرگ بتوانند حرف خودشان را نسبت به ملت ایران، به کرسی بنشانند؟
انقلاب اسلامی و ملت ایران، علی رغم میل قدرتهای جهانخوار، برای ملتها الگو شده اند؛ الگویی زنده و آموزنده . این که شما می بینید در کشورهایی که دهها سال در قفس تنگ توهمات حزبی و ستم قومی گرفتار بودند، ملتها - مخصوصا ملتهای مسلمان و همچنین ملتهای مظلوم بسیاری از کشورهای دیگر- احساس هویت و شخصیت می کنند و حرفشان را می زنند و حقشان را مطالبه می کنند، این به برکت استقامت ملت ایران است. از روزی که ما شروع کردیم، تا روزی که ملتهای دنیا الگو و نسخه ی ما را تکرار کردند، ده سال و بیشتر طول کشیده است. آنچه که در دنیا مشاهده می شود، الگوی مقاومت ملت ایران است.
البته هر کشوری، هر سرزمینی، هر منطقه ی جغرافیایی یی خصوصیاتی دارد، اما جوهر واقعی همه ی این حرکتهایی که امروز شما در اروپا و آسیا و کشورهای اسلامی آفریقا و در بسیاری از نقاط جهان می بینید، عبارت از این است که یک ملت، به خود اعتماد پیدا کند و جرأت و گستاخی حرف زدن را بیابد. و این، همان نسخه ی ملت ایران است. این، آن چیزی است که ملت ایران، آن را شروع کرد و به کرسی نشاند و یازده سال همه ی سختیها را تحمل کرد؛ اما این جوهر حقیقی و معنوی و الهی را از دست نداد. امروز ما بحمدالله از همیشه آماده تر، بانشاط تر و قدرتمندتریم.(1)
*******

انقلاب ما، به همه ی قدرتهای ظالم و متعرض «نه» گفته است
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
تا وقتی ندای عدالت هست و از حلقوم نیرومند ملت ایران به عنوان سخن اصلی انقلاب خارج می شود، باید بدانیم که دشمنان عدالت در کمینند. تا وقتی اعتراض به تعدیها و تجاوزهای قدرتهای حاکم در سطح بین المللی وجود دارد، باید بدانیم قدرتهایی که از وضع جهانی امروز منتفع هستند، ناراحتند و مترصدند که ضربه بزنند.
این انقلاب، به همه ی بدیها در سطح ارتباطات جهانی و روابط میان ملتها، پیشانی گره کرده و روی ترش نشان داده و به همه ی قدرتهای ظالم و متعرض، «نه» گفته است. این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، به بی عدالتیهایی که امروز در سطح جهان رایج است و به نظامی که این بی عدالتیها را در خود دارد، اعتراض کرده و معترض خواهد ماند . برای همین است که در هر نقطه یی از دنیا، آحاد مردمی که از این انقلاب اطلاعی دارند، وقتی از نام انقلاب و رهبر کبیر آن و پاسداران جان برکف انقلاب - یعنی ملت بزرگ ما - سخنی به میان می آید، با احترام و تجلیل آنها روبه رو می شویم . ما این را شاهد بوده ایم و می دانیم . این، به خاطر آن است که انقلاب اسلامی ایران و این نظام مقدس الهی، از حقوق مظلومان دفاع کرده است. ما باید قوی باشیم، تا امید در دل ملتها باقی بماند.(2)
*****

انقلاب، ما را وارد وادی آشنایی با قرآن کرد
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
خدا را سپاسگزاریم که یک ماه رمضان دیگر مهلت و فرصت داد، تا روزی از روزهای مبارکمان را - مثل سالهای قبل - در جمع شما قرای قرآن و حمله ی کلام الهی بگذرانیم . همچنین خدا را سپاسگزاریم که شما امسال، هم کما و هم کیفا، از پارسال بهتر هستید. انسان، هم چهره های جدیدی در عرصه ی تلاوت قرآن می بیند، هم آن کسانی که چند سال است ما آنها را می شناسیم و تلاوتشان را شنیدیم و مبلغ آشنایی آنها را با کلام الله عزیز حمید دانستیم، می بینیم که بحمدالله پیشتر رفته اند و پخته تر و کاملتر شده اند. اینها همه از برکات انقلاب است.
انقلاب، ما را وارد وادی آشنایی با قرآن کرد. ما تازه وارد این وادی شده ایم . وقتی در کشوری، مثلا بیست یا بیست و پنج میلیون جوان از زن و مرد هست، جا دارد که در میان اینها، اقلا یک دو، سه میلیون تالی قرآن، با آداب و شرایطش باشد؛ اقلا یک میلیون از این جوانان، حافظ کلام خدا باشند؛ تعداد معتدبهی از جوانان، عارف به معانی قرآن و قادر به فهم الفاظ و ظواهر قرآن باشند؛ تعداد معتدبهی، عالم به قرائات مختلف و نوافل قرائت و زینتهای تلاوت قرآن باشند و بدون استثنا، همه ی مردم در این کشور، قادر به روخوانی قرآن باشند. این، قاعده است. نمی شود قبول کرد، در کشوری که مردمش معتقد به اسلام هستند، احدی از آحاد مردم - غیر از اطفال بسیار کوچک - باشند که نتوانند قرآن را بخوانند؛ چه رسد به این که در نظامی، مردم بر پایه ی اسلام زندگی کنند. (3)

انقلاب اسلامى از منظر خورشید(2)

اهمیت و جلوه نظام اسلامی در ابعاد جهانی
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
من در زمان ریاست جمهوری، در کنفرانس غیرمتعهدها در زیمبابوه شرکت کردم. کنفرانس غیر متعهدها عمدتا در اختیار چپ ها بود. البته دولت های متمایل به غرب و آمریکا هم در آن جا بودند؛ اما کارگردان عمده، یکی رابرت موگابه بود، یکی فیدل کاسترو که این ها چپ بودند و بقیه روسای جمهوری چپ دنیا هم که طرفدار شوروی بودند، حضور داشتند و عمده کارگردانی در دست این ها بود. من رفتم در آنجا سخنرانی کردم.
سخنرانی من صددرصد ضد آمریکایی و ضد استکباری بود. حقایق انقلاب، حقایق کشور، جرایم آمریکا، جرایم علیه ملت ایران، مسائل مربوط به جنگ تحمیلی وامثال این ها را گفتم.
بعد با همان صراحت و شدت، به تجاوز شوروی به افغانستان حمله کردم؛ این ها مبهوت مانده بودند! یکی از همان روسای جمهوری چپ به من گفت، تنها غیرمتعهد در این کنفرانس، ایران است. ببینید، نظام اسلامی در ابعاد جهانی، این طور اهمیت و جلوه پیدا می کند و حتی دشمنانش مجبور می شوند به او احترام کنند. (4)
*******

ایستادگی جمهوری اسلامی، در مقابل مفاسد غرب
 

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
در غرب، ارتباط بی بندو بار زن و مرد، یک کار رایج است و عدم حجاب و واسطه و فاصله یی بین زن و مرد در معاشرتها، یک کار معمولی است. نمی گوییم که در کشورهای غربی، همه ی مردان یا زنان فاسدند. نه، چنین ادعایی نمی کنیم، چنین تهمتی نمی زنیم؛ واقعیت هم ندارد. در میان آنان، یقینا مردان و زنان خوب و نجیب هم هستند؛ اما آزادی جنسی در جوامع غربی حاکم است. این، در آن جا یک فرهنگ است. در فرهنگ غربی، آزادی شهوات جنسی، یک امر مباح و مجاز و بی قید و شرط است.
بعضی از کشورهای غربی، در این قسمتها خیلی هم پیش رفته اند و زندگی خودشان را به شکلهای شرم آوری درآورده اند و البته پشیمانند. این چیزی است که متفکران و سیاستمداران و برنامه ریزان و مدیران کشورهای غربی در آن گیر کرده اند و واقعا برایشان مشکل درست کرده است.
غرب، این فرهنگ و این خصلت و خو و عادت را به تمام کشورهای دیگر هم صادر کرد. در کشورهای دیگر، چنین فسادی نبود. در کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیراسلامی شرق هم، چنین چیزی وجود نداشت؛ این را غربیها وارد کردند.
جمهوری اسلامی، در مقابل این مفاسد ایستاد و از اول اعلام کرد که به روابط بی بند و بار زن و مرد معتقد نیست؛ معتقد به وجود حجاب و روابط اسلامی میان زن و مرد است، و بر این مسأله هم پافشاری کرد . به نظر بعضیها، این یک مسأله ی فرعی و جزیی است؛ در حالی که اشتباه می کنند، این مسأله ی بسیار مهمی است.(5)

پی‌نوشت‌ها:
 

1. حدیث ولایت مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری، جلد چهارم، ص 212.
2. حدیث ولایت، مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری، جلد چهارم، ص 190.
3. حدیث ولایت ، مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری ، جلد چهارم، ص 68-69.
4. بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان اصفهان، سال 1382
5. حدیث ولایت مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری، جلد چهارم، ص 52-51.


ادامه دارد...




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط